3495
Sök

Inför Vallåkra Träffen 2011 den 20-21 augusti

Aufrecht Melcher Großaspach
292 Inlägg
25 juli 2011
Känner jag bosse rätt så kommer det väl att vara avstängt det också sad

92 Inlägg
26 juli 2011
Nitrometanskada skrev:
Hyllinge/Familia blir skit bra. Vi kör på det. De tycker ja man kan säga redan nu så alla vet

är det nära väla eller?

Kolla In Våra Bilar!
WIGGE_86
WIGGE_77
WIGGE_73

Saaboholic
3 129 Inlägg
26 juli 2011
Nmkj83 skrev:
hedley skrev:
FenixxLasse skrev:

Vart slagsmål, går inte in nå närmare på det då det garanterat startar en massa OT och pajkastning fram å tillbaka, men det var i alla fall mitt första möte med GSR, och dom ingav inte nåt förtroende åt mej i alla fall.

Nu vart jag ju inte personligen inblandad, men det jag såg räckte

Dom brukar va duktig på å va stor i truten, samma grej har det varit i thn vid ett par tillfällen.

/M

Vill bara säga att det som har hänt har hänt anser jag!! Fan ett år sen nu det hände glömmer aldrig folk någonting eller??
Inte för att jag vill försvara GSR eller så men stora i truten HAR JAG ALDRIG HÖRT ATT DOM HAR VARIT!!! Så det är rent skit snack!!
Men klart att dom tar till ton när FOLK INTE FATTAR VAD SOM GÄLLER OSV!!

Slut diskuterat!!!

Skitsnack?
Så du har varit runt på olika race dit dom kommit och tagit ton också då kanske?
Men om du tar till sisådär 7 utropstecken till i nästa mening kanske någon bryr sig sisådär 1 mille sekund längre om vad du just sagt?

Såvida du inte är deras dagmamma med 24/7 baby watch tycker jag det är dags för dig att tänka en gång till innan du påstår att andra snackar skit när man själv varit på plats och inte hört saker ryktes vägen.

Det är inte heller bara en gång munlädret arbetat hårt uppe i Trollhättan med omnejd.

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 517 Inlägg
26 juli 2011
WIGGE_86 skrev:
Nitrometanskada skrev:
Hyllinge/Familia blir skit bra. Vi kör på det. De tycker ja man kan säga redan nu så alla vet

är det nära väla eller?

mellan åstorp o helsingborg 10min från helsingborg tror jag:)

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

188 Inlägg
26 juli 2011
nää så man vet lite..
kör ju från blekinge så hade varit kul och kört och kanske tittat lite..

Men blir det hyllinge eller..
vi är några st här ifrån

292 Inlägg
26 juli 2011
Det är omöjligt att säga eftersom alla drar runt från ställe till ställe, men är det bara öppet vid familia lär det nog samlas en massa folk där.
Förra året var det en rätt grym burnplatta där och bosse tillät det.

3 059 Inlägg
26 juli 2011
Vedhuggarn skrev:
93T skrev:
Borde ju inte vara så svårt, låt alla som vill in på området betala inträde precis som besökarna, en av de största anledningarna till fulbilar på området är ju att man automatiskt får gratis parkering och inträde.

En utmärkt idé. Såvitt jag vet har Vallåkra tidigare belönat alla som ställer ut sin bil med gratis entré till träffen, det här året så verkar det som att endast utställare med "riktigt fina" (definiera det där) bilar blir bjudna på inträdet. Kanske den optimala lösningen, för att samtidigt locka "fina" bilar till träffen.

Ja frågan är bara hur dom ska göra det? Hade säkerligen blivit en del väsen vid bilinsläppet om det går en snubbe och "pekar" ut vilka som ska få köra in gratis. Alla tycker ju att deras bil är finast, även dom knattarna som raggar runt i sina sunkiga raggarhäckar.
Ett sätt är ju att ha föranmälan vilket dom inte har idag, behövs inte iallfall. Nä, dom skulle satt ett startdatum och ett slutdatum och mellan dessa två får man anmäla sin bil och sen få besked om man kommer in eller ej gratis med sin bil.
Det hade säkert dragit ner antalet bilar inne på utställningen rejält men med all säkerhet höjt kvaliten ordentligt.

Besserwisser
26 juli 2011
Smajly skrev:
Vedhuggarn skrev:
93T skrev:
Borde ju inte vara så svårt, låt alla som vill in på området betala inträde precis som besökarna, en av de största anledningarna till fulbilar på området är ju att man automatiskt får gratis parkering och inträde.

En utmärkt idé. Såvitt jag vet har Vallåkra tidigare belönat alla som ställer ut sin bil med gratis entré till träffen, det här året så verkar det som att endast utställare med "riktigt fina" (definiera det där) bilar blir bjudna på inträdet. Kanske den optimala lösningen, för att samtidigt locka "fina" bilar till träffen.

Ja frågan är bara hur dom ska göra det? Hade säkerligen blivit en del väsen vid bilinsläppet om det går en snubbe och "pekar" ut vilka som ska få köra in gratis. Alla tycker ju att deras bil är finast, även dom knattarna som raggar runt i sina sunkiga raggarhäckar.
Ett sätt är ju att ha föranmälan vilket dom inte har idag, behövs inte iallfall. Nä, dom skulle satt ett startdatum och ett slutdatum och mellan dessa två får man anmäla sin bil och sen få besked om man kommer in eller ej gratis med sin bil.
Det hade säkert dragit ner antalet bilar inne på utställningen rejält men med all säkerhet höjt kvaliten ordentligt.

Å andra sidan är det just det faktum att i princip "alla som vill får komma in" som gör Vallåkra unikt. Det finns redan mängder av träffar med filosofin "få utställningsbilar, men de som väl ställs ut håller hög kvalitet". Custom Motor Show på Elmia till exempel, inga bilar i min diskreta personliga smak befann sig där. Därför har jag inget emot om Vallåkra fortsätter vara Vallåkra. Och möjligheten att inte titta på rishögsbilar som ställs på utställningsområdet finns ju alltid för den som känner för det...

153 Inlägg
26 juli 2011
Folk tycker olika.

Jag har varit på några träffar och enligt mig så ser man fan mer rostiga buckliga gamla amerikanska skit och en del jappsar med massa plast eller ett fåtal BMW med äckligt fult breddade hjulhus och största turbon de hittade.

Det finns risbilar inom alla märken. Vissa är seriösa andra inte.
Finns de bilar man inte tycker om så kan man skita i att titta på de men men behöver inte tala illa om bilarna för det då det säkert finns fult lika många som  tycker de är fina på sitt sätt.

En bil ska gå att köra med till vardags utan att man är rädd för ett stenskott eller att däcken tar i hjulhusen. Sånt mög är enligt mig inte ens värt att stå på museum eller kallas bil. Det är skräp. En bil är till för att köras med. Sen visst har man lagt ner massa pengar på en seriös lack så är de väl tråkigt med stenskott men Det är bara materiella ting.

Enligt mig så finns det väl 3 klasser. jag är intresserad av.
Original
Original - Tillpiffad (lagom små stylad som ser ut som de bör ha gjort )
Sleeper/Busbil/banbil

En vanlig 'Svenssonbil' kan vara minst lika upphetsande att se som någon vältrimmad Audi etc.
Allt beror på skick och hur seriöst det är gjort. Man tittar en del på bygg loggar och det finns många idéer i folks huvud - helt klart. Dock Så finns det mycket folk missar. tex slänger dit en stor turbo utan att tänka det minsta på väghållning eller bromsar alls. Vissa Gillar 4 st 10or i bagaget som skorrar regplåt andra gillar fågelkvitter.
Senast redigerat av Swec (26 juli 2011)

92 Inlägg
26 juli 2011
Tubbex skrev:
WIGGE_86 skrev:
Nitrometanskada skrev:

är det nära väla eller?

är det inte roligare att hitta nån plats i stan? typ ättekulla..dom flesta kör väl runt mellan väla,ättekulla och den där statoil macken? samt ner mot rååcamping

Kolla In Våra Bilar!
WIGGE_86
WIGGE_77
WIGGE_73

153 Inlägg
26 juli 2011
hedley skrev:
Nmkj83 skrev:
hedley skrev:
Dom brukar va duktig på å va stor i truten, samma grej har det varit i thn vid ett par tillfällen.

/M

Vill bara säga att det som har hänt har hänt anser jag!! Fan ett år sen nu det hände glömmer aldrig folk någonting eller??
Inte för att jag vill försvara GSR eller så men stora i truten HAR JAG ALDRIG HÖRT ATT DOM HAR VARIT!!! Så det är rent skit snack!!
Men klart att dom tar till ton när FOLK INTE FATTAR VAD SOM GÄLLER OSV!!

Slut diskuterat!!!

Skitsnack?
Så du har varit runt på olika race dit dom kommit och tagit ton också då kanske?
Men om du tar till sisådär 7 utropstecken till i nästa mening kanske någon bryr sig sisådär 1 mille sekund längre om vad du just sagt?

Såvida du inte är deras dagmamma med 24/7 baby watch tycker jag det är dags för dig att tänka en gång till innan du påstår att andra snackar skit när man själv varit på plats och inte hört saker ryktes vägen.

Det är inte heller bara en gång munlädret arbetat hårt uppe i Trollhättan med omnejd.

Kan jag inte påstå att det är med det är upp till dig Hedley 
Jag är en av alla medlemar i GSR som kommer VARJE gång det är körning plus att jag kör/kört ett ex antal ggr mm och varför skulle jag ta till ton för? Är där för att ha kul som alla andra! En annan anledning till det oxå är att man umgås med dom plus dom är väldigt goda vänner!

Varför skulle jag vara deras dagmamma 24/7 för? Har jag ingen anledning till

Vad är det jag skall tänka om en gång till på?
Det var ju rätt länge sedan dom vart i trollhättan kan man säga när det gäller race
Senast redigerat av Nmkj83 (26 juli 2011)

292 Inlägg
26 juli 2011
Ja då är du ju väldigt objektiv i din bedömning smile

Gött mos
1 096 Inlägg
26 juli 2011
WIGGE_86 skrev:
Tubbex skrev:
WIGGE_86 skrev:

är det nära väla eller?

är det inte roligare att hitta nån plats i stan? typ ättekulla..dom flesta kör väl runt mellan väla,ättekulla och den där statoil macken? samt ner mot rååcamping

Dåligt med plats där. Familia blir skitbra om det får vara öppet.. man borde ha någonslags kommunikation live på kvällen/kvällarna.. ja har själv inte iphone men finns de inte nått sånt i dem? vet ni det ni som har? de verkar ju kunna allt annat tongue

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

188 Inlägg
26 juli 2011
hade varit bra om några hade kom radio så kan man allt tid veta när och var dom ska grilla

292 Inlägg
26 juli 2011
Ack det var tider då man fick cruisa genom stan, stanna och börna i korsningen vid sundsbussarna till publikens jubel och många feta bilar parkerade runt hela centrum

Gött mos
1 096 Inlägg
26 juli 2011
93T skrev:
Ack det var tider då man fick cruisa genom stan, stanna och börna i korsningen vid sundsbussarna till publikens jubel och många feta bilar parkerade runt hela centrum

Då var jag bara en liten spoling som stod på trottoaren o dregglade big_smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

hondaaaaa
411 Inlägg
26 juli 2011
Jo ett sätt så att man hade kunnat få reda på var alla höll hus hade varit bra.. Är ju så mycket kladd på dom vanliga helgerna ibland.
Men visst brukar vara ganska lätt att hitta var alla är på vallåkra helgen då där är x antal bilar ute jämför med normalt haha big_smile

Förra året var där ju faktiskt lite bus nere vid sundsbussarna.. wink Men ja det skulle vart som förr

Old hondas never die, they just get faster!
"Learn to drive a slow car fast. Otherwise you'll just drive a fast car, slow."
Club JDM of Sweden

STREETRACER
892 Inlägg
27 juli 2011
93T skrev:

Håller med dig....

Bmc Crew

292 Inlägg
27 juli 2011
Sevä skrev:
självklart kommer ett skönt gäng från kiruna ner smile

Fi satan, det är en roadtrip som heter duga det! cool

Sök