Folk tycker olika.
Jag har varit på några träffar och enligt mig så ser man fan mer rostiga buckliga gamla amerikanska skit och en del jappsar med massa plast eller ett fåtal BMW med äckligt fult breddade hjulhus och största turbon de hittade.
Det finns risbilar inom alla märken. Vissa är seriösa andra inte.
Finns de bilar man inte tycker om så kan man skita i att titta på de men men behöver inte tala illa om bilarna för det då det säkert finns fult lika många som tycker de är fina på sitt sätt.
En bil ska gå att köra med till vardags utan att man är rädd för ett stenskott eller att däcken tar i hjulhusen. Sånt mög är enligt mig inte ens värt att stå på museum eller kallas bil. Det är skräp. En bil är till för att köras med. Sen visst har man lagt ner massa pengar på en seriös lack så är de väl tråkigt med stenskott men Det är bara materiella ting.
Enligt mig så finns det väl 3 klasser. jag är intresserad av.
Original
Original - Tillpiffad (lagom små stylad som ser ut som de bör ha gjort )
Sleeper/Busbil/banbil
En vanlig 'Svenssonbil' kan vara minst lika upphetsande att se som någon vältrimmad Audi etc.
Allt beror på skick och hur seriöst det är gjort. Man tittar en del på bygg loggar och det finns många idéer i folks huvud - helt klart. Dock Så finns det mycket folk missar. tex slänger dit en stor turbo utan att tänka det minsta på väghållning eller bromsar alls. Vissa Gillar 4 st 10or i bagaget som skorrar regplåt andra gillar fågelkvitter.
Senast redigerat av Swec (26 juli 2011)