Vad har du i tanken 95 eller 98 oktan.
De flesta chip är anpassade för 98, har bilen tidigare rullat på 98 och helt plötsligt får 95 kommer det ta några mil innan den ställt om sig för 95.
Annars bör du kolla så alla slangar sitter som de ska.
Om motorn mer eller mindre stänger av sig en kort stund har laddtrycket blivit för högt och styrboxen stänger av tändingen en kort stund för att sänka laddtycket.
Troligen sitter någon slang lös eller igensatt av något, dessa slangar går till och från turbon via en magnetventil, lossa den som går ner till wastegaten och prova att blåsa i den, det ska ta tyvärstopp annars är det något fel, men försäkra dig om att det är rätt slang, den andra går att blåsa i utan något större problem.
Känn gärna så staget mellan wastegateklockan och vipparmen sitter ihop, de kan ibland lossa och blir lite liknande fel.
Men känn endast när motorn är kall. då det är trång bakom turbon och stor risk för brännskador annars.