Hej har lite mer bilder på lite tröskel rost lagning och sparklådan vid gaspedal lagning. Kommer ju en matta in i bilen sedan som tar upp de mesta ojämnheterna osv, men tänkte lacka detta med biltemas 2K billack + epoxygrund, blir ju bra rostskydd, även fast de inte syns + jag får öva att lacka lite..
Har dock en fråga, Har en biltemas "proffs" med överhängande kopp som jag tänkte måla Topcoaten med, och sedan har jag julas billigaste 3-4bars spruta med underliggande kopp som jag tänkte spruta epoxygrunden med.
Ska jag göra så eller ska jag rengöra den "bättre" sprutan efter epoxygrunden och använda detta till båda? Vill ha ett ok resultat, som sagt kommer matta på allt, men vore kul att få de hyfsat i alla fall.
Vad tror ni?
Jo fick
ursprungskontrollen godkänd, stog lite luddigt i brevet. Men jag hoppas de betyder att jag får regga denna bil (årsmodell osv) i Sverige ifall allt ser OK ut?
Iaf lite bilder, Sorry att de tog lite tid, har haft feber, mycket på jobbet osv, glömt kameran hemma...:
Börjat slipa ner lite rost + färg innan lack
Kapade bort all inom tejpen:
Och så här blev det! Börjar bli nöjd med mina plåtarbeten faktiskt
Började även fixa plåten för pedalerna:
Spacklat det som kommer synas ovanför mattan:
Provade lacken, lite för orange aktigt kanske (Bilden gör sig inte rättvis)
Åter till pedal-plåten:
Svetsade dit några muttrar för styrningen, hoppas mina svetsar mot Elförsinkade muttrar håller? eller de kanske bara är på ytan Zinken sitter?
Polarn var över och jag råkade komma med på kort
Han slipa ner all plåt med 100papper och maska den idag, men vad tror ni om mina färgsprutor som jag nämnde tidigare?
Polarn kom över och putsade lite mer på motorn, vi startade den igen i ca 10 min då fick jag även bort avgasröret som jag inte fick väck innan hur mycket jag en tog i eller bankade, så de var ju bra!
Aja allt för mig, svara gärna på min fråga innan jag står och svär imorrn bara!
//Simon