4576
Sök

Brygga stegen.

82 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
aldrig gjort innan men fick på mig 3 nya steg till bilen och har en ledig stund nu så om någon är kvick att svara så kanske jag faktist får ihop att istället för att lägger det på hyllan smile

har 1 t3 steg som jag tänkte ha till basarna,
samt 2 st  t2 steg till högtalarna, 

ALLT ska gå på stegen inget via cd:n   har igång allt och tänkte  aja jag tar remoten från t3 till ett t2 steg kopplar ström ,jord och speakers till detta "min första teori" men som vanligt så failar den,  behöver man sånna "snygga" han kablar för att brygga eller ? för isåfall var min första teori som vanligt åt helvete:)  tacksam för svar smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 juni 2011
Bryggning görs på ett steg för att koppla om från t.ex. 2 kanaler till 1 kanal, men om jag nu inte är helt ute och cyklar så är det du vill göra en parallellkoppling av matningen till stegen? Det bästa är att använda distributions eller säkringsblock för ström och jord, remoten kan du bara dra mellan stegen då den är så liten. Hur du sen ska koppla lågnivå och högtalarkabar beror på vad du har för huvudenhet (stereo) och högtalare/basar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

82 Inlägg
26 juni 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Bryggning görs på ett steg för att koppla om från t.ex. 2 kanaler till 1 kanal, men om jag nu inte är helt ute och cyklar så är det du vill göra en parallellkoppling av matningen till stegen? Det bästa är att använda distributions eller säkringsblock för ström och jord, remoten kan du bara dra mellan stegen då den är så liten. Hur du sen ska koppla lågnivå och högtalarkabar beror på vad du har för huvudenhet (stereo) och högtalare/basar.

detta kommer aldrig gå smile

2 035 Inlägg
26 juni 2011
finns lågnivåutgångar på stegen? Då kan du ju få in signalen i varje steg genom att dra en lågnivåkabel mellan alla stegen. Sen är det ju inte såhär du ska göra men för att testa så går det ju. Inget att rekomendera eller nåt du ska spela länge på. Du kan ju göra likadant med ström jord remote, men som sagt bara för att testa. Drar du på för mycket så kan allt bli pannkaka.

Biljudsveteran sen 1984!

Sök