2924
Sök

Förslag: 22 000 bilar förbjuds köra i Göteborg

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
26 juni 2011
#41
BMWgrabben skrev:
Hörde att dom ska stränga till reglerna för taxiåkarna kring Arlanda: har man ej en miljöklassad bil, alltså en som släpper ut max 119g/km, får man ej komma in på arlandas område.

Hahaha låter ju vettigt, då ska samma utsläppsregler gälla för flygplanen isf! Undrar vad planen släpper ut på ett dygn runt Arlanda, om man jämför mot taxibilarna...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Trucker
2 710 Inlägg
26 juni 2011
#42
tkd_rille skrev:
BMWgrabben skrev:
tkd_rille skrev:

Ja vi har mycket skog. Men folk samlas ändå i storstäderna. Vad tror man händer då ?
Nöjeskörning kommer aldrig sluta. Folk tar sig råd smile

Folk samlas i storstäderna o det är ett växande problem! Läste om att "fortsätter sthlm växa i denna takt så kommer bensinpriset går upp REJÄLT o att allt färre ska då köra bil inom bara några år". Jag kör i Sthlm dagligen, jag ser problem! Luktar ju föfan avgaser i tunlarna!

Men tror du verkligen att Sverige kan rädda världen? För det är ju knappast befolkningen politikerna tänker på, isåfall skulle dom förstå att höga bensinpriser inte är lösningen, te.x.!

Finns så många andra lösningar, men kommer dom ut med dessa slutar det med att dom själva blir arbetslösa! En politiker har idag säg 50k/mån, aldrig att han/hon skulle kunna tänka sig köra lastbil för hälften av dom pengarna!

Ja om man bor och arbetar i storstäder så måste man ju själv se problemen. Nu har jag tur och slipper trängas. De är ju såpass mycket trafik så en sträcka på 2-3 mil kan ta mer än en timme att köra vid rusning.

Men jag håller ju med på de att vi kan inte rädda världen när vi har länder som skiter i det hela, men vi är med och bidrar till riktigt mycket på de hela.
Någon gräns skulle man kunna dra men att sätta ribban så högt direkt är att ta i lite.
Som nån sa att han får ta sin chrysler 300 istället för sin lilla bil så är de ju fel.

Men de som bor i gbg får ju protestera smile

Visst e de så. Jag o du klarar oss än så länge. Lilla gulliga Västerås o Hässleholm big_smile

Fart missbrukare

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 juni 2011
#43
BMWgrabben skrev:
Growe skrev:
BMWgrabben skrev:

Kör dagligen i Sthlm. Har kört i Gbg. Trots att Sthlm är dubbelt så stor så känns de mkt bättre att köra i Sthlm! Kört lastbil EN gång i Gbg, blir inte en gång till!

faktist haft tur varit ner till göteborg en gång med buss men som tur var så var det innan värsta smeten som jag svängde av till någon fotbollsplan smile

Kan tänka mig köra spetsbyte, byta av enkelt 3 på natten. Men att köra i stan, haha. Blivit erbjuden av bemanningsföretag (kör ej åt bemanniningsföretag nu) att köra i gbg för bättre pengar. Tackat nej.

Hon sa: men du kör ju i sthlm med tradare nu, gbg kan ju ej va svårare.
Jag: Jo, tro mig. SÅ tack men nej tack.

haha..

Har tyvärr inte samma tur utan kör där väldigt ofta till vardags, jätteroligt att vara lite sen då köerna börjar redan söder om Göteborg på motorvägen där sedan relativt få bilar korkar igen vägarna hela vägen in i stadskärnan. Håller med om att Stockholm är bättre, särskilt med tanke på att staden är större med allt vad det innebär!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Trucker
2 710 Inlägg
26 juni 2011
#44
Ulf_W skrev:
BMWgrabben skrev:
Hörde att dom ska stränga till reglerna för taxiåkarna kring Arlanda: har man ej en miljöklassad bil, alltså en som släpper ut max 119g/km, får man ej komma in på arlandas område.

Hahaha låter ju vettigt, då ska samma utsläppsregler gälla för flygplanen isf! Undrar vad planen släpper ut på ett dygn runt Arlanda, om man jämför mot taxibilarna...

Kör som sagt mkt sthlm o 9/10 bilar är Taxi Sthlm o dom flesta är väldig nya som jag antar inte släpper ut nåra 250gram direkt. Jag ser inte just DET problemet som dom ser!

Fart missbrukare

Muttley
26 juni 2011
#45
BMWgrabben skrev:
tkd_rille skrev:
BMWgrabben skrev:

Folk samlas i storstäderna o det är ett växande problem! Läste om att "fortsätter sthlm växa i denna takt så kommer bensinpriset går upp REJÄLT o att allt färre ska då köra bil inom bara några år". Jag kör i Sthlm dagligen, jag ser problem! Luktar ju föfan avgaser i tunlarna!

Men tror du verkligen att Sverige kan rädda världen? För det är ju knappast befolkningen politikerna tänker på, isåfall skulle dom förstå att höga bensinpriser inte är lösningen, te.x.!

Finns så många andra lösningar, men kommer dom ut med dessa slutar det med att dom själva blir arbetslösa! En politiker har idag säg 50k/mån, aldrig att han/hon skulle kunna tänka sig köra lastbil för hälften av dom pengarna!

Ja om man bor och arbetar i storstäder så måste man ju själv se problemen. Nu har jag tur och slipper trängas. De är ju såpass mycket trafik så en sträcka på 2-3 mil kan ta mer än en timme att köra vid rusning.

Men jag håller ju med på de att vi kan inte rädda världen när vi har länder som skiter i det hela, men vi är med och bidrar till riktigt mycket på de hela.
Någon gräns skulle man kunna dra men att sätta ribban så högt direkt är att ta i lite.
Som nån sa att han får ta sin chrysler 300 istället för sin lilla bil så är de ju fel.

Men de som bor i gbg får ju protestera smile

Visst e de så. Jag o du klarar oss än så länge. Lilla gulliga Västerås o Hässleholm big_smile

Vi har de jättebra. Och de lär dröjja x antal år innan de börjar gå på sådana orter som våra. De är ju bara storstäderna som drabbas och de är lustigt att gbg kom först om man får säga så.

Tycker synd om de som drabbas. Men med sån situation så är de viktigt att de kan lösa trafik på något vis.

Muttley
26 juni 2011
#46
BMWgrabben skrev:
Ulf_W skrev:
BMWgrabben skrev:
Hörde att dom ska stränga till reglerna för taxiåkarna kring Arlanda: har man ej en miljöklassad bil, alltså en som släpper ut max 119g/km, får man ej komma in på arlandas område.

Hahaha låter ju vettigt, då ska samma utsläppsregler gälla för flygplanen isf! Undrar vad planen släpper ut på ett dygn runt Arlanda, om man jämför mot taxibilarna...

Kör som sagt mkt sthlm o 9/10 bilar är Taxi Sthlm o dom flesta är väldig nya som jag antar inte släpper ut nåra 250gram direkt. Jag ser inte just DET problemet som dom ser!

Tror inte taxibolagen lär ha några problem.  Men kommer han från norrland var han nu bor med sin merca från 70 talet så får han problem smile.
Tror inte de finns så många 90tals taxi kvar ?

918 Inlägg
26 juni 2011
#47
Men blir det problem om man ska till danmarksterminalen?


Trucker
2 710 Inlägg
26 juni 2011
#48
Rquired skrev:
BMWgrabben skrev:
Growe skrev:

faktist haft tur varit ner till göteborg en gång med buss men som tur var så var det innan värsta smeten som jag svängde av till någon fotbollsplan smile

Kan tänka mig köra spetsbyte, byta av enkelt 3 på natten. Men att köra i stan, haha. Blivit erbjuden av bemanningsföretag (kör ej åt bemanniningsföretag nu) att köra i gbg för bättre pengar. Tackat nej.

Hon sa: men du kör ju i sthlm med tradare nu, gbg kan ju ej va svårare.
Jag: Jo, tro mig. SÅ tack men nej tack.

haha..

Har tyvärr inte samma tur utan kör där väldigt ofta till vardags, jätteroligt att vara lite sen då köerna börjar redan söder om Göteborg på motorvägen där sedan relativt få bilar korkar igen vägarna hela vägen in i stadskärnan. Håller med om att Stockholm är bättre, särskilt med tanke på att staden är större med allt vad det innebär!

Du, jag lovar dig, Sthlm är ingen höjdare kl 7 på morgonen! Mkt köer o inte en kotte som ser nån skylt! ALLA ska fram fortast möjligast! Mellan 06.00-09.00, då kan man lika gärna ut sin vila på nån parkering för man komemr ändå ingenstans tongue haha. Men de är fortfarande PLANERING av politikerna dock. En sak jag INTE förstår mig på VARFÖR dom än idag inte gör ngt åt är hastigheten längs Essingeleden, den e 70. finns inte en kotte som följer de, håller man 70 så stör man trafiken. Vanligast e 90!

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
26 juni 2011
#49
tkd_rille skrev:
BMWgrabben skrev:
Ulf_W skrev:

Hahaha låter ju vettigt, då ska samma utsläppsregler gälla för flygplanen isf! Undrar vad planen släpper ut på ett dygn runt Arlanda, om man jämför mot taxibilarna...

Kör som sagt mkt sthlm o 9/10 bilar är Taxi Sthlm o dom flesta är väldig nya som jag antar inte släpper ut nåra 250gram direkt. Jag ser inte just DET problemet som dom ser!

Tror inte taxibolagen lär ha några problem.  Men kommer han från norrland var han nu bor med sin merca från 70 talet så får han problem smile.
Tror inte de finns så många 90tals taxi kvar ?

Har faktiskt sett BMW E34 som taxibilar i Sthlm

Fart missbrukare

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
26 juni 2011
#50
BMWgrabben skrev:
Kör som sagt mkt sthlm o 9/10 bilar är Taxi Sthlm o dom flesta är väldig nya som jag antar inte släpper ut nåra 250gram direkt. Jag ser inte just DET problemet som dom ser!

Nä inte jag heller, vill hellre se en siffra på vad flygplanen skitar ner deras kära miljö. Men det är förstås ointressant för en miljömupp skulle jag tro, eftersom det är bilar och BARA bilar som är deras fiender.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Trucker
2 710 Inlägg
26 juni 2011
#51
WoozyDozz skrev:
Men blir det problem om man ska till danmarksterminalen?

Pratar du Arlanda eller Gbg? smile

Fart missbrukare

613 Inlägg
26 juni 2011
#52
saken är att det inte hjälper att sitta bakom en skärm och klaga det är när folk gör uppror slutar jobba och manifesterar då jävlar händer det saker för varje vecka som går utan att någon jobbar då blir det inga skattepengar då fattar regeringen att nu är måttet rågat men sålänge vi är tysta och vackert finner oss i skiten ja då fortsätter detta.. fram med en ledare för vad svenskar verkligen tycker och jag går gärna bredvid honom. är ingen ledare eller talare själv men följer gärna smile


Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
26 juni 2011
#53
BMWgrabben skrev:
Rquired skrev:
BMWgrabben skrev:

Kan tänka mig köra spetsbyte, byta av enkelt 3 på natten. Men att köra i stan, haha. Blivit erbjuden av bemanningsföretag (kör ej åt bemanniningsföretag nu) att köra i gbg för bättre pengar. Tackat nej.

Hon sa: men du kör ju i sthlm med tradare nu, gbg kan ju ej va svårare.
Jag: Jo, tro mig. SÅ tack men nej tack.

haha..

Har tyvärr inte samma tur utan kör där väldigt ofta till vardags, jätteroligt att vara lite sen då köerna börjar redan söder om Göteborg på motorvägen där sedan relativt få bilar korkar igen vägarna hela vägen in i stadskärnan. Håller med om att Stockholm är bättre, särskilt med tanke på att staden är större med allt vad det innebär!

Du, jag lovar dig, Sthlm är ingen höjdare kl 7 på morgonen! Mkt köer o inte en kotte som ser nån skylt! ALLA ska fram fortast möjligast! Mellan 06.00-09.00, då kan man lika gärna ut sin vila på nån parkering för man komemr ändå ingenstans tongue haha. Men de är fortfarande PLANERING av politikerna dock. En sak jag INTE förstår mig på VARFÖR dom än idag inte gör ngt åt är hastigheten längs Essingeleden, den e 70. finns inte en kotte som följer de, håller man 70 så stör man trafiken. Vanligast e 90!

90 hehe har varit många gånger man legat på fartspärren på bussen där annars hinner man inte fram 103km/h gör den innan den slår ifrån smile

Kör fort så hinner inget hända...

German Engineering
9 083 Inlägg
26 juni 2011
#54
Jag är med på en manifestation, regeringen måste fatta om alla slutar jobba.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
26 juni 2011
#55
Ytterligare en politiker som har förlorat all form av verklighetsankytning och blivit ett livs levande samhällsproblem. Klimathysterin och dess åtgärder (straffbeskattning och diverse förbud) verkar sakna gränser, tyvärr.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Trucker
2 710 Inlägg
26 juni 2011
#56
Holmmis skrev:
saken är att det inte hjälper att sitta bakom en skärm och klaga det är när folk gör uppror slutar jobba och manifesterar då jävlar händer det saker för varje vecka som går utan att någon jobbar då blir det inga skattepengar då fattar regeringen att nu är måttet rågat men sålänge vi är tysta och vackert finner oss i skiten ja då fortsätter detta.. fram med en ledare för vad svenskar verkligen tycker och jag går gärna bredvid honom. är ingen ledare eller talare själv men följer gärna smile

Håller så jävla mkt med dig asså!!!

OM transport i överlag gör uppror, då stannar ju Sverige!! Då får dom smaka på egen medicin! SKulle verkligen vilja se varenda lastbilschaufför stanna hemma EN dag, det skulle bli kaos i systemet! Jag som chaufför ser ett STORT behov, stannar vi, stannar Sverige! wink

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
26 juni 2011
#57
Growe skrev:
BMWgrabben skrev:
Rquired skrev:

Har tyvärr inte samma tur utan kör där väldigt ofta till vardags, jätteroligt att vara lite sen då köerna börjar redan söder om Göteborg på motorvägen där sedan relativt få bilar korkar igen vägarna hela vägen in i stadskärnan. Håller med om att Stockholm är bättre, särskilt med tanke på att staden är större med allt vad det innebär!

Du, jag lovar dig, Sthlm är ingen höjdare kl 7 på morgonen! Mkt köer o inte en kotte som ser nån skylt! ALLA ska fram fortast möjligast! Mellan 06.00-09.00, då kan man lika gärna ut sin vila på nån parkering för man komemr ändå ingenstans tongue haha. Men de är fortfarande PLANERING av politikerna dock. En sak jag INTE förstår mig på VARFÖR dom än idag inte gör ngt åt är hastigheten längs Essingeleden, den e 70. finns inte en kotte som följer de, håller man 70 så stör man trafiken. Vanligast e 90!

90 hehe har varit många gånger man legat på fartspärren på bussen där annars hinner man inte fram 103km/h gör den innan den slår ifrån smile

Haha, du ser! Håller ärligt talat 80 där. O blir omkörd av polackerna o letterna big_smile. I lastbilen då. I bilen ha rjag ingen fartspärr så där kommer de ej på fråga, haha tongue

Fart missbrukare

918 Inlägg
26 juni 2011
#58
BMWgrabben skrev:
WoozyDozz skrev:
Men blir det problem om man ska till danmarksterminalen?

Pratar du Arlanda eller Gbg? smile

Gbg, alltså om man ska köra bilen till Stena Lines terminal för att åka över till Danmark.
Senast redigerat av WoozyDozz (26 juni 2011)


613 Inlägg
26 juni 2011
#59
BMWgrabben skrev:
Holmmis skrev:
saken är att det inte hjälper att sitta bakom en skärm och klaga det är när folk gör uppror slutar jobba och manifesterar då jävlar händer det saker för varje vecka som går utan att någon jobbar då blir det inga skattepengar då fattar regeringen att nu är måttet rågat men sålänge vi är tysta och vackert finner oss i skiten ja då fortsätter detta.. fram med en ledare för vad svenskar verkligen tycker och jag går gärna bredvid honom. är ingen ledare eller talare själv men följer gärna smile

Håller så jävla mkt med dig asså!!!

OM transport i överlag gör uppror, då stannar ju Sverige!! Då får dom smaka på egen medicin! SKulle verkligen vilja se varenda lastbilschaufför stanna hemma EN dag, det skulle bli kaos i systemet! Jag som chaufför ser ett STORT behov, stannar vi, stannar Sverige! wink

ja verkligen tänk dig de massiva sopbergen som skulle bildas i stockholm på sisådär 3-4 dagar men någon som kan och verkligen vill leda måste snart ta sig fram annars går det verkligen åt helvete med vårat land =/


Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
26 juni 2011
#60
BMWgrabben skrev:
Holmmis skrev:
saken är att det inte hjälper att sitta bakom en skärm och klaga det är när folk gör uppror slutar jobba och manifesterar då jävlar händer det saker för varje vecka som går utan att någon jobbar då blir det inga skattepengar då fattar regeringen att nu är måttet rågat men sålänge vi är tysta och vackert finner oss i skiten ja då fortsätter detta.. fram med en ledare för vad svenskar verkligen tycker och jag går gärna bredvid honom. är ingen ledare eller talare själv men följer gärna smile

Håller så jävla mkt med dig asså!!!

OM transport i överlag gör uppror, då stannar ju Sverige!! Då får dom smaka på egen medicin! SKulle verkligen vilja se varenda lastbilschaufför stanna hemma EN dag, det skulle bli kaos i systemet! Jag som chaufför ser ett STORT behov, stannar vi, stannar Sverige! wink

tänk om alla som använder fordon för att ta sig till och från jobbet och dom som kör inom sitt yrke bara sket i det..

då snackar vi tokstopp

men helt klart så är det dom som kör transporter på väg som kommer märkas mest när dom inte gör det dom förväntas att göra

tanke på bränslepriserna så borde man helt enkelt vägra köra
för att ge dom där jävlarna en näsbränna dom sent kommer glömma

Kör fort så hinner inget hända...


Sök