Hej har just kopplat in ett fyra kanals steg till mina högtalare i båten. Steget ligger i en låda på vänster sida om båten men när jag lägger mobilen på lådan får jag det gamla hederliga mobilstörnings ljudet i hela systemet, kan även höras när den ligger en bit ifrån.
Vad beror detta på? Har elkablar på ena sidan samt högtalar+lågnivå kablar på andra. Vad kan jag göra mot detta? Hör även en del brus när jag kopplat in mobilen via Aux, kan jag filtrera bort detta med hp/lpf kanske?
Hmm kan testa men ska detta behövas, kan slutsteg vara så känsliga 2011?
Signalkablarna tar emot störningar från mobilen. Detta gör även min nya förstärkare jag har hemma men stängs enkelt av genom att aktivera flygplansläget.
Hmm kan testa men ska detta behövas, kan slutsteg vara så känsliga 2011?
Signalkablarna tar emot störningar från mobilen. Detta gör även min nya förstärkare jag har hemma men stängs enkelt av genom att aktivera flygplansläget.
Ett bra signalkablage ska inte ta in störningar hur som helst när mobilen idlar. Har aldrig någonsin varit med om att jag fått störningar när jag snackat i luren eller när den idlat och den har legat på bra många ställen i bilen och ringt/idlat. Kör iofs trippelskärm på mina kablar men det är inte direkt dyrta kablar..