2515
Sök

Volvo s40 T4 turbo problem? laddar vid 4000 varv?

136 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
#41
Vad är skillnaden på pys och strypventil? det är väll i stort sätt samma funktion förutom att pysen har en backventil?

För Ridetech säljer ju ut denna som har funkat bra till mina andra bilar http://www.ridetech.se/pysventil-typ-in-cabin-/122-1


136 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
#42
Jag trodde problemet hade löst sig men en annan sak är skumt nu

1:an och 2:an laddar den 1.1 bar oavsett men när jag kör i 3:an och 4:an laddar den 1.3 bar?

Vad kan det ha med att göra?


7 275 Inlägg
21 juli 2011
#43
Whisper skrev:
Jag trodde problemet hade löst sig men en annan sak är skumt nu

1:an och 2:an laddar den 1.1 bar oavsett men när jag kör i 3:an och 4:an laddar den 1.3 bar?

Vad kan det ha med att göra?

Det kan vara begränsat i chippet just för att skona lite på lådan.


151 Inlägg
21 juli 2011
#44
troligtvis som brains menar är att du behöver inte maxladd på ettan och tvåan. blir mest hjulspinn då. Finns många andra bilar som har laddtrycksbegränsning på låga växlar.


136 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
#45
ok, är det så vore ju det bra :-) tänkte mest eftersom bsr har sagt att med steg 2 ska den ladda 1.1 men enligt många laddar deras 1.2-1.3?

mest så att jag inte laddar för mycket?


7 275 Inlägg
22 juli 2011
#46
Om den ligger stabilt på 1,3 så är den nog inställd på att ladda så mycket.


136 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
#47
ok, för bsr säger att dem har ställt in det på 1.1 bar men enligt forum med mera laddar en s40 1.2-1.3 med steg 2, hoppas den går rätt som den gör nu iallafall smile


151 Inlägg
22 juli 2011
#48
kan vara så att BSR tar mätningen via datorn och sensorerna och får 1,1.



Sök