4633
Sök

Onödig / korkad info i bilannonser

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
8 september 2011
killercow skrev:
hur nödvändig är denna infon ja precis såg i en annons?!

"det är rent inne i bilen"

lollol
Jag förutsätter att den bil jag ska köpa är städad och fin. Helt onödig info!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

8 156 Inlägg
8 september 2011
killercow skrev:

Självklart menar dom plåtrent? Ingen golvmatta och ingen färg kvar. Instrumentbrädan och innertaket är nog också bortplockat. Helt rent!

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

killercow
8 september 2011
Trådstartare
Phaetoon skrev:
killercow skrev:

Självklart menar dom plåtrent? Ingen golvmatta och ingen färg kvar. Instrumentbrädan och innertaket är nog också bortplockat. Helt rent!

lol

1 854 Inlägg
9 september 2011
Vettemannen skrev:
Andromeda skrev:
Vettemannen skrev:

Jomen om hjulinställningen är fel så spelar det ingen roll vem som fixat till det ju. Skadan är ju redan skedd.

/Benny

Jag tänkte lite mer som så att säljaren kanske säger att det var gamla ägaren som gjorde för tre år sedan, ingen fara med hjulinställningen då det inte slitit snett hittills. Istället för att säga att han själv gjort det för en vecka sedan och bara hunnit köra ett par mil sedan dess.

Ok! Du menar så!

/Benny

Jag hade inte tänkt så långt tongue

Seg bôvel
322 Inlägg
9 september 2011
Möjligt att jag skrivit i tråden innan, men stör mig på Blocket-annonser där folk skrivet ut vilken utrustning som INTE finns på bilen.
Blir så förbannad när man söker på typ "Volvo 245 AC fönsterhissar" och hittar någon riktigt trevlig bil, för att sedan läsa något i stil med "Bilen saknar AC och är utrustad med manuella fönsterhissar".

Forummoderator
18 158 Inlägg
9 september 2011
http://www.blocket.se/goteborg/Mercedes … 15&w=1

Uppenbara lögner kan vara lite störande... Att en bil som drar minst 0.75 helt plötsligt skulle klara sig på 0.5 liter milen lär ju inte öka på säljarens chanser att bli av med den?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

killercow
9 september 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
http://www.blocket.se/goteborg/Mercedes_Benz_A140_98_35833876.htm?ca=15&w=1

Uppenbara lögner kan vara lite störande... Att en bil som drar minst 0.75 helt plötsligt skulle klara sig på 0.5 liter milen lär ju inte öka på säljarens chanser att bli av med den?

Har du inte märkt att ca varannan bil som ligger på blocket drar 0,5l/milen hmm

964 Inlägg
9 september 2011
Har märkt det med att VÄLDIGT många annonser som har lite väl tvivelaktiga förbrukningssiffror.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
9 september 2011
Som någon skrev ovan "inte min bil/mc/tv/köksapparat på bilden med har en likadan" då kan man fan skita i att lägga till en bild öht..

Något som kanske inte faller under kategorin "onödig info" men som stör mig till vansinne är gravt felstavade annonser, visst folk kan ha dyslexi, men en majoritet av alla som annonserar på blocket? Tveksamt... För exempel sök på fåtölj och fotölj, fotölj (japp, felstavat) ger fler träffar...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

killercow
9 september 2011
Trådstartare
TS_quattro skrev:
Som någon skrev ovan "inte min bil/mc/tv/köksapparat på bilden med har en likadan" då kan man fan skita i att lägga till en bild öht..

jag väljer helt klart bort dessa annonser. men är inte med på de hellre utan bild. annons utan bild väljer ja oxå bort då jag vill se de ja söker innan jag blir intresserad.

Å ärligt talat hur svårt kan de va å ta ett kort på de man säljer. alla har väl en digitalkamera eller mobil med kamera idag. så vida du inte är 80 år kanske. men 80 åringar som inte har en kamera eller mobil med de annonserar nog inte på internet.

Samma sak med lånad mejl... man lånar väl inte nått man på max 3 min kan få helt gratis
Är ju som att gå till grannen å låna gräsklipparen när dom 3 min bort ger bort gräsklippare gratis

2 140 Inlägg
9 september 2011
tråkigast måste ju vara när folk undanhåller fel som man ser direkt då man åkt dit för att kolla på varan tongue

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
9 september 2011
killercow skrev:
TS_quattro skrev:

jag väljer helt klart bort dessa annonser. men är inte med på de hellre utan bild. annons utan bild väljer ja oxå bort då jag vill se de ja söker innan jag blir intresserad.

Å ärligt talat hur svårt kan de va å ta ett kort på de man säljer. alla har väl en digitalkamera eller mobil med kamera idag. så vida du inte är 80 år kanske. men 80 åringar som inte har en kamera eller mobil med de annonserar nog inte på internet.

Samma sak med lånad mejl... man lånar väl inte nått man på max 3 min kan få helt gratis
Är ju som att gå till grannen å låna gräsklipparen när dom 3 min bort ger bort gräsklippare gratis

Jo det var lite det jag menade (min trötthet börjar visst spöka lite), antingen lägger man till en egen bild eller så skiter man i att lägga ut en annons tills man tagit en/flera bilder, att "låna" bilder är ju bara bullshit...

Numera leg. grusligist!

killercow
9 september 2011
Trådstartare
TS_quattro skrev:
killercow skrev:
TS_quattro skrev:

Jo det var lite det jag menade (min trötthet börjar visst spöka lite), antingen lägger man till en egen bild eller så skiter man i att lägga ut en annons tills man tagit en/flera bilder, att "låna" bilder är ju bara bullshit...

Lånad bild betyder dåligt intresse för bilen om man inte har en enda bild på bilen i datorn vilket i sin tur brukar betyda att man inte vårdat bilen.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
9 september 2011
jonnielahti skrev:
bara lite rost typ som en enkrona på ett ställe....
och när man väl är framme frågar man om de ens är den bilden dem säljer, så lögner är onödig info! på gamla bilar räcker de att upplysa om de finns drag mok, sov och skattad och bes.

Nu hänger jag inte med?

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
9 september 2011
Vettemannen skrev:
jonnielahti skrev:
och när man väl är framme frågar man om de ens är den bilden dem säljer, så lögner är onödig info! på gamla bilar räcker de att upplysa om de finns drag mok, sov och skattad och bes.

Nu hänger jag inte med?

/Benny

motor och kupévärmare...

Numera leg. grusligist!

killercow
9 september 2011
Trådstartare
Vettemannen skrev:
jonnielahti skrev:

Nu hänger jag inte med?

/Benny

står inte mok för motor o kupévärmare eller är ja ute å cyklar nu? hmm

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
9 september 2011
TS_quattro skrev:
Vettemannen skrev:
jonnielahti skrev:

Nu hänger jag inte med?

/Benny

motor och kupévärmare...

Så kan det ju vara.....

/Benny

Min youtubekanal!

1 567 Inlägg
10 september 2011
När det står OBS bilen är skiten på bilden(er) Hmm varför läggar man ut?
Eller folk som får för sig att sälja bilen en mörk regnig kväll och öppnar knappt dörren för att sedan ta mycket tvivelaktiga mörka/blixt bilder på deras bil?

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
10 september 2011
940R skrev:
Eller folk som får för sig att sälja bilen en mörk regnig kväll och öppnar knappt dörren för att sedan ta mycket tvivelaktiga mörka/blixt bilder på deras bil?

Bra och ljusa bilder på en väl rengjord bil borde väl sälja mest men ser bilen fördjävlig ut så kanske man vill dölja hur den verkligen ser ut genom att publicera dåliga bilder!

/Benny

Min youtubekanal!

1 567 Inlägg
10 september 2011
Vettemannen skrev:
940R skrev:

Bra och ljusa bilder på en väl rengjord bil borde väl sälja mest men ser bilen fördjävlig ut så kanske man vill dölja hur den verkligen ser ut genom att publicera dåliga bilder!

/Benny

Jo men det ger ju som det så fint heter "falsk marknadsföring" och borde förbjudas enligt lag.Vilket det är men ingen bryr sig...

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Sök