Köpte mig en Ford cougar V6 -99 med dålig ac.
Hade ström till acn, så testade att slå till på magnetkopplingen så hoppade den igång.
Plockade bort magnetkopplingen då spelet var 0.8mm.
Märkte också att när jag mätte spelet var magnetkopplingen väldigt slagen, ibland gick det under 0.6mm och ibland 0.15 medan jag snurrade runt magneten.
Hittade bara en liten shimsbricka inne i magnetkopplingen. Upptäckte jag att magnetkopplingsplattan var rostig, gör det något? Tog lite sandpapper så den såg fräschare ut.
Utan den lilla brickan så gick magnetkopplingen emot remskivan på vissa ställen, men gick lätt att dra runt.
När jag testade att starta bilen så drog magneten på och av med 3sek mellanrum.
Dåligt med kylarvätska?
Vågar jag köra med så sneslagen magnetkoppling? Eller var det skruvens bricka på insidan som jag antog var ett shims, såg inget annat?