Hur sitter dörrsidorna fast på en volvo 740 88

fredde85
3 juli 2011 · 1 798 Inlägg

Tänkte byta i min snart har aldrig gjort de på en volvo 740 förut dock på många andra bilar så tänkte fråga dem som gjort de innan var alla skruvar o så vidare sitter

tack på förhand

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Sputnix
3 juli 2011 · 5 Inlägg

Har för mig att det var såhär man gjorde.
Annars kommer du se/känna hur dörren sitter fast.

1:Skruva lös ljuset som sitter i sidan på dörren.
2: I veven sitter det en skruv.
3: Sen sitter det 2 st skruvar där du har handtaget.
4: Sen är det "clips?" som sitter runt dörren, det är bara att bända dörren lite försiktigt utåt så kommer dom släppa, sen lyfter du dörren uppåt och den är lös smile

PMPerformance
3 juli 2011 · 2 266 Inlägg

Lampan i bakkant på dörren bänder du glaset rakt ut

Vid handtaget har du som en skruv med ett spår den vrider du ett kvarts varv sen drar du bort plasten som man ser delning vid handtaget

Är de vev så är de en stjärnskruv i veven skrovliga delen ska bändas loss för att komma åt skruven

Elhissar så bänder man upp den knappsatsen tillsammans med plasten runt handtaget

Högtalargallret skjuts framåt eller rakt ut prova skjuta de först

Under facket längst ner sitter de 3-4 vita clips eller fler som ska bändas rakt ner

Sen är de bara att dra dörrsidan ut i nederkant och sen haka av den över låsknoppen och mot rutan lycka till

svetsdiff !!!
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
3 juli 2011 · 1 659 Inlägg

Vid varningsbelysingen sitter ett klipps du bara pillar bort.
På fyran där, det sitter tre clips under dörrsidan i botten liksom, tre hål, ta en platt mejsel och bend ut dom VITA clipsen där, sen är dörrsidan lös smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang