4330
Sök

Ställa på dieselpump volvo 855?

dögött
57 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
#1
Tjena!
ja som rubriken lyder. hur går jag tillväga när jag ska ställa på pumpen?
bilen är en -96a

Kanske lite luddig fråga men jag kom inte på någe bra o skriva hoppas ni kan hjälpa mig ändå smile

mvh Patrik


376 Inlägg
5 juli 2011
#2
Såvitt jag vet så är det väl elektronisk pump vilket du inte kan justera själv. Så köp en trimbox.

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

2 266 Inlägg
5 juli 2011
#3
Evry modd kan du göra
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=200104
Har gjort de på sambon v70 tdi samma motor som din och även skruva bort röret som går in i wg på turbon samt ryckte ur slangen som går in en box vid höger fjäderbentorn breve bränslefiltret har audi symboler på den, och de vart ett jävla klipp i den
Senast redigerat av PMPerformance (5 juli 2011)

svetsdiff !!!

dögött
57 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
#4
okej. tack för snabba svar smile


dögött
57 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
#5
men det här med o ta bort röret från wastegaten ska den lyftas av helt från den eller ska man sätta dit en såkallad pysventil?


2 266 Inlägg
6 juli 2011
#6
Räcker att skruva lös de på övre banjoskruven och trä en plastslang i banjokopplingen som sitter på röret annars blir de lite oljesull

svetsdiff !!!

Skåning
739 Inlägg
12 april 2012
#7
PMPerformance skrev:
Räcker att skruva lös de på övre banjoskruven och trä en plastslang i banjokopplingen som sitter på röret annars blir de lite oljesull

Är det inte stor risk att toppackningen, turbon eller något annat kan rasa om
man helt kopplar ur WG:n?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Sothora <3
1 201 Inlägg
13 april 2012
#8
Går fint de.. Åkte bra längen med 2 bar jag.. Ett jävla ös.. Åkte ifrån en 855 R chippad, 0-150

Bildemonterare samt egen verkstad. !

2 266 Inlägg
13 april 2012
#9
Har åkt så nu 4000mil med tjejen v70 tdi. evry modd och pluggad wg går som skott. den bilen har nu rullar 47 tusen

svetsdiff !!!

Skåning
739 Inlägg
22 april 2012
#10
PMPerformance skrev:
Har åkt så nu 4000mil med tjejen v70 tdi. evry modd och pluggad wg går som skott. den bilen har nu rullar 47 tusen

Så ni kan rekommendera att göra detta här med bruksbilen?

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

3 292 Inlägg
22 april 2012
#11
Mercedesturbodiesel skrev:
Går fint de.. Åkte bra längen med 2 bar jag.. Ett jävla ös.. Åkte ifrån en 855 R chippad, 0-150

Problemet med folk som laddar är att dom inte begriper bättre att det kommer att rasa när man laddar på för mycket, och när det väl rasar så säger dom att det är skitgrejer.. dålig logic i det.

Har åxå laddat mycket med både 2.5tdi och D24 osv, håller med om att dom går ruskigt bra.. men inte alls nyttigt.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Sothora <3
1 201 Inlägg
22 april 2012
#12
Jorå, de är helt riktigt. Beror ju på hur man är själv.
Personligen är jag av den typen gasa tills de rasar. Då vet man exakt hur mycket org sakerna pallar med

Bildemonterare samt egen verkstad. !

2 266 Inlägg
22 april 2012
#13
Ja hon pendlar dagligen 7 mil enkelt så de är hennes bruksbil. Original motor och automatlåda va jag vet iallafall. ligger på 0,75 blandad körning och dieselvärmare.
Själv åker jag påställd d24. Viktigast är ju skötsel helt enkelt köra lagomt lugnt tills den är varm byta olja var 1000mil låta den lugna sig om man kört hårt med bilarna innan.

svetsdiff !!!


Sök