2642
Sök

Kolfiberfilm

OUTLAW1
7 juli 2011
Glennviking skrev:
Taus skrev:
TT-Avant skrev:

En liten fråga..Sedan när kostade äkta kolfiber och folie samma pengar?
Men jag kan till viss del hålla med dej. Jag hade själv gärna haft tex. äkta kolfiberhuv.
Men då en sådan huv kosta runda 8000:-, så är det bra mycke billigare att foliera den jag hade.

Jeg kender en der präcis har gjort en huv i grön kolfiber, inte drapering men form och det hele. det kostede 4000sek

Om man skulle drapere huven med ägte kolfiber ville det koste ca. 800sek

big_smile

Använde han kolfiberfilm i rent guld då eller smile Eller han kanske gjorde fel de första 25 gångerna så han var tvungen att foliera bilen 16 gånger för ett lyckat resultat.

nej nej Glenn han menar att han känner en som gjorde en i äkta kolfiber med gjutform och allt och hamnade på 4000sek för allt...och att drapera med äkta kolfiber skulle kosta runt 800sek...

93 Inlägg
8 juli 2011
Haha. Se vad språkmisstolkning kan ställa till med smile

OUTLAW1 skrev:
Glennviking skrev:
Taus skrev:

Jeg kender en der präcis har gjort en huv i grön kolfiber, inte drapering men form och det hele. det kostede 4000sek

Om man skulle drapere huven med ägte kolfiber ville det koste ca. 800sek

big_smile

Använde han kolfiberfilm i rent guld då eller smile Eller han kanske gjorde fel de första 25 gångerna så han var tvungen att foliera bilen 16 gånger för ett lyckat resultat.

nej nej Glenn han menar att han känner en som gjorde en i äkta kolfiber med gjutform och allt och hamnade på 4000sek för allt...och att drapera med äkta kolfiber skulle kosta runt 800sek...

Jag driver KolfiberVinyl.se som ska bli Sveriges bästa sait för Kolfiberfilm och Solfilm :)

6 851 Inlägg
8 juli 2011
Men frågan är ändå..vart gjordes draperingen? i S eller vilket land? där jag har kollat detta så är det inte billigt, bara kolfiberduken är ofta väldigt dyr och ska man då ha en, som tex. jag behöver, som är runda 150x200cm så är det inte gratis sad

Men 800sek för en drapering i äkta kolfiberduk är billigt..om det vart snyggt gjort förståss?

1 653 Inlägg
8 juli 2011
real deal eller vinyl må kosta i regionen lika mycket, men vinyl går mycket fortare, ser bra ut, mycket enklare att få ett resultat man kan va nöjd med, går att dra bort om man ångrar sig och ha kvar originallacken under osv...
ett snyggt resultat med drapering kräver många lager klarlack och mellanslipningar vilket också kostar pengar och framförallt tar en väldans tid.

Jag har sett vääääldigt många skitfula kolfiberdraperingar, förvisso äkta kolfiber, men vad hjälper det när det ser ut som skit?

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

16 197 Inlägg
8 juli 2011
Thullen skrev:
real deal eller vinyl må kosta i regionen lika mycket, men vinyl går mycket fortare, ser bra ut, mycket enklare att få ett resultat man kan va nöjd med, går att dra bort om man ångrar sig och ha kvar originallacken under osv...
ett snyggt resultat med drapering kräver många lager klarlack och mellanslipningar vilket också kostar pengar och framförallt tar en väldans tid.

Jag har sett vääääldigt många skitfula kolfiberdraperingar, förvisso äkta kolfiber, men vad hjälper det när det ser ut som skit?

kan inte annat än att hålla me dig.. att drapera me riktig kolfiber e ett helvete. å svårt att få de snyggt,.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

6 Inlägg
8 juli 2011
suntech väst i uddevalla säljer och monterar kolfiber vinyl bland massa annat.. har gjort min bil..

93 Inlägg
12 juli 2011
OUTLAW1 skrev:
Nightmare89 skrev:
HM en liten fråga. Hade tänkt att foliera plast detaljerna under motorhuven till att börja med kan man det med de hära?

jadå jag har gjort min databox låda i denna film...håller kanon...

Har du någon uppfattning hur varm den blir?

Jag driver KolfiberVinyl.se som ska bli Sveriges bästa sait för Kolfiberfilm och Solfilm :)

1 777 Inlägg
12 juli 2011
Har testat både vinylfolie o nu äkta kolfiber. Äkta känns faktiskt snyggare tycker jag. Och det var faktikt ganska enkelt om man följde instruktionen exakt dock så e det lite mer jobb men det var det värt. Har lagt upp lite bilder så titta o bilda er en uppfattning själva. Vinylfolien jag varit mest nöjd med är från 3m dock så e den dyr, äkta kolfiber har jag använt från easycarbon.se o e grymt nöjd.

OUTLAW1
13 juli 2011
ts007 skrev:
Har testat både vinylfolie o nu äkta kolfiber. Äkta känns faktiskt snyggare tycker jag. Och det var faktikt ganska enkelt om man följde instruktionen exakt dock så e det lite mer jobb men det var det värt. Har lagt upp lite bilder så titta o bilda er en uppfattning själva. Vinylfolien jag varit mest nöjd med är från 3m dock så e den dyr, äkta kolfiber har jag använt från easycarbon.se o e grymt nöjd.

haha jadu easyvarbon är roliga dom..så fort den ena killen blir tillsagd att inte kapa trådar om kolfiberfolie/vinyl7film så skickar dom in nästa kille för att prata vamt om easycarbon.se...
sluta nu ge upp...
VI har fattat att äkta fiber ÄR snyggare MEN ALLA VILL INTE HA ÄKTA FIBER..
idag finns det faktiskt folie /vinyl/film som kan konkurrera med äkta fiber..inte viktmässigt men väl utseende och showmässigt..
Så u kan vi väl sluta få massa "jag har använt easycarbon,se och dom är jättebra"kommentae i trådare som avhandlar kolfiberfilm/vinyl/folie...

Det är ju inte riktigt relevant i tråden så att säga...

mina ord mina tankar !!!ingen annans...

6 851 Inlägg
13 juli 2011
Ang. vinyl kontra äkta så kan jag inte säga hur många frågor jag fått om min huv. Är dagligen folk som frågar om min huv är äkta kolfiber!? Så att vinyl ser fejk ut går inte riktigt säga. Själv tycker jag det kan vara snyggt med äkta kolfiber, en neckdel är dock att det ofta ligger så mycke klarlack eller liknande över så det blir enligt mej för bankt. Jag vill ha en matt yta som inte direkt ger reflexer, då gör folie mest nytta.

1 777 Inlägg
13 juli 2011
OUTLAW1 skrev:
ts007 skrev:

haha jadu easyvarbon är roliga dom..så fort den ena killen blir tillsagd att inte kapa trådar om kolfiberfolie/vinyl7film så skickar dom in nästa kille för att prata vamt om easycarbon.se...
sluta nu ge upp...
idag finns det faktiskt folie /vinyl/film som kan konkurrera med äkta fiber..inte viktmässigt men väl utseende och showmässigt..
Så u kan vi väl sluta få massa "jag har använt easycarbon,se och dom är jättebra"kommentae i trådare som avhandlar kolfiberfilm/vinyl/folie...

Nu e du tyvärr ute o cyklar lite faktiskt, när jag la in mitt inlägg hade jag tyvärr inte ens sett att ni haft någon dust med vederbörande och ärligt talat så bryr jag mig inte.
Det finns en enda anledning till att jag finns på garaget samt andra forum och det e nämligen för bilintresset som så många andra.
Om du då tittar på min bil så ser du att i stort sett allt e vinylfolie som jag lekt med under en lång tid dock så valde jag att testa äkta kolfiber på VISSA delar och är tok nöjd. Det e det som är meningen med bilforum, just att man delar erfarenheter och inte håller på med en massa pajkastning, detta hör inte hemma här.
Det e många som kör med folie inklusive mig själv MEN det finns en del folk som ibland vill prova annat faktiskt så sluta häng upp dig på detaljer och var glad istället att vi kan utbyta erfarenheter;-)

Mvh Skåne

OUTLAW1
13 juli 2011
ts007 skrev:
OUTLAW1 skrev:
ts007 skrev:

sluta nu ge upp...

Nu e du tyvärr ute o cyklar lite faktiskt, när jag la in mitt inlägg hade jag tyvärr inte ens sett att ni haft någon dust med vederbörande och ärligt talat så bryr jag mig inte.
Det finns en enda anledning till att jag finns på garaget samt andra forum och det e nämligen för bilintresset som så många andra.
Om du då tittar på min bil så ser du att i stort sett allt e vinylfolie som jag lekt med under en lång tid dock så valde jag att testa äkta kolfiber på VISSA delar och är tok nöjd. Det e det som är meningen med bilforum, just att man delar erfarenheter och inte håller på med en massa pajkastning, detta hör inte hemma här.
Det e många som kör med folie inklusive mig själv MEN det finns en del folk som ibland vill prova annat faktiskt så sluta häng upp dig på detaljer och var glad istället att vi kan utbyta erfarenheter;-)

Mvh Skåne

ok men håll med om att det faktiskt inte var helt obegrundat..

1 777 Inlägg
13 juli 2011
OUTLAW1 skrev:
ts007 skrev:
OUTLAW1 skrev:

sluta nu ge upp...

Mvh Skåne

ok men håll med om att det faktiskt inte var helt obegrundat..

Absolut, om jag läst hela tråden först vilket jag inte gjorde då jag satt med mobilen på jobbet så hade jag kanske lagt fram det på ett annat sett med facit i hand he he. Men nu skiter vi i det och håller oss till ämnet samt utbyter erfarenheter med kolfiber(vinyl);-)

Sir Real
390 Inlägg
13 juli 2011
Har fått ett pris på 3000:- att klä in motorhuven på min CTR i 3m´s film, är det vad det brukar kosta ?

6 851 Inlägg
13 juli 2011
Hur stor är den huven? Tycker kanske det kan vara lite dyrt..

Sir Real
390 Inlägg
13 juli 2011
TT-Avant skrev:

Tycker också det lät dyrt. Har inte mätt huven än men är en Type R FN2. Men va iofs ett ca pris då jag inte gett mått än.

93 Inlägg
13 juli 2011
PushedRay skrev:
TT-Avant skrev:

Tycker också det lät dyrt. Har inte mätt huven än men är en Type R FN2. Men va iofs ett ca pris då jag inte gett mått än.

Det är inte dyrt. Någon ska göra det åt honom. Dom är minst 2 som gör det. Dom har säkert en fin Loka att va i. Moms skatter osv. Det lät billigt tycker jag. 3M filmen är ju inte direkt gratis. Men skulle han göra det själv med en annan kolfiberfilm så skulle det kosta runt 600 kr

6 851 Inlägg
13 juli 2011
Glennviking skrev:
PushedRay skrev:
TT-Avant skrev:

Det är inte dyrt. Någon ska göra det åt honom. Dom är minst 2 som gör det. Dom har säkert en fin Loka att va i. Moms skatter osv. Det lät billigt tycker jag. 3M filmen är ju inte direkt gratis. Men skulle han göra det själv med en annan kolfiberfilm så skulle det kosta runt 600 kr

njo..fick pris på min huv och som troligen är lite större, 2500:- ink moms.
Så jag tycker att 3000 (antar det va ink moms) lät lite i överkant.
Dock så valde jag att göra detta själv med en film från...ja ni vet vem troligen *har skrivit det några gånger nu wink * och det vart mycke billigare, samt minst lika snyggt smile

OUTLAW1
13 juli 2011
vet att Vonne brukar ta 3600:- ink moms för att porsche 996 tak...i mattsvart dessutom..
men det e klart att porsche pojkarna har ju andra valörer i sina plånböcker så dom bryr väl sig inte mycket..'
men räkna på 2 pers med material hyra av lokal mm mm så landar man påå dessa priser om man skall få vinning i det som företag...
så jag tycker det låter helt normalt..
se bara på vad det kostar att helfoliera sin bil..priser på mellan 20 - 30 tusen har jag både sett och hört..

1 581 Inlägg
14 juli 2011
Finns dem som mig som inte tål epoxylaminat heller så blir svårt att pyssla med kolfiber. Fick utslag och svullnad i ansikte och runt ögon utav ångorna så fick lägga ner det.

Att pyssla med riktig kolfiber kräver utrymme, kolfiberdamm är riktigt dåligt att få i lungorna då fibret är som hullingar så det sitter kvar i lungorna i flera år innan kroppen tar upp det och är cancerframkallande. Så att hålla på med detta i lägenhet t.ex. är ju uteslutet vilket kolfibervinyl inte är. Riktigt kolfiber tar tid att fixa! Härdningstider på epoxyn, flera lager klarlack och som sagt, tröttnar man eller vill återställa så får man köpa nya delar.
Senast redigerat av Fellow (14 juli 2011)

Sök