Hej hej.
Jag har en Volvo 240 1983 och behöver hjälp, jag är väldgt dålig på bilar.
Jag får inget ljud i höger högtalare, jag köppte precis en Original stereo som jag satte där dom brukade sitta när dom byggs, dvs framför växelspaken.
Iallafall, jag har testat kolla sladdarna under, där vid knäskyddet, öh, du vet, under handsfacket.
Och jag har bändit loss själva kopan som skyddar högtalaren, problemet var bara att man inte BORDE bända loss den, då jag bröt av 4 grejor som höll fast den i hörnerna.
Dessutom sitter det "svarta tyget" av högtalarna inte längre fastlimade i något, dom har typ slitits av och sitter löst i själva "djupet" av högtalaren.
Iallafall, då försökte jag givetvis ta isär dörren, smått orolig, det gick inte, jag fick av veven, handhållaren, och "öppnings håls kåpan" men inte något mer, vågade inte slita i dörren, men det LÄT som att jag snäppte loss några grejor, som sedans snäpptes tillbaka när jag tryckte till den igen.
Jag hittar INGEN guide på hur man gör på en 240,
http://www.240.se/install/ har ingen information om detta.
Så jag ber er, borde jag köpa en ny, den ser ju rätt trasig ut nu.. isåfall, länka mig en bra "basic" högtalare som är liten, dålig, men bara funkar, du fattar.
och snälla, HUR får jag isär dörr fanskapet utan att använda vinkelslip!?
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om all text, och eventuell dålig grammatik, jag har inte Spellcheck på denna webbläsaren!
Tack så hemskt mycket i förväg!