Jo hela bilen ska målas eller är redan målad för jag har kommit längre än vad jag har uppdaterat här men jag kan ju inte sitta här vid datan hela tiden måste ju arbeta och skruva lite med alla mina andra projekt som jag har !
Men nu ska ni få lite mer bilder och info !
Sen skulle vi ta och montera dom nya däckena jag va och köpte mig !
Då går det åt lite rejäla grejer när man ska ta och lossa alla dom bultarna på alla 8 hjulen !
Lite skillnad på gammalt däck och nytt däck några fick vi kränga av fälgarna fast det fixade vi med några spett och några kofotar och några starka vänner
Sen va jag och införskaffade mig en helt ny spridar pump då dom hadde varit och chusterat i den pumpen som satt på bilen så han vandrade på tomgång och gick inte alls så bra som den skulle !
Sen så fick jag ett tipps om att jag kunde chustera spridarna med så jag började demontera och hittade en massa roliga saker där och skulle även kolla upp ena cylindern som det inte lät så bra i från !
Första spridaren demonterad men det blev bara rengöring av dom alla för man va tvungen att fixa fram villket tryck spridarna skulle va på och det är ju inte så lätt att ringa till fabriken i tjeckien och fråga dom för jag kan inte tjeckiska
Här får ni en uppfattning av hur stora spridarna är !
Så här ser det ut när spridaren är demonterad !
Här är insuget demonterat och några ventil kåpor bort tagna !
Även grenrör demonterat det är en välldigt massa skruvande men tur att det är stora skruvar och stora saker !
Sen va det dax att demontera dom 4 bultar som toppen sitter fast med lite lagom långa
Grenrör och insug är över metern styck per sida !
Toppen demonterad men det va lite bök att få upp den och den väger ju några kg med fast den är i aluminium !
Lite små ventiler
Så här såg det ut när toppen va bort tagen !
Cylindern bort lyft !
En tändsticks ask är bra att ha som mått i bland
Kolven såg bra ut förutom att jag hittade 2 stycken kolvringar som va av på flera ställen men varken kolven eller cylindern va skadad som tur va !