2782
Sök

Polisen leker med pengarna!

807 Inlägg
13 juli 2011
evilaudio skrev:
drazen_gti skrev:
evilaudio skrev:

Jobba svart så behöver du inte bry dig om vart "dina" skattepengar tar vägen.;-)

Finns sååå många andra ställen där även skattepengar felplaceras.

det är väll inte lösningen va? Vi behöver ju polisen, det enda iaf jag inte gillar är att när man blir utsatt för seriös kriminallitet så kommer dom aldrig pga resursbrist men när et står 30 bilar på en parkering då finns det resurser med flera bilar, mc, civilare osv. Snart kommer helikopter att cirkulera över träffarna känns det som...

Fast hela vårt rättssystem e ju knullat.  Kolla bara på div straffskalor..  Du får fan så mycke mer straff om du svindlar lite pengar än om du har ihjäl nån.

Så att man åker med en sänkt bil med solfilm runtom måste ju straffas direkt..

ju men det går faktiskt att ställa krav uppåt, och ett sätt är att prata ut om hur det ser ut idag. Hjälper inte det så får man påmina politiker och andra berörda att dom sitter där dom sitter för vi (folket) har satt dom på deras position, vi kan också ta bort dom därifrån...

I'd rather die like a man, than live like a coward

415 Inlägg
13 juli 2011
Vi kan väl alla hålla med om att polisens prioriteringar är galet fel?!
Sätt 1 polisbil på en Barkarby träff som cirkulerar kring området...sätt dem övriga 5 st på andra ting som att visa sig i Hässelby tex, nån kan stå och mäta fartkontroll vid en 30 sträcka osv...

Att dem sätter in resurser som liknar en hel insats styrka på en bilträff är ur mitt perspektiv helt fel...det finns andra ställen där polisen behövs mer...! hmm

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

807 Inlägg
13 juli 2011
jag håller med strutsen!

16 197 Inlägg
13 juli 2011
drazen_gti skrev:
evilaudio skrev:
drazen_gti skrev:

det är väll inte lösningen va? Vi behöver ju polisen, det enda iaf jag inte gillar är att när man blir utsatt för seriös kriminallitet så kommer dom aldrig pga resursbrist men när et står 30 bilar på en parkering då finns det resurser med flera bilar, mc, civilare osv. Snart kommer helikopter att cirkulera över träffarna känns det som...

Fast hela vårt rättssystem e ju knullat.  Kolla bara på div straffskalor..  Du får fan så mycke mer straff om du svindlar lite pengar än om du har ihjäl nån.

Så att man åker med en sänkt bil med solfilm runtom måste ju straffas direkt..

ju men det går faktiskt att ställa krav uppåt, och ett sätt är att prata ut om hur det ser ut idag. Hjälper inte det så får man påmina politiker och andra berörda att dom sitter där dom sitter för vi (folket) har satt dom på deras position, vi kan också ta bort dom därifrån...

Fast de som regerar Sverige idag har ja iaf inte röstat på så mycke vet jag.

Alla våra s.k folkvalda e på tok för fega å vill bara en sak.  Att dom själva ska få de bättre. Resten skiter dom i.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Avstängd
44 Inlägg
13 juli 2011
Nog fan är hela systemet felprioriterat. Har inget större förtroende för varken polisen eller dom som bestämmer vad polisen ska göra.
Må hända att det sitter någon person som bestämmer vad varje enskild polis ska göra men den personen bestämmer nog inte hur jävlig varje polis ska vara.
Inte konstigt att man blir emot polisen när dom beter sig som många gör. Allmänt otrevliga och extremt nitiska.
Eftersom jag kört för fort, haft tonade rutor runt om och trimmad bil så hade jag lika gärna kunnat haft ihjäl någon, åkt rattfull, rånat en bank och ändå inte varit en sämre människa, enligt lagboken..

Tyvärr är ju lagarna till brottlighetens fördel.

Muttley
13 juli 2011
Trådstartare
Har du provat att ringa in och klaga på det?. Tänkte fråga i med att du direkt hugger här.

Om vi tar hbg under vallåkraträffen. Om de var förra året ? eller förra igen. kommer inte ihåg. Men fan vilka svin folk var uppe vid hyllinge.
Att kasta ägg och dylika saker visar ju hur omoget beteende de är.
Att låta skräp ligga kvar efter en bilträff visar vilka svin där är med.
Jag är inte jätteglad för att gå på dessa arrangemang när de faktiskt bara jävlas med polisen. Hade idioterna skött sig så hade de ju fått vara lite mer ifred. Men så fort någon ville ta lite ansvar så försvann folket.  Vilket visar att de är helt rätt att polis borde vara på plats. 

Men de är ju bara vad jag tycker.

IDMUD
13 juli 2011
Trådstartare
SupraJEZZICA skrev:
Vi kan väl alla hålla med om att polisens prioriteringar är galet fel?!
Sätt 1 polisbil på en Barkarby träff som cirkulerar kring området...sätt dem övriga 5 st på andra ting som att visa sig i Hässelby tex, nån kan stå och mäta fartkontroll vid en 30 sträcka osv...

Att dem sätter in resurser som liknar en hel insats styrka på en bilträff är ur mitt perspektiv helt fel...det finns andra ställen där polisen behövs mer...! hmm

Eftersom det uppstår hotfull stämning mot poliser på större bilträffar så är praxis att alltid åka ut med fler enheter. Ni har själva orsakat detta problem genom att sätta en negativ stämpel på hela bilkulturen.

Avstängd
44 Inlägg
13 juli 2011
tkd_rille skrev:
Har du provat att ringa in och klaga på det?. Tänkte fråga i med att du direkt hugger här.

Nix, ifrågasätter när dom stoppar mig istället.

Muttley
13 juli 2011
Trådstartare
TubRolf skrev:
tkd_rille skrev:

Vad gör de för nytta att du frågar poliser ute på fältet ? Inte ett skit. Tala med basarna över områdena istället. Kan man inte göra det så lev med det.

Forummoderator
26 389 Inlägg
13 juli 2011
pat skrev:
TLO skrev:
massa text.

Bra skrivet, kan bara hålla med.

Håller med till fullo.

För det är ju verkligen polismannen som bestämmer att han/hon ska åka och sitta där på bilträffen också..

För övrigt en väldigt onödig tråd.
Räckte det inte med bloggen, eller vart jag nu läste mer eller mindre exakt samma text?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Avstängd
44 Inlägg
13 juli 2011
tkd_rille skrev:
TubRolf skrev:
tkd_rille skrev:

Vad gör de för nytta att du frågar poliser ute på fältet ? Inte ett skit. Tala med basarna över områdena istället. Kan man inte göra det så lev med det.

Jag frågar ju inte allt det jag stör mig på, utan det som gäller de enskilda poliserna, självklart.

283 Inlägg
14 juli 2011
TLO skrev:
Tyvärr är det till detta det asdåliga beteende folk uppvisat på bla Barkabyträffen i våras har lett. Tråkigt men sant, så har myndigheten nu tröttnat på bilfolket och bestämt att man inte längre skall ha lika högt i tak som man haft tidigare. Att hålla på och stänga in Polisfordon, kasta flaskor/mynt/sten/snus på dem, öppet provocera med att köra som idioter med mera, samt att man vid något tillfälle minst, påträffat folk utan körkork, samt stulna fordon har bidragit till denna upptrappning.

Detta pissdåliga beteende slår nu tillbaka mot alla oss bilentusiaster som klarar av att sköta oss därute!!! Detta är tyvärr verkligheten. Sedan håller jag med dig om att bevakningen ibland överdrivs å andra sidan. Det man skall vara medveten om är att dessa insatser inte är de enskilda ptrullernas påhitt för att jävlas, utan kommendering som kommer från högre nivå.

Folk har gett myndigheten anledning att sänka toleransribban för bilfolket, så enkelt är det!

Att vända denna trend då....

1. På träffarna kan man ha ett städat och trevligt beteende, och lägga ner den där skitattityden många har gentemot Poliser! Testa att vara trevliga mot konstaplarna istället, och se vilken skillnad det blir! Ni kommer bli förvånade!
2. Har man gjort någon fel, eller får anmärkning på något som inte är enligt lagboken - ERKÄNN detta och försök inte stå o blåljuga eller kaxa upp er!! Säger en polisman flytta er tre meter - GÖR DETTA med ett leende!!! Det blir så mycket bättre då för alla!
3. När Myndigheten ser att man kan sköta sig inom givna ramar, och att vi inte är "buset" på stan, så kommer bevakningen trappas ned igen.

Prioriteringarna inom Polismyndigheten kan diskuteras i evighet, men nu focuserade jag på just varför de börjat punktmarkera träffar i Stockholm.

Håller med till fullo.
Sluta bråka med Polisen, stöka, kör inte olagligt med olagliga bilar så slipper kanske Polisen lägga ner resurser på träffarna och kanske då kunna koncentrera sig på riktiga brotslingar
Senast redigerat av r2d2artur (14 juli 2011)

807 Inlägg
14 juli 2011
r2d2artur skrev:
TLO skrev:
Tyvärr är det till detta det asdåliga beteende folk uppvisat på bla Barkabyträffen i våras har lett. Tråkigt men sant, så har myndigheten nu tröttnat på bilfolket och bestämt att man inte längre skall ha lika högt i tak som man haft tidigare. Att hålla på och stänga in Polisfordon, kasta flaskor/mynt/sten/snus på dem, öppet provocera med att köra som idioter med mera, samt att man vid något tillfälle minst, påträffat folk utan körkork, samt stulna fordon har bidragit till denna upptrappning.

Detta pissdåliga beteende slår nu tillbaka mot alla oss bilentusiaster som klarar av att sköta oss därute!!! Detta är tyvärr verkligheten. Sedan håller jag med dig om att bevakningen ibland överdrivs å andra sidan. Det man skall vara medveten om är att dessa insatser inte är de enskilda ptrullernas påhitt för att jävlas, utan kommendering som kommer från högre nivå.

Folk har gett myndigheten anledning att sänka toleransribban för bilfolket, så enkelt är det!

Att vända denna trend då....

1. På träffarna kan man ha ett städat och trevligt beteende, och lägga ner den där skitattityden många har gentemot Poliser! Testa att vara trevliga mot konstaplarna istället, och se vilken skillnad det blir! Ni kommer bli förvånade!
2. Har man gjort någon fel, eller får anmärkning på något som inte är enligt lagboken - ERKÄNN detta och försök inte stå o blåljuga eller kaxa upp er!! Säger en polisman flytta er tre meter - GÖR DETTA med ett leende!!! Det blir så mycket bättre då för alla!
3. När Myndigheten ser att man kan sköta sig inom givna ramar, och att vi inte är "buset" på stan, så kommer bevakningen trappas ned igen.

Prioriteringarna inom Polismyndigheten kan diskuteras i evighet, men nu focuserade jag på just varför de börjat punktmarkera träffar i Stockholm.

Håller med till fullo.
Sluta bråka med Polisen, stöka, kör inte olagligt med olagliga bilar så slipper kanske Polisen lägga ner resurser på träffarna och kanske då kunna koncentrera sig på riktiga brotslingar

bilträff med helt lagliga bilar? Då får man lägga ner hela hobbyn då 99% av bilarna som är på träffarna blir olagliga om man byter luftfilter!  Det tråden handlar om är om man ska verkligen satsa massa resurser på att haffa folk som har blå istället för vit diod på regbelysningen eller om man ska rikta om resurserna och jaga tjuvar, mördare, våldtäktsmän osv.

2 982 Inlägg
14 juli 2011
Masterworks skrev:
Vad tror polisen att den får göra med våra skattepengar? Så sjukt trött på dessa snutar som åker omkring på träffarna, inte dom som personer men dom som bestämmer att dom ska vara där!!!

Lite bakgrund! Jag bor vid en ganska trafikerad 50-väg som förmodligen snitthastigheten är 120km/h, mina barn går till skolan, fritids, sina kompisar och till affären vid och över denna väg, rent livsfarligt!

yes, i know the feeling. bor på en 30 väg.. och inga speedbumps, jättefin asfalt.. har försökt få in speedbumps men då vill inte SL köra där längre.

har inget förtroende för polisen, förra veckan misshandlades en kompis vid akalla och förövaren är igenkänd och vi visste vart han befann och befinner sig än idag, polisen hade inga resurser att skicka. Skäms man inte som lagens man?

hade inbrott förra året, trots att grannen ser tjuvarna och pratar med polisen så tar det 2timmar innan en patrull kom till platsen. - nu mer vaktar ett hormonstint vaktbolag med utryckning. dessutom blev utredningen nedlagd TROTS videoövervakning på förövarna... FY. skäms man inte som polis?

MEEEEEEEEEEEEN jag har en idé, nästa gång kommer jag att överdriva och påstå att det kanske finns knivar och vapen på plats.. ja då kanske det går lite fortare elller vid pågående brott: säg att det är streetrace, då kommer både MCs, bilar och piketbussar...

watsup Götblad? Skäms du inte?
Senast redigerat av Rock-Star (14 juli 2011)

16 197 Inlägg
14 juli 2011
Rock-Star skrev:
Masterworks skrev:
Vad tror polisen att den får göra med våra skattepengar? Så sjukt trött på dessa snutar som åker omkring på träffarna, inte dom som personer men dom som bestämmer att dom ska vara där!!!

Lite bakgrund! Jag bor vid en ganska trafikerad 50-väg som förmodligen snitthastigheten är 120km/h, mina barn går till skolan, fritids, sina kompisar och till affären vid och över denna väg, rent livsfarligt!

yes, i know the feeling. bor på en 30 väg.. och inga speedbumps, jättefin asfalt.. har försökt få in speedbumps men då vill inte SL köra där längre.

har inget förtroende för polisen, förra veckan misshandlades en kompis vid akalla och förövaren är igenkänd och vi visste vart han befann och befinner sig än idag, polisen hade inga resurser att skicka. Skäms man inte som lagens man?

hade inbrott förra året, trots att grannen ser tjuvarna och pratar med polisen så tar det 2timmar innan en patrull kom till platsen. - nu mer vaktar ett hormonstint vaktbolag med utryckning. dessutom blev utredningen nedlagd TROTS videoövervakning på förövarna... FY. skäms man inte som polis?

MEEEEEEEEEEEEN jag har en idé, nästa gång kommer jag att överdriva och påstå att det kanske finns knivar och vapen på plats.. ja då kanske det går lite fortare elller vid pågående brott: säg att det är streetrace, då kommer både MCs, bilar och piketbussar...

har en liknande händelse..  en av mina bilar blev stulen förra hösten, dom togs på bargärning strax utanför mitt garaget.. fick papper hem att ärendet blivit nerlagt i brist på bevis, undrar hur mycke mer bevis som behövs?  nästa gång så löser man de ju själv utan att blanda in snuten..

2 982 Inlägg
14 juli 2011
TLO skrev:

1) har provat för många gånger.. didnt happen -  jag har inget att säga polisen och polisen har inget att säga mig. varför provar inte polisen att göra sitt jobb? antar att det är lättare att plocka oreggade bilar än att mötas av våldsmän. polisen kanske tänker att de vill komma helskinnade hem till sin familj också.

2) har polisen verkligen koll på vad som händer i sthlm, hellre stå på en bilträff och plocka in mig för mina tonade framrutor eller kanske gå på det andra jävla larmet där en person håller på och blir rape´ad/ rånad / misshandlad ?

3) bajs på myndigheten, pappersvändande stolpar, det har vart brist på poliser hela året och vad är "buset" på stan jämfört med våldsbrotten som sker ? för 2 dagar sedan var det en 18 åring som blev ihjälhuggen i hässelby helt oprovocerat... är det värt att plocka 10 bilar som är icke regbesiktade mot att ev. plocka in 3st inbrottstjuvar som förstör en familjs hem och lämnar kvar illa minnen åt familjen har inbrott?!

prio prio prio..
Senast redigerat av Rock-Star (14 juli 2011)

2 982 Inlägg
14 juli 2011
evilaudio skrev:
Rock-Star skrev:
Masterworks skrev:

har en liknande händelse..  en av mina bilar blev stulen förra hösten, dom togs på bargärning strax utanför mitt garaget.. fick papper hem att ärendet blivit nerlagt i brist på bevis, undrar hur mycke mer bevis som behövs?  nästa gång så löser man de ju själv utan att blanda in snuten..

tyvärr måste man blanda in snuten pga försäkringsbolaget. men ja, vapen har jag oftast med mig dock för nödvärn. o ni som åker runt med basebollträn.. se till att ha en tennisbil i bilen också!

16 197 Inlägg
14 juli 2011
Rock-Star skrev:
evilaudio skrev:
Rock-Star skrev:

tyvärr måste man blanda in snuten pga försäkringsbolaget. men ja, vapen har jag oftast med mig dock för nödvärn. o ni som åker runt med basebollträn.. se till att ha en tennisbil i bilen också!

fast för min del kvittar de eftersom ja iaf bara har trafik försäkring.. tongue   

bolagen vill ju ha mer i försäkringskostnad än va både bil å innehållet e värt..

415 Inlägg
14 juli 2011
Rock-Star skrev:
Masterworks skrev:

Mkt väl skrivet!smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!

1 062 Inlägg
14 juli 2011
Mitt inlägg skrev jag enbart för att hjälpa till att förstå VARFÖR myndighetens bevakning är som den är idag, inget annat. (Sedan att saker är snedprioriterade, visste vi redan).

Tack till er som uppskattade det.
Senast redigerat av TLO (14 juli 2011)

"You Go, we go!"

Sök