2731
Sök

Polisen leker med pengarna!

Masterworks
13 juli 2011
Trådstartare
Vad tror trafikpolisen att den får göra med våra skattepengar? Så sjukt trött på dessa snutar som åker omkring på träffarna, inte dom som personer men dom som bestämmer att dom ska vara där!!!

Lite bakgrund! Jag bor vid en ganska trafikerad 50-väg som förmodligen snitthastigheten är 120km/h, mina barn går till skolan, fritids, sina kompisar och till affären vid och över denna väg, rent livsfarligt!

Jag har ringt ett antal ggr till trafikpolisen och bett dom ha lite bevakning eller placera en målad bil där, men icke, "Vi har inga resurser" sägs det då?

Då kan man ju undra vart resurserna kommer ifrån med x antal civilbilar, målade bilar, mc , Atv och hkp för att bevaka Ikea parkeringen när det anordnas träffar där och nästan alla har parkerat i en ruta och går runt o snackar med varandra kommer ifrån?

Dessutom så "spanar" dom och registrera oss på träffen? Undrar om det är lagligt???

Sen undrar man om det endast är trafikpoliser på träffarna? Det hade nog vart bättre med vanlig polis då det värsta som förmodligen kan hända är en misshandel av nån som har blästrat nån annans bil? hahaha...

Sen kan man ju räkna lite på det? Misstänker att dom har alla tillägg som finns på lönen när dom patrullerar Ikea? Det är Fredag kväll så ett litet ob för det? Sen så har dom nog huligan/terror tillägg för vi som bilentusiaster e ju livsfarliga med våra farliga bilar med tonade rutor!

Varför har dom inte hkp bevakning på 30-vägar förbi skolor istället?

Eller kanske skulle vara bra att ladda på med stora piketgruppen utanför bingohallen
när den stänger, riktigt stökigt med alla färdtjänstbilar?

Gärna mycket kommentarer, men sakliga ingen hets mot polisen eller mig tack, och poliser som hänger här kan ju skapa ghostkonton och va med i debatten?
Senast redigerat av Masterworks (15 juli 2011)

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
13 juli 2011
Hells angels o Bandidos älskar oss med stylade o trimmade bilar, då vi får all uppmärksammhet på helgerna.

Haha inget illa menat men vårt lands poliser är fan ett STORT skämt!!! Det springer lösa pedofiler, våldtäktsman och allt annat skit o de gör inget o saken.
Hade inbrott i verkstaden förra april vid påsk o polisen kom dig 3timmar efter att vi tagit personerna på bar gärning. Deras förklaring var att de inte hade resurser, men på väg hem så passerade jag tre!!! Poliskontroller o flertalet civil bilar som jagade fortkörare o de inom 6mil!!!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

1 062 Inlägg
13 juli 2011
Tyvärr är det till detta det asdåliga beteende folk uppvisat på bla Barkabyträffen i våras har lett. Tråkigt men sant, så har myndigheten nu tröttnat på bilfolket och bestämt att man inte längre skall ha lika högt i tak som man haft tidigare. Att hålla på och stänga in Polisfordon, kasta flaskor/mynt/sten/snus på dem, öppet provocera med att köra som idioter med mera, samt att man vid något tillfälle minst, påträffat folk utan körkork, samt stulna fordon har bidragit till denna upptrappning.

Detta pissdåliga beteende slår nu tillbaka mot alla oss bilentusiaster som klarar av att sköta oss därute!!! Detta är tyvärr verkligheten. Sedan håller jag med dig om att bevakningen ibland överdrivs å andra sidan. Det man skall vara medveten om är att dessa insatser inte är de enskilda ptrullernas påhitt för att jävlas, utan kommendering som kommer från högre nivå.

Folk har gett myndigheten anledning att sänka toleransribban för bilfolket, så enkelt är det!

Att vända denna trend då....

1. På träffarna kan man ha ett städat och trevligt beteende, och lägga ner den där skitattityden många har gentemot Poliser! Testa att vara trevliga mot konstaplarna istället, och se vilken skillnad det blir! Ni kommer bli förvånade!
2. Har man gjort någon fel, eller får anmärkning på något som inte är enligt lagboken - ERKÄNN detta och försök inte stå o blåljuga eller kaxa upp er!! Säger en polisman flytta er tre meter - GÖR DETTA med ett leende!!! Det blir så mycket bättre då för alla!
3. När Myndigheten ser att man kan sköta sig inom givna ramar, och att vi inte är "buset" på stan, så kommer bevakningen trappas ned igen.

Prioriteringarna inom Polismyndigheten kan diskuteras i evighet, men nu focuserade jag på just varför de börjat punktmarkera träffar i Stockholm.

"You Go, we go!"

132 Inlägg
13 juli 2011
TLO skrev:
massa text.

Bra skrivet, kan bara hålla med.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
13 juli 2011
så jävla bra skrivet, och jag som bor lite längre söder ut har även upptäckt att det är likadant här nere.. Poliser har verklgien något emot bilintresserade ocb dom är ju lätta att fånga till skillnad från värdetransport rånare m.m för dom ha rju faktiskt vapen

Forummoderator
9 299 Inlägg
13 juli 2011
TLO skrev:
1. På träffarna kan man ha ett städat och trevligt beteende, och lägga ner den där skitattityden många har gentemot Poliser! Testa att vara trevliga mot konstaplarna istället, och se vilken skillnad det blir! Ni kommer bli förvånade!
2. Har man gjort någon fel, eller får anmärkning på något som inte är enligt lagboken - ERKÄNN detta och försök inte stå o blåljuga eller kaxa upp er!! Säger en polisman flytta er tre meter - GÖR DETTA med ett leende!!! Det blir så mycket bättre då för alla!
3. När Myndigheten ser att man kan sköta sig inom givna ramar, och att vi inte är "buset" på stan, så kommer bevakningen trappas ned igen.

Prioriteringarna inom Polismyndigheten kan diskuteras i evighet, men nu focuserade jag på just varför de börjat punktmarkera träffar i Stockholm.

Håller helt med, och utan bevakning, måhända kanske överdriven, så skulle fler våldsbrott ske på de stora bilträffarna på grund av drägget som samlas där.

Det var mitt enda bidrag till denna "Jag är 14år och hatar polisen- tråd" som snart spårar ur.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Masterworks
13 juli 2011
Trådstartare
2ooSX skrev:
TLO skrev:
Tyvärr är det till detta det asdåliga beteende folk uppvisat på bla Barkabyträffen i våras har lett. Tråkigt men sant, så har myndigheten nu tröttnat på bilfolket och bestämt att man inte längre skall ha lika högt i tak som man haft tidigare. Att hålla på och stänga in Polisfordon, kasta flaskor/mynt/sten/snus på dem, öppet provocera med att köra som idioter med mera, samt att man vid något tillfälle minst, påträffat folk utan körkork, samt stulna fordon har bidragit till denna upptrappning.

Detta pissdåliga beteende slår nu tillbaka mot alla oss bilentusiaster som klarar av att sköta oss därute!!! Detta är tyvärr verkligheten. Sedan håller jag med dig om att bevakningen ibland överdrivs å andra sidan. Det man skall vara medveten om är att dessa insatser inte är de enskilda ptrullernas påhitt för att jävlas, utan kommendering som kommer från högre nivå.

Folk har gett myndigheten anledning att sänka toleransribban för bilfolket, så enkelt är det!

Att vända denna trend då....

bra skrivet där.

Men det e ju fortfarande fundamental galet att punktmarkera en grupp för att det finns rötägg, och polisen sätter sig i dessa stenkastande/snus osv... situationerna själva oftast! Man behöver inte köra in i "publiken" med bilarna och köra på dom, klart att det kommer en kontarreaktion!

Sänk taket för fortkörare på 30 o 50 sträckor istället, bygg en raksträcka istället för att ta bort, typ Tullinge o Norrtälje!

Sluta bygg och börja ta bort fotbollsplaner tills huliganerna sköter sig då???

Masterworks
13 juli 2011
Trådstartare
caromania skrev:
TLO skrev:

Håller helt med, och utan bevakning, måhända kanske överdriven, så skulle fler våldsbrott ske på de stora bilträffarna på grund av drägget som samlas där.

Det var mitt enda bidrag till denna "Jag är 14år och hatar polisen- tråd" som snart spårar ur.

Du kommer nog växa upp o förstå problematiken oxå nån dag! roll

807 Inlägg
13 juli 2011
när ska folk inse att det ser bättre ut i statistiken över lösta brott att man lappar bilar och skötsamma som så snällt betalar än att jaga riktiga kriminella? Detta är inte polisman Arnes fel, det är hela systemet. politker, domare, advokater, lagarna, åklarna är dom som det är fel på, det är dom som prioriterar var Arne ska stå. Sen att Arne kan vara ett otrevligt, maktgalet arsel råder det inga tvivel om  men det är fortfarande inte hans fel att t ex mongot som körde på den lilla flickan inte blivit gripen och åtalad på ett riktigt sätt.
Senast redigerat av drazen_gti (13 juli 2011)

I'd rather die like a man, than live like a coward

2 924 Inlägg
13 juli 2011
GurraG skrev:
så jävla bra skrivet, och jag som bor lite längre söder ut har även upptäckt att det är likadant här nere.. Poliser har verklgien något emot bilintresserade ocb dom är ju lätta att fånga till skillnad från värdetransport rånare m.m för dom ha rju faktiskt vapen

Förstod du verkligen innebörden i TLO´s skrift med tanke på ditt uttalande (det fetmarkerade) ?roll
För just det känns mer överrensstämma med TS kritiska oförstående av Polisens agerande..

~ Life is short, have FUN! ~

Aldrig nöjd
804 Inlägg
13 juli 2011
Du betalar skatt, därför vill du att polisen bevakar just din gata för att ta fartsyndare någon gång ibland (tvivlar på att snitthastigheten är såpass hög som du påstår)? Jag har en smal grusväg utanför mitt hus där det körs otillåtna fordon och skrotvolvos i farligt hög hastighet flera gånger varje dag. Vad säger att polisen skall bevaka just din gata istället för min? Det finns helt enkelt inte resurser till att bevaka varje gata som får klagomål om höga hastigheter..

För mig ter det sig ganska logiskt att polisen bevakar just bilträffar. Utöver Volvofolkets standardaktivitet att bränna gummi så är det betydligt större risk för trafikfarligt beteende när alla skall visa att just de har den "fetaste" bilen. Det är i alla fall det intryck jag fått efter vad jag sett.

Irriterar mig på den här löjliga "Vi mot dem"-attityd som de flesta på Garaget verkar ha. Hade bilträffar varit lugna så hade ni "sluppit" polisen. Själv trivs jag med att se en polisbil på parkeringsplatsen vid en träff på t.ex. nämnda Ikea, så att jag kan parkera min bil som vanligt folk utan att behöva oroa mig över vilket skick den kommer att vara i när jag kommer tillbaks.

Livet är för kort för att äga Volvo.

Masterworks
13 juli 2011
Trådstartare
peegee skrev:
GurraG skrev:

Förstod du verkligen innebörden i TLO´s skrift med tanke på ditt uttalande (det fetmarkerade)? roll
För det känns mer överrensstämma med TS kritiska oförstående av Polisens agerande..

Om TS e jag så har du nog inte fattat nått heller???

Masterworks
13 juli 2011
Trådstartare
Masquerade skrev:
Du betalar skatt, därför vill du att polisen bevakar just din gata för att ta fartsyndare någon gång ibland (tvivlar på att snitthastigheten är såpass hög som du påstår)? Jag har en smal grusväg utanför mitt hus där det körs otillåtna fordon och skrotvolvos i farligt hög hastighet flera gånger varje dag. Vad säger att polisen skall bevaka just din gata istället för min? Det finns helt enkelt inte resurser till att bevaka varje gata som får klagomål om höga hastigheter..

För mig ter det sig ganska logiskt att polisen bevakar just bilträffar. Utöver Volvofolkets standardaktivitet att bränna gummi så är det betydligt större risk för trafikfarligt beteende när alla skall visa att just de har den "fetaste" bilen. Det är i alla fall det intryck jag fått efter vad jag sett.

Irriterar mig på den här löjliga "Vi mot dem"-attityd som de flesta på Garaget verkar ha. Hade bilträffar varit lugna så hade ni "sluppit" polisen. Själv trivs jag med att se en polisbil på parkeringsplatsen vid en träff på t.ex. nämnda Ikea, så att jag kan parkera min bil som vanligt folk utan att behöva oroa mig över vilket skick den kommer att vara i när jag kommer tillbaks.

Då du inte känner till denna gata så e ju ditt inlägg ganska kasst! Men, men! Och en bil på träffarna
tycker jag oxå e ok, men när det förföljs bilar från träffarna och det cirkulerar hkp och en massa andra poliser registrera deltagare så tycker jag iallafall att det går för långt med mina skattepengar!
Senast redigerat av Masterworks (13 juli 2011)

16 197 Inlägg
13 juli 2011
Masterworks skrev:
Masquerade skrev:

Då du inte känner till denna gata så e ju ditt inlägg ganska kasst! Men, men! Och en bil på träffarna
tycker jag oxå e ok, men när det förföljs bilar från träffarna och det cirkulerar hkp och en massa andra poliser registrera deltagare så tycker jag iallafall att det går för långt med mina skattepengar!

Jobba svart så behöver du inte bry dig om vart "dina" skattepengar tar vägen.;-)

Finns sååå många andra ställen där även skattepengar felplaceras.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Masterworks
13 juli 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
Masterworks skrev:
Masquerade skrev:

Jobba svart så behöver du inte bry dig om vart "dina" skattepengar tar vägen.;-)

Bara för att finns sååå många andra så blir detta ok? roll

807 Inlägg
13 juli 2011
evilaudio skrev:
Masterworks skrev:
Masquerade skrev:

det är väll inte lösningen va? Vi behöver ju polisen, det enda iaf jag inte gillar är att när man blir utsatt för seriös kriminallitet så kommer dom aldrig pga resursbrist men när et står 30 bilar på en parkering då finns det resurser med flera bilar, mc, civilare osv. Snart kommer helikopter att cirkulera över träffarna känns det som...

I'd rather die like a man, than live like a coward

8 883 Inlägg
13 juli 2011
Ska vi försöka hålla oss till ämnet och argumentera sakligt.
Tråd rensad på trams

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

2 924 Inlägg
13 juli 2011
Masterworks skrev:
peegee skrev:
GurraG skrev:

Förstod du verkligen innebörden i TLO´s skrift med tanke på ditt uttalande (det fetmarkerade)? roll
För det känns mer överrensstämma med TS kritiska oförstående av Polisens agerande..

Jo, jag förstod TLO's budskap och jag tycker det var väldigt kloka ord för en förbättring... men jag förstår även din frustation över Polisens prioriteringar med tanke på situationen på din gata.

Men dessa olika polisbevakningar tror jag inte synkas alls utan de prioriteras bara uppifrån som sagt utifrån olika "konton", utan någon jämförelse... roll

~ Life is short, have FUN! ~

Masterworks
13 juli 2011
Trådstartare
peegee skrev:
Masterworks skrev:
peegee skrev:

Jo, jag förstod TLO's budskap och jag tycker det var väldigt kloka ord för en förbättring... men jag förstår även din frustation över Polisens prioriteringar med tanke på situationen på din gata.

Men dessa olika polisbevakningar tror jag inte synkas alls utan de prioriteras bara uppifrån som sagt utifrån olika "konton", utan någon jämförelse... roll

Trafikövervakning i bägge fallen! Men helt skev prioritering av resurser (våra skattepengar)...

16 197 Inlägg
13 juli 2011
drazen_gti skrev:
evilaudio skrev:
Masterworks skrev:

det är väll inte lösningen va? Vi behöver ju polisen, det enda iaf jag inte gillar är att när man blir utsatt för seriös kriminallitet så kommer dom aldrig pga resursbrist men när et står 30 bilar på en parkering då finns det resurser med flera bilar, mc, civilare osv. Snart kommer helikopter att cirkulera över träffarna känns det som...

Fast hela vårt rättssystem e ju knullat.  Kolla bara på div straffskalor..  Du får fan så mycke mer straff om du svindlar lite pengar än om du har ihjäl nån.

Så att man åker med en sänkt bil med solfilm runtom måste ju straffas direkt..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök