Nu blev det till att bygga dubbla utblås, det jag använde mig utav var 3 st "gubbkrökar" 2utblås, 2 adaptrar så utblåsen går på själva röret, ett rakt rör på 1m, lite plattjärn och 2 "kuddar"
Vi började med att mäta upp vart dragkroken och reservhjuls baljan sitter och ritade sedan upp det på en skiva.
Sedan var det bara att lägga utblåsen där dom ska vara och dra röret så den går fritt
Dragkroken sitter ungefär 4 cm under där jag hade tänkt att ha utblåsen så det var bara att vrida allt lite grann
Sedan så "rätade" vi ut ena änden av röret lite grann
Sedan kapade vi det raka röret så det gick ihop och i och med att vi har en sån där "muff" på båda sidor så kan man ändra "spårvidden", alltså hur långt mellanrum man vill ha ellan utblåsen
Tänkte väl att jag kände igen den där fronten på profilbilden och namnet! Från epa.org ju
Blev riktigt fin stil på den alltså, sista bilden i första inlägget är ju bara för snyggt alltså! Och då är de ju bara lite detaljarbete som är gjort, men som sagt det är detaljerna som gör de!
Tänkte väl att jag kände igen den där fronten på profilbilden och namnet! Från epa.org ju
Blev riktigt fin stil på den alltså, sista bilden i första inlägget är ju bara för snyggt alltså! Och då är de ju bara lite detaljarbete som är gjort, men som sagt det är detaljerna som gör de!
Det stämmer bra det Detaljerna gör större skillnad än man tror:D
Japp, då var kärran sänkt, 1½ varv runt om blev det, det kommer nog antagligen att bli lite mer fram, när jag väl känner mig nöjd så ska volvo få ta hand om hjulinställningarna
En hög med fjädrar
Jag funderar på att ta ett halvt varv till fram och låta bakfjädrarna vara, kom gärna med förslag och åsikter på hur mycket den ska sänkas, vill kunna åka över fartgupp utan att oroa sig för att det ska ta i, sen är framhjulen 235 breda så finns liten oro att det ska ta i framskärmen (har kapat bort nästan allt "som sticker in" på skärmen) om man skulle kapa mycket mer
Nu är det bara skinnstolarna som ska in, sen börjar trivsel faktorn att stiga:cool:
Röstar på att sänka tills kanten går precis över eller så däcket smyger liite innanför kanten om du inte vill sänka mycket, allt flyter ihop så mycket bättre bara av att mellanrummet mellan däck och skärmkant försvinner