2069
Sök

Dåligt laddtryck, visar ändå inget på dator! hjäääälp

14 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
#1
SAAB 93 -00:a! 185hk original.
Vad är felet om laddtrycket är dåligt och det inte visar något fel på datorn?
Den går bra när den är kall, men när den blir varm börjar den bli tam och slö.
Turbomätarn går inte ändå upp utan står på hälften och vill inte riktigt dra iväg.
Vad kan felet vara?


Kapten på disco!
1 729 Inlägg
19 juli 2011
#2
Dennisaab skrev:
SAAB 93 -00:a! 185hk original.
Vad är felet om laddtrycket är dåligt och det inte visar något fel på datorn?
Den går bra när den är kall, men när den blir varm börjar den bli tam och slö.
Turbomätarn går inte ändå upp utan står på hälften och vill inte riktigt dra iväg.
Vad kan felet vara?

Sitter det original ic så går den bra mycket sämre när det är varmt ute, min laddar 1.1 vid första pullen och 0.7-0.8 efter ett tag.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

785 Inlägg
19 juli 2011
#3
Läcka på trycksidan...
Alt en dump som läcker igenom..

Its not the fart that kills, its the smell...

14 Inlägg
19 juli 2011
Trådstartare
#4
Nej de ryker inte.
Vadå ic? Okej, min ska ladda 1.2!
Okej, ska jag plugga dumpen på ena sidan då och testa om den går bättre?


785 Inlägg
19 juli 2011
#5
Plocka av dumpen och blås med munnen i trycksidan..
Läcker det igenom, släng och köp ny..
Ska ifs klara att hålla tätt på båda hållen.. Bara blås på..

Its not the fart that kills, its the smell...

14 Inlägg
20 juli 2011
Trådstartare
#6
När man nu ska blåsa i dumpen behövs det då inte större kraft än munblås då?


Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
20 juli 2011
#7
Dennisaab skrev:
När man nu ska blåsa i dumpen behövs det då inte större kraft än munblås då?

beror på om du lyckas blåsa upp till 1 bar (det du laddar) big_smile

~Andy~

14 Inlägg
20 juli 2011
Trådstartare
#8
Vi har testat och vi tror inte att det är dumpen, något mer förslag? jag har lite panik


7 278 Inlägg
20 juli 2011
#9
Dom blåa backventilerna till magnetventilen brukar ge upp. Då blir det inte mycket ladd.


14 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
#10
Vart sitter dom då? Lätt att fixa nya? Vad kostar dom?


7 278 Inlägg
21 juli 2011
#11
Dom sitter på ena slangen till Mv'n. Antingen så byter man hela slangen inkl ventiler från Saab eller så köper man bara nya ventiler från VAG och trixar dit.
Senast redigerat av Brains (21 juli 2011)


Bilälskare
283 Inlägg
24 juli 2011
#12
du behöver byta magnetventilen och backventilerna sen komemr den gå som den ska!

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D


Sök