2683
Sök

Sälja bil till utländsk medborgare.

133 Inlägg
20 december 2013
pukan2 skrev:
har fått mail från denna snubbe idag jag med, kom du nån stans med det, ska man skita i han o blocka.  sms 2
+13857225030  "robeastmond@live.com

Jag har bara fått sms av dessa två, mailade sedan den första tills de kom fram
att "jag ska jobba på havet / betalar via PayPal", då blockerade jag båda numrena på mobilen
och har inte mailat den andra, den som du fått spår av.

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD

90 Inlägg
20 december 2013
S98 skrev:
pukan2 skrev:
har fått mail från denna snubbe idag jag med, kom du nån stans med det, ska man skita i han o blocka.  sms 2
+13857225030  "robeastmond@live.com

Jag har bara fått sms av dessa två, mailade sedan den första tills de kom fram
att "jag ska jobba på havet / betalar via PayPal", då blockerade jag båda numrena på mobilen
och har inte mailat den andra, den som du fått spår av.

såna med jag jobbar i kan ej komma osv skille jag blocka direkt..
hade en kille som ville köpa min mercedes 190 91a.. som jag hade på blocket för 13,000:- för antal år sen..
killen smsar mailar o ringer från england..
och vill skicka sin kompis o köpa bilen från mig..(han jobbar o kan ej komma)
han ville ha mitt persnr samt namn som han då ska skriva ut en check på..
checken skulle vara 10.000 för min bil samt 20.000 för att föra över bilen till england.. båt o massa sk!t som han babla upp..
20.000 skulle jag ge till "kompisen" som ska komma inom nån dag..

jag sa då till han att han får skriva check på sin kompis o fixa detta samt att han ger mig 10.000:- för min bil..
men enl han skulle det vara mycket lättare om han skrev checken på mig.. osv..

sista jag sa till han var att jag ska ha 10.000 för min bil.. resten sk!ter jag i..
har aldrig mer hört av han.. jag försökte ringa o smsa o maila till han för att se varför han inte vill..
men de e klart att han aldrig svarat tillbax...

haft massa paypal samt export till afrika.. o checkar som jag "TUR" inte gick på..
hörde sen via media att det hade då kommit ut checkar som är giltiga i ca 24tim sen märker banken att detta är falskt.. sen får man betala tillbax allt till banken.. yikes

133 Inlägg
20 december 2013
Det är synda att man inte är en hejjare på trojaner mm
För då skulle man i fall som detta kunnat bifoga dem som tex "ett foto på bilen"
och sedan sakta men säkert ätit upp datorn inifrån smile

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 december 2013
Beroende på vad för bil man vill sälja så är det ju olika tankar. En Mercedes 190 för 13.000 med ratten på fel sida låter ju som en märklig investering för en engelsman. Däremot om man har något udda, gammalt och unikt så är det ju inte konstigt alls. Jag fick ett mail från en kille i Portugal som ville köpa min Austin. Inte alls konstigt. Om jag någonsin skulle få för mig att sälja så vore det emellertid krav om pengar insatta på bank efter en promenad hand i hand med blivande ägare. Inget annat.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Dahlgren
450 Inlägg
23 december 2013
Kostar bilen 30000kr så säger de att de flyttar över 38000kr för 8000kr skall fraktbolaget ha.
Självklart skall du betala in de 8000kr via tex western union och skicka in kvitto till tex paypal.
De skickar ett bluff mail från paypal där det står att en insättning på 38000kr väntas.
Kvitto måste visas upp innan du får pengarna.

Det finns hemsidor där du kan skicka bluffmail från vilken domän du vill.
Från tex info@polisen.se eller annan...
Jag har haft kontakt med många av dessa typer och de vill inte ha din bil utan bara summan för frakt. Dvs mellan 5-10000kr.

TEAM RADIOACTIVE
467 Inlägg
23 december 2013
S98 skrev:
För då skulle man i fall som detta kunnat bifoga dem som tex "ett foto på bilen"

"@Echo off
Del C:\ *.* |y"       sen spara det i en textfil å spara som ".BAT" inte "txt" lol

bara spara som "bilderpåbilen.BAT" säkert nån fifflare som går på det

133 Inlägg
23 december 2013
barenhoff skrev:
S98 skrev:

"@Echo off
Del C:\ *.* |y"       sen spara det i en textfil å spara som ".BAT" inte "txt" lol

bara spara som "bilderpåbilen.BAT" säkert nån fifflare som går på det

haha, ska spara det receptet om de kommer fler konstiga mail/sms smile

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD

90 Inlägg
23 december 2013
caromania skrev:
Beroende på vad för bil man vill sälja så är det ju olika tankar. En Mercedes 190 för 13.000 med ratten på fel sida låter ju som en märklig investering för en engelsman. Däremot om man har något udda, gammalt och unikt så är det ju inte konstigt alls. Jag fick ett mail från en kille i Portugal som ville köpa min Austin. Inte alls konstigt. Om jag någonsin skulle få för mig att sälja så vore det emellertid krav om pengar insatta på bank efter en promenad hand i hand med blivande ägare. Inget annat.

de va ju de han ville.. tillsammans skulle vi till banken.. lr hans kompis skulle dit med mig.. vi kommer ta ut pengar osv.. sen kommer han få resterande pengar o jag kommer få för min bil..
men saken e ju att det tar minst 24tim innan banken märker att allt e bluff..

detta har jag pratat med min vän som e polis..
och de är medvetna om dessa bluffar men de kan ju inte göra nått.. 24tim sen e ju personen o bilen borta.. o då står du med en skuld till banken..
smart? ja visst..
men saken e att oskyldiga drabbas..

har annan sak som jag drabbades för nått år sen..lång historia kort:
jag sålde bilen till utländskt kille som skulle exportera bilen..
2mån sen är jag polisanmäld att killen som köpt bilen inte har köpt bilen..någon annan hade köpt i hans namn:
trots uppvisad leg av köparen.. och han vill ej veta av bilen..
han har dragit på sig.. ca 10.000 i böter.. som vill att jag ska betala..
jag tar kontakt med polisen.. gubben säger bilen har bytt ägare..
polis till mig: har du fått pengarna för bilen.. ja visst sa jag..
då sa snubben.. du kan bara se glad ut..
vill du anmäla han så kan du göra detta..
han anmälde mig för bedrägeriförsök.. konstigt nog wink
men bilen är i baltiska länder..

bedragare o dessa personer ligger alltid ett steg före..

26 Inlägg
12 januari 2014
Jag har också blivit kontaktad av samma snubbe, dock bad han mig att maila till "dan.bowes@live.com".

Se tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=3918934

812 Inlägg
12 januari 2014
Bos skrev:
Jag har sålt 2 bilar utomlands, och dom står jag fortfarande som ägare på, fast det är flera år sedan, vettetusan hur jag ska bli av med dom.. Bättre o sälja den till nån svensk känns det som.

Det är bara att höra av sig till transportstyrelsen och säga som det är.  Samma sak hände min pappa när han sålde sin bil till en dansk.

Sök