Tja, man måste ju försöka iaf...
Det var väl inte helt seriöst förslag, men inte helt oseriöst heller.. ;O) Det är inte mycket pengar i en sådan där som inte fungerar, men om det är nya däck som du skrev någonstans så är ju det värt en del.
Visst kan vi diskutera ett något mer seriöst bud men det handlar inte om några jättestora pengar som jag skulle vara villig att lägga iaf
. Kollade iofs lite snabbt på S80 på blocket och de stod lägre än jag trodde även för sådana som såg riktigt hyfsade ut så av de första årsmodellerna så om du lägger på 15 tusen så kanske det räcker..
Min Cheva Trans Sport som är bruksbil nu köpte jag för 5000 kr, med trasig motor men bra i övrigt. Den reparationen skulle kosta 15 - 20 tusen på verkstan, jag gjorde den själv för en bråkdel. Jag köpte också en till på ren impuls för 2500 kr, också trasig motor på den som en klantig mek som skulle försöka laga den hade skadat ännu mer så verkstan skulle ha 35 000 kr för att laga den. Tanken var att den ha som reservdelsbil men den är så pass fin i övrigt så jag ska nog riva ner motorn på den också och se om det är det fel jag tror det är för i så fall fixar jag nog till den, kan inte riktigt med att skrota någonting som inte är upprostat. Min andra bruksbil är en Ford Scorpio som köptes jättefin för 5 år sedan för 7000 kr, ingen rost (då!) och pigg v6 med automat men det gick inte att köra när det regnade för då levde elsystemet rövare, också fixat själv. Hjälpte också en kompis att köpa en jättefin Trans Sport för 5000 kr, den hade däck som var värda mer men rejält lagerknack i motorn så det var bara att riva ner och renovera hela motorn men den är också igång nu (där har jag inte varit inblandad i renoveringen dock).
Att lägga i en V8 är ett par magnituder svårare än att få igång den nuvarande motorn och tillhörande styrsystem, du behöver en motor av samma generation eller nyare för att klara avgaskraven och då ska du bygga ihop dess elektronik med den befintliga i bilen, vilket inte är trivialt.
Kolla förresten oljan på din motor, det är ett väldigt vanligt fel på alla GM's V6'or (och även vissa V8'or) att de läcker kylarvatten in i motorn vilket inte alls är bra. Oljan blir då från oboj-färgad till grå-vit beroende på hur mycket vatten det är i den.