lina__carlsson skrev:
Väcker liv i denna tråd igen då det verkar som att denna bil är otursförföljd!!!
Vi var ju tillbaka och kollade ang. oljelampan, men enligt killen på verkstan var det inget fel? (mitt förtroende för dem var väl sådär)
Hur som så höll vi koll på oljan och lampan slutade blinka. Blinkade till nån gång när vi kört långt bara.
NU till det roliga problemet: På vägen ner till Oskarshamn i helgen så börjar oljelampan lysa. Vi stannar direkt och kolla oljan, inge problem där. Startar bilen och lampan har då slocknat, efter en stund tänds den igen så vi stannar i Västervik för att kolla olja och köpa ny för att fylla på tills vi kommer till Oskarshamn. Häller i lite mer olja och kör mot Oskarshamn (två små barn i bilen så man ville ju gärna komma fram) Efter några mil tänds lampan igen och bilen börjar gå trögt och känns som den ska lägga av. Stannar vid vägkanten direkt och inser att nu åker vi inte längre. Bilen bärgas till Oskarshamn osv.
I måndags gjordes en mindre felsökning där verkstan (en märkesverkstad denna gång) och de bedömer att det antagligen är ett vevlager som har gått. Vilket innebär att vi i princip behöver byta motor igen!!! Hur är det möjligt att man kan ha sån otur?
Till dilemmat: Bilen står i Oskarshamn, vi bor i Norrköping. Den köptes i somras för 25 000 kr och lagades i höstas för 10 000 kr. Ska vi:
1. Skrota åbäket?
2. Försöka sälja den som reservdelsbil?
3. Laga den?
Hur ska vi få den från Oskarshamn till Norrköping, eller ska vi försöka sälja den på distans? (Har min släkt där så de kan såklart hjälpa till)
Ska tillägga att om man bortser från motorn (haha) så är dte en fin bil. Den är i gott skick, har full servicebok och är besiktad utan anmärkning. NY turbo och ACC-kompressor sattes in under 2011. SID fungerar fint osv...
HJÄLP!!!