3313
Sök

Svajande laddtryck ( Subaru Impreza wrx sti -01)

85 Inlägg
25 juli 2011
Trådstartare
#1
Hej !


Har problem med min Imprezas laddtryck.
Vet ej om den är mappad eller chippad, men något av det är det ialla fall.

Problemet är det här.

Den ska ladda runt 1,4 bar max.

Nu när jag gör en acceleration så går den upp till 1,4 för att sedan sega sig ner till ca 1 bar.
Sen när man gör en omkörning på halv jämngas så går den upp till 0,5 där den sedan börjar pendla mellan ca0,3-0,5.

Dock händer inget av problemen varje gång, men det märks att det är något med laddet hela tiden.

Har testat att leta efter läckage med hjälp av startgas, men inte hittat något än. Dock vet jag inte om jag kommit åt att spreja överallt.


Någon som har något tips? I så fall hur man kan felsöka ?

Subba

2 230 Inlägg
25 juli 2011
#2
slapp WG skulle jag tro eller trasig/slut min org på volvon var så efter laddtrycket var uppstält. bytte till värre å har nu stadigt ladd.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

15 Inlägg
25 juli 2011
#3
Låter som läckage, kolla detta:

1.Läkage i slangar
2.Om felet uppstår när motorn börjar/har blivit varm så kan de vara insugspackning (Material ändras i värme)
3.Kolla tryckrör så det ej är skadat eller någon annan slang där, titta även slangarna som går in i icn
4.Läckage i downpipe/uppipe vid turbo
5.kän på wastegaten så den inte börjar bli dålig, kolla slangarna där också.
6.Du har inga vakumslangar som är av typen genomskinlig för dom kan suga ihop sig, om så bytt
7.Börjar turbon bli dålig/glappa (Måste dock plocka isär för att kolla detta)

Allt jag kan komma på, men titta i den ordningen så ska du nog hitta någe fel.

85 Inlägg
25 juli 2011
Trådstartare
#4
Kalas bra ! Ska Undersökas ikväll !

Tack så jätte mycket för snabba svar

Subba

41 Inlägg
4 oktober 2012
#5
Hur gick det då? Har liknande problem och har konstaterat en dålig packning mellan grenrör och up-pipe(innan turbon)
funderar på om endast detta kan orsaka så mycket svaj i laddtrycket..

Det hände en grej...

41 Inlägg
13 november 2012
#6
Läckan va inte en packning utan ett anslutningsrör innan up-pipe.
Dock va det en felaktig knacksensor som ställde till det på min bil. Den gör att ECU backar tandningen som satan
även fast den inte spikar. Byt eller flytta den ska du få se på fan!

Min går som ett troll men är just nu inne för avgasbyte efter Turbo samt ny koppling.. Återkoppla gärna hur det går/ gick med din bil. Tråkigt att skriva men aldrig få veta om man hjälpt någon!

Med vänlig hälsning, Magnus

mange911 skrev:
Hur gick det då? Har liknande problem och har konstaterat en dålig packning mellan grenrör och up-pipe(innan turbon)
funderar på om endast detta kan orsaka så mycket svaj i laddtrycket..

Det hände en grej...


Sök