Nocturnal om motoreffekten inte får överstiga 15kw/100kg hur kan man då få en godkänd besiktning? .Vill inte klämma ner en gjutjärns motor haha
Ett alternativ om de inte går är att köpa en 5.3 liters truckmotor att regga med. Gjutjärnsblock och lägre effekt. Annars är de väll inte nödvändigt att regga? Med en ball lsmaskin i nosen behöver man inte stanna när polisen blinkar
Micke Svensson i Raidopower (Driftade med en mörkblå M3 E36 bl.a förut) har precis byggt e S13 med LS2 med Kenne bell kompressor för att drifta med i år. Dock verkade det va lite strul med motorn vid provkörning på Gatebil på mantorp för några veckor sen så den har nog inte rullat särskilt mycket än.
camaro67: ok men hur blir det huven samt vridet håller det.En ls-motor är inte direkt svag vad jag vet??
Bakvagnen håller för en standard motor. Men ska du börja åka med 700-800hk så är de nog dags för en r33 gtr bakvagn då den i princip ska vara bolt on enligt vad jag har läst mig till. Men huven går att stänga utan problem iaf
Micke Svensson i Raidopower (Driftade med en mörkblå M3 E36 bl.a förut) har precis byggt e S13 med LS2 med Kenne bell kompressor för att drifta med i år. Dock verkade det va lite strul med motorn vid provkörning på Gatebil på mantorp för några veckor sen så den har nog inte rullat särskilt mycket än.
Micke Svensson i Raidopower (Driftade med en mörkblå M3 E36 bl.a förut) har precis byggt e S13 med LS2 med Kenne bell kompressor för att drifta med i år. Dock verkade det va lite strul med motorn vid provkörning på Gatebil på mantorp för några veckor sen så den har nog inte rullat särskilt mycket än.
Micke Svensson i Raidopower (Driftade med en mörkblå M3 E36 bl.a förut) har precis byggt e S13 med LS2 med Kenne bell kompressor för att drifta med i år. Dock verkade det va lite strul med motorn vid provkörning på Gatebil på mantorp för några veckor sen så den har nog inte rullat särskilt mycket än.
Yes och de har även byggt en S14a med LS2 till i år
jepps de stämmer har själv lagt en hel del timmar på den bilen.
Tokans S14.
Var du med och grejade med att stoppa i motor och låda eller vad gjorde du på bilen? Vore trevligt att höra lite ifrån någon som har varit med och grejat
Yes och de har även byggt en S14a med LS2 till i år
jepps de stämmer har själv lagt en hel del timmar på den bilen.
Tokans S14.
Var du med och grejade med att stoppa i motor och låda eller vad gjorde du på bilen? Vore trevligt att höra lite ifrån någon som har varit med och grejat
ja va me å plyssla me lite allt möjligt på den bilen
jepps de stämmer har själv lagt en hel del timmar på den bilen.
Tokans S14.
Var du med och grejade med att stoppa i motor och låda eller vad gjorde du på bilen? Vore trevligt att höra lite ifrån någon som har varit med och grejat
ja va me å plyssla me lite allt möjligt på den bilen
vad exakt till du veta?
ALLT som har med motor bytet att göra Ska stoppa en Ls2:a i min i vinter så jag vill veta så mycket som möjligt innan. Och eftersom att s13 och s14 är i princip samma bil under skalet så hör de väll hemma i den här tråden
ok camaro67 hur är det sen då service å sånt jag har en stor erfarenhet turbo motorer och har lärt mig att man inte bara kan köra.hur är service intervaller å hur är tillförlitligheten på dem??