3575
Sök

V8 motor i en S13?

9 Inlägg
26 juli 2011
#21
Jag har nyligen köpt en Bmw m3 2002 och undrar om man ska tanka med 95 eller 98 några säger 95 andra 98?


Meister
6 763 Inlägg
26 juli 2011
#22
-Bmw skrev:
Jag har nyligen köpt en Bmw m3 2002 och undrar om man ska tanka med 95 eller 98 några säger 95 andra 98?

Lite fel tråd kanske men jag skulle ha tankat 98 i den


9 Inlägg
26 juli 2011
#23
men vad är det för skillnad? är det sant att 98 förbrukas snabbre änn 95?


Offroad Racing
3 122 Inlägg
26 juli 2011
#24
-Bmw skrev:
men vad är det för skillnad? är det sant att 98 förbrukas snabbre änn 95?

sök...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Götterdämmerung
450 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
#25
tack så mycket för länkarna _night_stalker_ & camaro67 nu vet man lite bättre vad man skall kolla efter smile

Can´t kill it join It

Götterdämmerung
450 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
#26
Nocturnal om motoreffekten inte får överstiga 15kw/100kg hur kan man då få en godkänd besiktning? smile.Vill inte klämma ner en gjutjärns motor haha

Can´t kill it join It

Meister
6 763 Inlägg
26 juli 2011
#27
Sappuru skrev:
Nocturnal om motoreffekten inte får överstiga 15kw/100kg hur kan man då få en godkänd besiktning? smile.Vill inte klämma ner en gjutjärns motor haha

Ett alternativ om de inte går är att köpa en 5.3 liters truckmotor att regga med. Gjutjärnsblock och lägre effekt. Annars är de väll inte nödvändigt att regga? Med en ball lsmaskin i nosen behöver man inte stanna när polisen blinkar tongue


Götterdämmerung
450 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
#28
haha verkligen inte big_smile

Can´t kill it join It

1 772 Inlägg
26 juli 2011
#29
http://farm5.static.flickr.com/4082/4943631801_4b60d7fb86_b.jpg

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Götterdämmerung
450 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
#30
satan så hardcore haha

Can´t kill it join It

1 653 Inlägg
26 juli 2011
#31
Micke Svensson i Raidopower (Driftade med en mörkblå M3 E36 bl.a förut) har precis byggt e S13 med LS2 med Kenne bell kompressor för att drifta med i år.
Dock verkade det va lite strul med motorn vid provkörning på Gatebil på mantorp för några veckor sen så den har nog inte rullat särskilt mycket än.

så går gör det, men det är trångt big_smile

(Edit, LS2, inte LS1 smile )
http://www.raidopowermotorsport.com/wp-content/uploads/2011/06/1690.jpg
Senast redigerat av Thullen (26 juli 2011)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

587 Inlägg
26 juli 2011
#32
camaro67: ok men hur blir det huven samt vridet håller det.En ls-motor är inte direkt svag vad jag vet??

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
27 juli 2011
#33
xr2 skrev:
camaro67: ok men hur blir det huven samt vridet håller det.En ls-motor är inte direkt svag vad jag vet??

LS1 har 350 hp (260 kW) och 365 lbf·ft (495 N·m)

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Meister
6 763 Inlägg
27 juli 2011
#34
xr2 skrev:
camaro67: ok men hur blir det huven samt vridet håller det.En ls-motor är inte direkt svag vad jag vet??

Bakvagnen håller för en standard motor. Men ska du börja åka med 700-800hk så är de nog dags för en r33 gtr bakvagn då den i princip ska vara bolt on enligt vad jag har läst mig till. Men huven går att stänga utan problem iaf big_smile


Meister
6 763 Inlägg
27 juli 2011
#35
Thullen skrev:
Micke Svensson i Raidopower (Driftade med en mörkblå M3 E36 bl.a förut) har precis byggt e S13 med LS2 med Kenne bell kompressor för att drifta med i år.
Dock verkade det va lite strul med motorn vid provkörning på Gatebil på mantorp för några veckor sen så den har nog inte rullat särskilt mycket än.

så går gör det, men det är trångt big_smile

(Edit, LS2, inte LS1 smile )
http://www.raidopowermotorsport.com/wp- … 6/1690.jpg

Yes och de har även byggt en S14a med LS2 till i år big_smile


16 197 Inlägg
27 juli 2011
#36
camaro67 skrev:
Thullen skrev:
Micke Svensson i Raidopower (Driftade med en mörkblå M3 E36 bl.a förut) har precis byggt e S13 med LS2 med Kenne bell kompressor för att drifta med i år.
Dock verkade det va lite strul med motorn vid provkörning på Gatebil på mantorp för några veckor sen så den har nog inte rullat särskilt mycket än.

så går gör det, men det är trångt big_smile

(Edit, LS2, inte LS1 smile )
http://www.raidopowermotorsport.com/wp- … 6/1690.jpg

Yes och de har även byggt en S14a med LS2 till i år big_smile

jepps de stämmer smile  har själv lagt en hel del timmar på den bilen.

Tokans S14.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Meister
6 763 Inlägg
27 juli 2011
#37
evilaudio skrev:
camaro67 skrev:
Thullen skrev:
Micke Svensson i Raidopower (Driftade med en mörkblå M3 E36 bl.a förut) har precis byggt e S13 med LS2 med Kenne bell kompressor för att drifta med i år.
Dock verkade det va lite strul med motorn vid provkörning på Gatebil på mantorp för några veckor sen så den har nog inte rullat särskilt mycket än.

så går gör det, men det är trångt big_smile

(Edit, LS2, inte LS1 smile )
http://www.raidopowermotorsport.com/wp- … 6/1690.jpg

Yes och de har även byggt en S14a med LS2 till i år big_smile

jepps de stämmer smile  har själv lagt en hel del timmar på den bilen.

Tokans S14.

Var du med och grejade med att stoppa i motor och låda eller vad gjorde du på bilen? Vore trevligt att höra lite ifrån någon som har varit med och grejat big_smile


16 197 Inlägg
27 juli 2011
#38
camaro67 skrev:
evilaudio skrev:
camaro67 skrev:

Yes och de har även byggt en S14a med LS2 till i år big_smile

jepps de stämmer smile  har själv lagt en hel del timmar på den bilen.

Tokans S14.

Var du med och grejade med att stoppa i motor och låda eller vad gjorde du på bilen? Vore trevligt att höra lite ifrån någon som har varit med och grejat big_smile

ja va me å plyssla me lite allt möjligt på den bilen smile

vad exakt till du veta?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Meister
6 763 Inlägg
27 juli 2011
#39
evilaudio skrev:
camaro67 skrev:
evilaudio skrev:

jepps de stämmer smile  har själv lagt en hel del timmar på den bilen.

Tokans S14.

Var du med och grejade med att stoppa i motor och låda eller vad gjorde du på bilen? Vore trevligt att höra lite ifrån någon som har varit med och grejat big_smile

ja va me å plyssla me lite allt möjligt på den bilen smile

vad exakt till du veta?

ALLT som har med motor bytet att göra big_smile Ska stoppa en Ls2:a i min i vinter så jag vill veta så mycket som möjligt innan. Och eftersom att s13 och s14 är i princip samma bil under skalet så hör de väll hemma i den här tråden big_smile


587 Inlägg
27 juli 2011
#40
ok camaro67 big_smile hur är det sen då service å sånt jag har en stor erfarenhet turbo motorer tongue och har lärt mig att man inte bara kan köra.hur är service intervaller å hur är tillförlitligheten på dem??
Senast redigerat av xr2 (27 juli 2011)


Sök