Den är helt Ok. Själv tycker jag coupén är opraktisk när man ska in med grejor i bilen, men vill du ha den karossen för att den är snygg, så varför inte?
Aero har den hållbara turbon, bra drag, och varvar lågt, typ 90 km/h vid 2000 varv på femman. Kör man som folk drar den väldigt lite bensin sett till effekten, snittade 0,63 på en resa till Öland med ett antal gasen-i-botten- omkörningar och i övrigt sansad körning, vilket inte är alltför illa pinkat
Här står det mer om og9-3::
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … p;t=157351l
Saker du verkligen
måste kolla när du provkör:
* Fjäderbenen får inte ha grov rost! Ett vanligt problem att de rostar av, de får gärna vara bytta på den bil du tittar på. Nya kostar multum, räkna med 5k per sida.
* Den får inte dra olja!
* Rost i bakre hjulhus vid hundbenet drabbar 5-dörrar mycket värre än 3-dörrars, men syns det rost finns det mer under är risken.
Annars kollar du sådant du kollar på alla bilar, att bromsar är bra, inga knackande drivknutar, att lådan går bra att växla med osv.
Psst... Hoppar "någon" in i tråden och börjar prata om BMW 330i eller något sådant, då slår du dövörat till