4699
Sök

Rickys VW Lupo 16v "Tyskstuk" - Såld...

363 Inlägg
26 augusti 2011
Okej, synd sad Sänk ner den! smile Vilken tid är du i Trollhättan imorgon? big_smile

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
Viinikka92 skrev:
Okej, synd sad Sänk ner den! smile Vilken tid är du i Trollhättan imorgon? big_smile

Har fått tag på en trevlig snubbe som har en skärmvals i Skövde så vi ska smeka lite skärmar i morgon big_smile

Jag åker med detta gänget http://www.facebook.com/event.php?eid=229525317089446 så vet inte när vi är framme smile Dom åker från lidköping 18.20 och jag vet inte hur lång tid det tar till er därifrån smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

363 Inlägg
26 augusti 2011
Beror på hur fort man kör wink Men ni är nog där vid 7! smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
26 augusti 2011
rickylicious skrev:
_DamnIt skrev:
Mumsigt! Nu skare bli breeeeeett! lol

Det blev inte så lyckat, eller jättelyckat om man ser det på mitt sätt big_smile

35mm i bak och 25mm fram som sagt. I fram sitter det som smäck, i bak la sig skärmkanten på däcket. Jag brukar förespråka att det mesta sliter in sig, men i det här fallet måste till och med jag erkänna att det var lite väl tight big_smile Så det blev TYVÄRR till att lossa stötdämparna och stoppa dit ställskruven till coiloversen = bilen blev 2-3 cm högre i bak..... Det tar verkligen emot för nu är det höghus (i mina mått mätt). Så jag ska göra mitt bästa för att jaga tag på en skärmvals i morgon för att förhoppningsvis kunna sänka ner bilen igen innan Oij Oij-träffen på lördag. Dock så ser det mörkt ut för låg Lupo på Trollhättan-träffen i morgon...

Jag återkommer när jag har lyckats lösa det big_smile

Tråkigt ju! sad Men hoppas du får tag i en vals snart, så du får ut däcken lite! big_smile

217 Inlägg
26 augusti 2011
Man kan inte få se bild på bilen med spacers på? Ska fixa ett par till min lupo nämligen:) Får man ju lite humm:) Gärna bild på valsningen sen oxå! Vill oxå göra det! smile Grym bil för övrigt! Följer tråden:)

Das Auto

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
GTI_Jocke skrev:
Man kan inte få se bild på bilen med spacers på? Ska fixa ett par till min lupo nämligen:) Får man ju lite humm:) Gärna bild på valsningen sen oxå! Vill oxå göra det! smile Grym bil för övrigt! Följer tråden:)

Håller på att lägga in lite bilder från kvällens träff smile Då är bilen upphöjd i bak dock. Fick låna en skärmvals idag men det passade inte så bra iom att min stötdämpare är för kort. Så jag ska lossa på stötdämparen så att jag får ner bakaxeln lite och sen valsa. Men det hinns tyvärr inte innan Oij Oij/RF imorn eftersom vi ska iväg kl 10 sad

Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
Idag var det Royal Fitment i Jönköping. En enormt bra träff arrangerad av Oij Oij (f.d. Tyskstuk.de). Träffen blev lite fail från min sida eftersom jag i sista sekund började krångla med spacers och därför fick höja bilen till ett höghus innan avgång. Det fanns helt enkelt inte tid till att plocka bort alla spacers och sänka bilen igen eftersom jag kom hem från Backyard Automeet i Trollhättan halv 3 i natt och åkte iväg kl 9 imorse till Jönköping. Men men, det är inte mycket att göra åt smile

Det var grymt många fina bilar på RF och jag fotade dom flesta utom dom japanska bilarna eftersom jag inte är så mycket för dom smile Ni hittar ett gäng bilder här: http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=22165

Och här är 2 bilder på Lupon från träffen. Jag ber om ursäkt för höjden på bilen...

https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-d7aaeba636a66179eb88b2bc1d836a58.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-c40721991713e6c131c882afd7ad2eab.jpg

4 767 Inlägg
27 augusti 2011
Letade efter dej vid din bil ett par ggr idag för att säga hej, men du var väl runt och tittade på alla andra bilar gissar jag smile

Riktigt fin är din Lupo! smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
Erick skrev:
Letade efter dej vid din bil ett par ggr idag för att säga hej, men du var väl runt och tittade på alla andra bilar gissar jag smile

Riktigt fin är din Lupo! smile

Jag sprang mest runt och lekte fotograf och försökte hinna med att hälsa på folk som man snackat med på Garaget och Oij Oij smile Kunde inte med att stå bredvid min bil när den var i höghus-mode idag... smile
Senast redigerat av rickylicious (4 september 2011)

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
Nu börjar sommaren gå mot sitt slut. Det är en stor träff i Skara den 17:e och där ska jag göra ett försök att slå 130 dB nu när jag har möblerat om ljudet i Lupon.

Men en annan dålig/bra nyhet är att bilen även ligger ute för intressekoll på Blocket...

Anledningen till det är att jag inte har så mycket mer att göra på Lupon smile Jag vill köra jättemycket lägre, men det är Lupon för fräsh för. Vill inte skrapa sönder underredet på en så fin bil som bara gått strax över 6000 mil.

Samtidigt så har suget blivit stort efter en Golf Mk2 igen med lite speciella planer som jag tror att ni alla kommer gilla smile Så om någon nappar på Lupon så blir det ett grymt roligt bygge i vinter. cool

1 215 Inlägg
5 september 2011
om du är tät så tycke jag du kan skaffa bags eller liknande tongue då kan du höja när de behövs och bilen e ju jävligt shysst !

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
Pavva skrev:
om du är tät så tycke jag du kan skaffa bags eller liknande tongue då kan du höja när de behövs och bilen e ju jävligt shysst !

Då är mitt problem att jag inte är tät nog att både köpa bags och vinterbil...

Så mina alternativ är att 1: ställa av Lupon i vinter och köpa en vinterbil. Kommer då inte ha tillräckligt med pengar över att göra något roligt med Lupon som bags. Alternativ 2: är att sälja Lupon, köpa billig vinterbil + ett nytt billigare projekt som ger mer pengar över till min roliga idé smile

16 197 Inlägg
5 september 2011
rickylicious skrev:
Pavva skrev:

Så mina alternativ är att 1: ställa av Lupon i vinter och köpa en vinterbil. Kommer då inte ha tillräckligt med pengar över att göra något roligt med Lupon som bags. Alternativ 2: är att sälja Lupon, köpa billig vinterbil + ett nytt billigare projekt som ger mer pengar över till min roliga idé smile

fast så dyr kan väl inte en lupo vara?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 215 Inlägg
5 september 2011
rickylicious skrev:
Pavva skrev:

Ja, kör på alternativ 2 isf smile

Och lupos kommer de nog finnas på blocket många år framöver om du skulle ångra dig tongue

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
rickylicious skrev:
Pavva skrev:

Att äga menar du? Skatten är på 900 och den kostar 600 i månaden helförsäkring på unga mig.

Bilen är värd cirkus 50 000 och en del av det har ett banklån finansierat. Så det är dyrt för mig att ställa undan 50 000 i ett garage hela vintern eftersom jag inte har pengar över till att bygga det enda jag kan tänka mig på Lupon (luftfjädring). Annars har jag slut på idéer och det känns tråkigt att plocka fram den igen till våren och inte kunna ha gjort någonting under vintern. sad

16 197 Inlägg
5 september 2011
rickylicious skrev:
evilaudio skrev:
rickylicious skrev:

Att äga menar du? Skatten är på 900 och den kostar 600 i månaden helförsäkring på unga mig.

Bilen är värd cirkus 50 000 och en del av det har ett banklån finansierat. Så det är dyrt för mig att ställa undan 50 000 i ett garage hela vintern eftersom jag inte har pengar över till att bygga det enda jag kan tänka mig på Lupon (luftfjädring). Annars har jag slut på idéer och det känns tråkigt att plocka fram den igen till våren och inte kunna ha gjort någonting under vintern. sad

50.000?

fast den kanske e rätt ny?

ja gav 5000 för min arosa -00     big_smile

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
rickylicious skrev:
evilaudio skrev:

50.000?

Det är vad jag gav för den och jag har bara haft den i 2 månader, och har lagt ner pengar på bilen + fälgarna smile

Det finns Lupos från 20 000 till 75 000 på Blocket. Beror lite på hur långt dom gott osv. Min har ju gått 20 000 mil mindre än vad många på Blocket har gjort smile Jag är 3:e ägaren + 2 bilfirmor.

Jag är inte helt omöjlig och kan gå ner någon tusenlapp på priset. Men eftersom jag har ett lån så kan jag inte ge bort bilen heller, då får den stå kvar i vinter och så får jag spara ihop pengar till en Golf att köpa nästa vår och akut-bygga innan träffarna drar igång :-)

16 197 Inlägg
5 september 2011
rickylicious skrev:
evilaudio skrev:
rickylicious skrev:

50.000?

Det är vad jag gav för den och jag har bara haft den i 2 månader, och har lagt ner pengar på bilen + fälgarna smile

Det finns Lupos från 20 000 till 75 000 på Blocket. Beror lite på hur långt dom gott osv. Min har ju gått 20 000 mil mindre än vad många på Blocket har gjort smile Jag är 3:e ägaren + 2 bilfirmor.

Jag är inte helt omöjlig och kan gå ner någon tusenlapp på priset. Men eftersom jag har ett lån så kan jag inte ge bort bilen heller, då får den stå kvar i vinter och så får jag spara ihop pengar till en Golf att köpa nästa vår och akut-bygga innan träffarna drar igång :-)

me andra ord va min bil rätt billig smile

dock har de gått rätt långt så,  typ 25.000 mil.

4 767 Inlägg
5 september 2011
Arosa ligger ju generellt något lägre i pris än Lupo också. smile

Ricky> Du får jobba extra så att du kan behålla Lupon, och köpa en sladdpulka (typ volvo 740 för 2500kr) att ha som vinterbil smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

16 197 Inlägg
5 september 2011
Erick skrev:
Arosa ligger ju generellt något lägre i pris än Lupo också. smile

Ricky> Du får jobba extra så att du kan behålla Lupon, och köpa en sladdpulka (typ volvo 740 för 2500kr) att ha som vinterbil smile

jo de e ju en billigare bil.. men de kvittar för mif eftersom ja iaf bygger "sönder" dom wink

Sök