Eftersom min gamla Passat är såld (projekttråd:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=210472) och jag numera kör en Volkswagen Lupo så kommer här en ny projekttråd.
Vid inköp så rullade bilen på 14" original alufälgar, men ganska snabbt åkte 13x8" svarta plåtfälgar på bilen och då såg det ut såhär:
Dom fälgarna satt tyvärr inte jättebra eftersom det var 13" och bilen blev för låg. Nu tänker ni "Det kan inte bli för lågt!", och där har ni rätt
Men Lupon har rätt höga skärmkanter så när bilen var så låg att det inte gick att åka i den så såg den ändå hög ut eftersom det var några centimeter kvar mellan däck och skärmkant. Som ni ser på bilden här över så ser den hög ut om man kollar vid skärmarna, men undertill var det så illa så att om det blev lite spårigt i vägen så låg mitten av underredet och skrapade, och så kul ska vi inte ha det med denna rostfria bilen
Så det blev att åka 65 mil och hämta nya fälgar, dom ser ut såhär:
Och direkt efter provmontering så såg det ut såhär:
Och ungefär så ser bilen ut just nu. Lite för hög och fälgarna sitter lite för långt in. Jag har beställt långa hjulbultar som jag borde få hem vilken dag som helst. Då åker spacers på och samtidigt ska jag skruva lite på coilovers-skruvarna och se vad som händer...