Liten klen update 12/9 - 2011Tjena! Har tappat lusten att skrapa underrede, väntar på pengar så jag kan bygga min karossnurra. Men har pillat lite med brukisen ivf.
Bromsen vänster fram lät riktigt illa när man släppte upp den, och skrapade lite om man bromsade hårt. Köpte belägg på biltema när vi var ner, men har inte rivit fören nu. Var väldigt rostigt och allt satt hårt som fan, men fick loss bromsoket efter lite trixande.
När de väl var loss började jag riva beläggen och lyfte av skivan (för att kunna SLÅ ut bakre belägget, som hade fastnat i nederkant, mer om de strax).
Baksidan på skivan, var inte så vacker
Hade blivit djupa repor... Tur att golf1:an har lika skivor, tog en fräsch från den istället...
Här har vi förklaringen till både missljud och sliten skiva! Belägget hade fastnat i nedre fästet, så de gled inte alls där. När jag bromsade trycktes såldes bara överdelen mot skivan, där av snedslitningen. När jag sedan släppte bromsen, så gick den skarpa kanten i nederkant mot skivan och där av uppstod ett skrapande ljud.
Lite småslitet kanske?
Sen tog jag en bild på bänken jag byggde förut. I bakkant på bilden ser man även två dörrsidor som jag köpte på skroten förra veckan, riktigt fina faktiskt! Ska se om jag kommer ihåg att ta nån bild på dem sen
Lite mer har det dock skrapats.
även i bakkant på andra sidan. Kommer nog inte slipa bort all epoxygrund ändå, men ny kommer ändå läggas på hela underredet när det är klart.
Det var allt för idag, ska snart till garaget för att byta bromsbelägg på andra sidan på tvåan nu, kanske pillar lite med ettan också, får se hur det blir.
Mvh!