ekelund88 skrev:
Rquired skrev:
ekelund88 skrev:
väldigt rolig v70 då får hinka upp då
men förstår din mening de e ingen sport bil 535d n dessutom får man ingen vettig för 150 k
För det första tyder att du jämför en V70 och en 535d på en stor okunskap om dessa, men om du istället läser inlägget så ser du att jag tycker att han
inte skall köpa en sportbil
utan istället skall köpa en vettig glidare som t.ex en 535d.
En 535d är absolut ingen sportbil utan tvärt om, det finns t.ex snudd på ingen fartkänsla överhuvudtaget i en sådan 5-serie. Men det går trots det att åka minst lika fort genom kurvorna i denna klump som med några av de "sportbilar" som föreslagits ovan, samtidigt som den har kraft nog att köra ifrån många av dessa utan att dricka i närheten av samma mängd bränsle.
150.000:- är kanske lite snålt för en 535d i Sverige, men dels skrev TS "ca 150´" och dels kunde han kanske tänka sig att öka denna budget lite med tanke på att han deklarerat en förbrukning på runt 1L/mil; En 535d dricker dels mindre än så, dels kostar 1L diesel mindre än 1L 98oktan dessa "sportbilar" behöver. Kort och gott finns där således kanske lite pengar över öronmärka för drift som istället kan läggas på inköp?
varför qoutade du mig ? :S
För att ditt inlägg var närmast och du skrev "man får ingen vettig (535d) för 150k", vilket du visserligen har rätt i men jag ville förtydliga hur jag tänkte (enligt ovan). Inlägget var dock riktat till Camaro67, ber om ursäkt om det var otydligt.
Senast redigerat av Rquired (31 juli 2011)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.