Ett projekt som dragit ut på tiden men hoppas på nytändning med motorbytet! Kommer köra med en 1JZ VVT-I motor, blir maxxecu, bmw låda m.m. m.m. Kommer förhoppningsvis kunna ses driftande på en bana nära dig i sommar ;)
Googlade lite snabbt om skillnaden på 1jz och 2jz. Har jag rätt då att 1jz har kortare slag, har större turbo samt mer ettrig och högvarvig?
Kortare slag ja, 2,5 mot 3,0 liter! De första två generationerna 1jz hade dubbelturbo men vvt-i modellen byggdes med enkel turbo Tror alla 2jz kördes med dubbel. beror väll på vad du menar, ettrig å högvarvig som originalmaskin vet jag inte. Alla dessa motorer ligger inom samma effekt så
Supran finns ju med både singel och dubbelturbo samt utan. Varför valde du 1jz framför 2jz då?
MKIV hade väll inte singel original? Det är det många som frågar^^ Jag hade kunnat köpt en RB26a, LS1, B230, 2jz eller vad som helst. Har lite svårt att förstå varför alla frågar för valet är ju personligt. Men för mig är det ljudet jag från början fastnade för, oslagbart!
MKIV hade väll inte singel original? Det är det många som frågar^^ Jag hade kunnat köpt en RB26a, LS1, B230, 2jz eller vad som helst. Har lite svårt att förstå varför alla frågar för valet är ju personligt. Men för mig är det ljudet jag från början fastnade för, oslagbart!
Hehe självklart är det ditt val! Blev bara nyfiken när man typ bara hör talas om 2jz, visste knappt att det fanns 1jz Men grymt kommer det bli är jag övertygad om!
Linkan_740 skrev:
MKIV hade endast twinturbo 2JZ-GTE och en Sugis 2JZ-GE. MKIII hade dock en singelturbo maskin. 7M-GTE
MKIV hade väll inte singel original? Det är det många som frågar^^ Jag hade kunnat köpt en RB26a, LS1, B230, 2jz eller vad som helst. Har lite svårt att förstå varför alla frågar för valet är ju personligt. Men för mig är det ljudet jag från början fastnade för, oslagbart!
MKIV hade endast twinturbo 2JZ-GTE och en Sugis 2JZ-GE. MKIII hade dock en singelturbo maskin. 7M-GTE
Den informationen tackar vi för, det jag trodde med Bara MKIII i Japan som fick 1JZ!
J_Jespersen skrev:
Hehe självklart är det ditt val! Blev bara nyfiken när man typ bara hör talas om 2jz, visste knappt att det fanns 1jz Men grymt kommer det bli är jag övertygad om!
Haha men nu vet du Det för vi hoppas^^
lolvo skrev:
Motorn ser väldigt fin ut, köpte du den från japan?
Hittade inga fräscha motorer i Japan eller England så denna är importerad från Texas
Motorfästena levererade av Andersson steel & speed Verkar vara riktigt bra grabbar som driver företaget & hoppas fler delar kommer köpas därifrån! Händer inte mycket på denna bil annars, dieseln skall lackas snart så all tid & energi går dit just nu! Rena kaoset i garaget för tillfället..
Tackar, det har börjat komma igång så smått nu igen Original, satt dock en b230ft block i då tidigare ägare rasat b23:an!
Såja fan va kul!!
Ah okej, knepigt det där sprutet fick precis igång min 760 efter massa felsökande, var boxen som strulade. men nu började den gå dåligt helt plötsligt!
Tackar, det har börjat komma igång så smått nu igen Original, satt dock en b230ft block i då tidigare ägare rasat b23:an!
Såja fan va kul!!
Ah okej, knepigt det där sprutet fick precis igång min 760 efter massa felsökande, var boxen som strulade. men nu började den gå dåligt helt plötsligt!
Tror jag har allt kvar i elektronikväg för det sprutet så behövs det några delar så hojta till!!