Men Rq, du slipper ju betala? Har vi sett detta förr?
TS får självklart köra och köpa vilken bil han vill. Men det är faktiskt han som ska betala kalaset. Vi ska väl då berätta att vissa fel på den bilen kan kosta 20-30k att laga och att de till och med inte alltid kan laga den i Sverige utan måste transportera den till Tyskland?
Min väns taxi kördes endast av honom, mest mellan Stockholm och Arlanda. Han kör väldigt gubbigt och bryter aldrig mot hastighetsbegränsningen. Han servade bilen enligt avtal på Philipsons i Akalla, ett av de största MB-haken i Stockholm.
Sedan kan jag tycka att i snitt 5-6kr per mil i reparationer är ganska saftigt. Det låter ju nästan som en engelsk 50tals-vagn, samma reparationskostnad som bränslekostnad? Min Honda Accord rullar 2500mil per år och den har jag kostat på totalt ca 3000kr (ett tillfälle) i reparationer på nu totalt 7500mil. Det är ungefär 40 öre per mil. Och de 3000 störde mig rejält då det inte borde hänt.
Just det, min vän har gjort sig av med sin 270cdi. Han kör numera en Volvo XC70 D5. Den är inte lika bekväm men kostar inte i närheten av vad MBn kostat att köra. Och då har ändå motorn rasat en gång på Volvon. Haha, trots det har den alltså kostat mindre än Mercan att äga. Lustigt. Fast det är klart. Han har nog haft en fruktansvärd otur. Så mitt tips: ladda VISA-kortet. Det kanske behövs?
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.