2456
Sök

Volvo V70 framsystem, koaxial, kitsystem??

29 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Halloj!! Nu hade jag tänkt uppgradera mina original högtalare i min v70 (gamla karossen) Jag vet dock inte vad jag ska köpa, koaxial eller kit? Eller bara midbas och byta ut diskanterna för sig. Högtalarna sitter ju väldigt högt upp i dörren vilket gör de lite sämre att bara ha midbas där? De sitter 6.5" i dörrarna och 1" diskanter i instrumentpanelen. Jag hade tänkt driva högtalarna på ett 4kanaligt slutsteg, dock har jag inget just nu så tips på ett prisvärt 4kanal steg är gärna välkommet.

Så nu undrar ni kanske vad jag har satt för budget för allt. UTAN steg och endast högtalare ligger de väl på 2tusen, beror helt på. Jag ska inte tävla med ljudet och jag föredrar "fint" ljud före skrap skrap som kan spela högt.. Med detta menar jag inte att jag inte vill ha någon bas. De ska vara bas men inte överdrivet.

Behöver jag detta med ? http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=519
eftersom jag har hört att många volvos behöver dessa "adaptrar" för att högtalarna ska sitta bra och inte skramla när man skruvar upp lite.

Tack på förhand!
/Jonas
Senast redigerat av Johnaas (1 augusti 2011)

1 523 Inlägg
1 augusti 2011
Johnaas skrev:
Halloj!! Nu hade jag tänkt uppgradera mina original högtalare i min v70 (gamla karossen) Jag vet dock inte vad jag ska köpa, koaxial eller kit? Eller bara midbas och byta ut diskanterna för sig. Högtalarna sitter ju väldigt högt upp i dörren vilket gör de lite sämre att bara ha midbas där? De sitter 6.5" i dörrarna och 1" diskanter i instrumentpanelen. Jag hade tänkt driva högtalarna på ett 4kanaligt slutsteg, dock har jag inget just nu så tips på ett prisvärt 4kanal steg är gärna välkommet.

Så nu undrar ni kanske vad jag har satt för budget för allt. UTAN steg och endast högtalare ligger de väl på 2tusen, beror helt på. Jag ska inte tävla med ljudet och jag föredrar "fint" ljud före skrap skrap som kan spela högt.. Med detta menar jag inte att jag inte vill ha någon bas. De ska vara bas men inte överdrivet.

Behöver jag detta med ? http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=519
eftersom jag har hört att många volvos behöver dessa "adaptrar" för att högtalarna ska sitta bra och inte skramla när man skruvar upp lite.

Tack på förhand!
/Jonas

hollywood edge kit  kanske?smile
Senast redigerat av valstadkillen (1 augusti 2011)

251 Inlägg
1 augusti 2011
valstadkillen skrev:

Rftersom du ALLTID rekomenderar dessa Hollywood-kit till alla så måste
jag för FÖRSTA gången rekomendera det jag håller allra kärast!

Köp ett Canton RS 2.160 från www.hifi-fabrik.de!!! Helt klart bäst enligt mig!!
Kör själv med ett Canton RS 2.130 kit i min bil då jag inte orkade göra några större
ombyggnationer i bilen.

/TiGgR.

1 523 Inlägg
3 augusti 2011
TiGgR skrev:
valstadkillen skrev:

Kör själv med ett Canton RS 2.130 kit i min bil då jag inte orkade göra några större
ombyggnationer i bilen.

/TiGgR.

edgen e ju lite saftiga o kostar under 2000 ^^

6 851 Inlägg
3 augusti 2011
valstadkillen skrev:
TiGgR skrev:
valstadkillen skrev:

ombyggnationer i bilen.

/TiGgR.

Har du testat dem riktigt ordentligt?

1 523 Inlägg
5 augusti 2011
TT-Avant skrev:
valstadkillen skrev:
TiGgR skrev:

ombyggnationer i bilen.

/TiGgR.

bara med en hemmaförstärkare än så länge men det lät helt klart prisvärt

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
5 augusti 2011
valstadkillen skrev:
TT-Avant skrev:
valstadkillen skrev:

med vad jämför du med ?
har du testat andra  kitt?

Billackerare
231 Inlägg
5 augusti 2011
Att tänka på när man väljer högtalare till dörrarna i S/V70 97-00 är att monteringsdjupet inte är särskilt imponerande!

Man har det inte roligare än man gör på sig!

1 400 Inlägg
5 augusti 2011
valstadkillen skrev:
TiGgR skrev:
valstadkillen skrev:

ombyggnationer i bilen.

/TiGgR.

Läser man mellan raderna så är det ett sådant system TS INTE vill ha.
Jag har testat edg och kan säga rakt ut att dom inte låter bra.
Dom kan spela satan och tål mängder med effekt men inte musikaliska för fem öre.

Ska du hålla på och rek detta system och leka med andras pengar så tycker jag att du ska skaffa dig lite mera erfarenhet och testa många andra märken med. Sen kan du uttala dig och skriva vad som gör detta system så bra osv.....

Inget elakt menat, Men har man lite erfarenhet så ska man akta sig lite för vad man skriver.

Till trådskaparen. Har du ingen återförsäljare i närheten som du kan åka till och få hjälp av och lyssna ?.

Ett kitt som jag tycker om som har en luftig karaktär och bra botten är DLS Ultimate US6.2.
Försök att få en provlysning på det kittet,   http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=159

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

6 851 Inlägg
5 augusti 2011
Jag kan ge ett tips på Magnat Selection 216. Ett kitt som är väldigt välljudande men samtidigt bra drag i. Mycke trevlig diskant och bra knuff i midbasen.
Finns även i 216reference, men svårt att tro de går in utan modning.

1 523 Inlägg
5 augusti 2011
christofer_k skrev:
valstadkillen skrev:
TT-Avant skrev:

med vad jämför du med ?
har du testat andra  kitt?

jämfört med de jl jag hade förut.....

4 074 Inlägg
5 augusti 2011
Angående 4 kanals steget så ta en titt på Dynabel BF0804 tror att de ska uppfylla dina förväntningar utan problem. Prisvärt,hyfsad effekt och låter bra!!!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
6 augusti 2011
kan inte säga att jag testat på så värst många framsystem i min har jag  haft mutant xxx 5,25 kit  från 05 lät väll hyfsat och dls classic de lär skit enligt mig  just nu har jag spl dynamics sd5.2  för under 1000 lappen  och de låter väll rätt ok  ska snart  byta framsystem 4gg  i samma bil till rainbow dreamline  som jag  fattat ska vara rätt ok smile  dem jag tyckte bäst om som jag monterat är dragster kit och hertz   sen har jag hjälpt till polarn med hanns rf power kit som jag inte  gillade alls.  så i mina öron av de jag  kännt och klämmt  och lyssnat på  så kmr dragster och hertz på toppen men får se hur pass rainbow kittet låter om jag kan rekomendera de smile
vill man komma billigt undan så är ju spl dynamics rätt ok smile  kör med focal s4 till framsystemet

29 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
Hmm, var ute idag och tänkte kolla hur monteringsdjupet såg ut i dörrarna, men skulle vart tvungen o riva ner hela dörr sidan, och har inga nya clips som jag lär dra isönder, därför får jag vänta med detta. Men ingen vet vad monteringsdjupet är på dessa bilarna? s/v 70. Annars hur skulle jag kunna modifiera det?

Tänkte också på det, är de verkligen lönt att köpa ett 4kanal steg och driva högtalare + diskanter? Är de nödvändigt o driva diskanterna på steget? Tycker nämligen man kan spara in en hel del pengar annars genom att bara köpa ett 2steg och bara driva högtalarna fram i dörrarna.

//Jonas

Sök