Försök ta reda på vem som äger katten och prata med ägaren och säga vad katten gör och förklara att dom måste ha katten inne annars blir bilens lack förstörd. Jag har katt dock innekatt och om jag hade en utekatt som gjorde nåt sånt så skulle jag uppskatta om någon sa till och åtgärda problemet genom att hålla katten inne. Inte undra på att katter har pilar, kulor och diverse skador från folk efter vad man läser här som förslag på åtgärder.
Ta reda på vem som äger den, finns ingen så be djurskyddet i din kommun fånga in katten (de har fällor) och be dom läsa chip/märkning och ta reda på vem ägaren är och ta kontakt med ägaren. Lyssnar inte ägaren på vad du säger så är de urbota dum i huvudet, man ska ha respekt för andra och ta ansvaret för sina djur. Men ge er fan inte på djuren, slå hellre in tänderna på ägaren det är dom som gör fel om de inte tar saken på allvar vid tillsägelse.
Respekt ska mötas med respekt, be den ägaren betala självrisken/kostnaden för polering/omlack av det som är repat det hade jag gjort, sen hade jag inte haft katten lös nåt mer.
Senast redigerat av Madhouse (3 augusti 2011)
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.