3 augusti 2011
Trådstartare
Halloj!
När man blir mer och mer man så är det en självklarhet att det stora steget är något stort som låter, Car JR helt enkelt.
Jag har setat och spenderat hela natten framför google och kommit fram till några saker, men det är finns fortfarande obesvarade frågor som kretsar runt i skallen på mig.
EPA-Traktor:
Ingen fjädring bak, spärrade växlar ( 1,2 )
+ Kör man i 30 Km/h vilket då man endast får göra så har den inte alls samma varvtal på motorn och jag inbillar mig då att den blir tystare och även mer bränslesnål.
- Känner jag mig själv rätt så bara för att jag kommer upp i 50 Km/H så skulle jag köra i 50 Km/h, vilket då inte alls blir kul om jag skulle krocka och få allvarliga personskador då det skulle komma fram att jag körde olovligt. Dvs så täcker inte försäkringsbolagen mig, och även så kommer farbror polisen och säger " Här är böteslappen och framskjutet körkort "
A-Traktor:
+ Den går max 30 Km/h, men med en enkel spärr går den det trippla, och jag slipper EPAns nackdelar.
- Höga varvtal, låter mer och mer bränsleförbrukning.
Detta är då antaganden jag fått för mig efter att ha läst lite.
Jag är inte ute efter att bus-köra, jag vill ha något jag kan ha på landstället och glid-åka i centrumet som finns. Tänker även ta mig an några långfärdstrippar, styla upp den i karosseriet osv, få den att kännas " Tasty ".
Så jag vet helt enkelt inte, vad är bäst, vad bör jag leta efter, vad är också OK?
Detta är en stor fördel när man kommer till körkortstagningen för " riktig " bil då jag har nära på 40 % klart redan. ( Fordonets placering på vägen och även teorin ).
B18 motor / B20 / B22 ? Dubbel / Singel låda ?
Har läst på Transportstyrelsen, körkortsportalen, trafikverket, men alla säger densamma och är väldigt hemlighetsfulla.
Over!
Senast redigerat av Tastyandy (3 augusti 2011)