3298
Sök

Motor byte volvo 940

4 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Tjaa ska snart byta motor i min 940, ska slänga i en diesel turbo istället för bensin men tänkte fråga om någon vet om man behöver göra om fästen och sånt, skulle va tacksam för svar, är ny här på garaget så vet inte om jag lagt det på rätt ställe. kommer ev lägga ut bilder senare när jag börjar styla till den lite wink

124 Inlägg
5 augusti 2011
Vad är det för motor vi pratar om, antar att de är en d24 du ska slänga i så du behöver en d24 och en ny framvangsbalk med motorfästen antingen från 740 eller 940 med d24 sen behöver du en växellåda från d24 går att bara byta sprängkåpa med. sen behöver du bara dra lite nya kablar till motorn inte många alls och sen koppla in glödningen lättast är väl att koppla glödningen på separat knapp o ha inni i bilen. har säkert glömt nått men.

4 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
thule_92 skrev:
Vad är det för motor vi pratar om, antar att de är en d24 du ska slänga i så du behöver en d24 och en ny framvangsbalk med motorfästen antingen från 740 eller 940 med d24 sen behöver du en växellåda från d24 går att bara byta sprängkåpa med. sen behöver du bara dra lite nya kablar till motorn inte många alls och sen koppla in glödningen lättast är väl att koppla glödningen på separat knapp o ha inni i bilen. har säkert glömt nått men.

Yes det är en d24T. okey ska kika lite om jag hittar någon framvangsbalk växellåda får ja med, tack för hjälpen smile bilder kommer förmodligen upp om någon vecka smile

124 Inlägg
5 augusti 2011
ok lycka till

Sök