4402
Sök

Kkk26 turbo på s70?

82 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
tjenna, körde min turbo i kras på en s70 t5,  TROR det var en kkk24 turbo , har nu fått tag på en kkk26 turbo passar den bult on med ovinklat alltså RAKT hus?   tacksam för svar smile

601 Inlägg
6 augusti 2011
Lajnitz skrev:
tjenna, körde min turbo i kras på en s70 t5,  TROR det var en kkk24 turbo , har nu fått tag på en kkk26 turbo passar den bult on med ovinklat alltså RAKT hus?   tacksam för svar smile

Om du sätter dit en turbo med rakt avgashus så blir det lite trubbel mot DP då det sitter vinklat avgashus original på dessa bilar! Beror ju på om du hade rakt på kkk24an men med tanke på din fråga så låter det inte så.. tongue
bara fram med rondell och svets!

82 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
Pedaal skrev:
Lajnitz skrev:

Om du sätter dit en turbo med rakt avgashus så blir det lite trubbel mot DP då det sitter vinklat avgashus original på dessa bilar! Beror ju på om du hade rakt på kkk24an men med tanke på din fråga så låter det inte så.. tongue

det ser ut som rakt avgashus, sitter även bsr hel system, om det är utav nödvändig info?  tongue kan ta kort till dig (A)

601 Inlägg
6 augusti 2011
Lajnitz skrev:
Pedaal skrev:
Lajnitz skrev:

det ser ut som rakt avgashus, sitter även bsr hel system, om det är utav nödvändig info?  tongue kan ta kort till dig (A)

Jag har för mig att BSR säljer sitt kompletta från turbon till böjt avgashus.. Men de kanske säljer en annan variant??
Det är ju snabbt för dig att öppna huven och köra in skallen bakom motorn och se om DP:n kommer och går cirka 45" in i turbon eller om den kommer och går 90" (vågrätt) in mot turbon tongue

82 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
Pedaal skrev:
Lajnitz skrev:
Pedaal skrev:

Jag har för mig att BSR säljer sitt kompletta från turbon till böjt avgashus.. Men de kanske säljer en annan variant??
Det är ju snabbt för dig att öppna huven och köra in skallen bakom motorn och se om DP:n kommer och går cirka 45" in i turbon eller om den kommer och går 90" (vågrätt) in mot turbon tongue

haaha "springer!" brb

82 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
Pedaal skrev:
Lajnitz skrev:
Pedaal skrev:

du hade rätt det var vinklat,   men vad för turbos passar bult on?  vill bara hitta ngn liknande turbo för en vettig peng dirr

601 Inlägg
6 augusti 2011
jag hade letat mig en 19T med vinklat avgashus. Passar bolt on smile

82 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
Pedaal skrev:

letat lite,  någon ide varför http://www.blocket.se/dalarna/Turbo_TD0 … 21&w=3    är så billiga o.O tongue

601 Inlägg
6 augusti 2011
Lajnitz skrev:
Pedaal skrev:

letat lite,  någon ide varför http://www.blocket.se/dalarna/Turbo_TD0 … 21&w=3    är så billiga o.O tongue

Oj!
Du hittade en riiktigt billig en du!
GIK tar dryga 5800 för en likadan..

82 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
Pedaal skrev:
Lajnitz skrev:
Pedaal skrev:

Oj!
Du hittade en riiktigt billig en du!
GIK tar dryga 5800 för en likadan..

jo blev också lite förvånad,  ser ju bra ut på bild iaf! smile

61 Inlägg
25 augusti 2011
Vad har du för årsmodell? Skiljer det inte på viklat och rakt på 98-99 ?

3 860 Inlägg
26 augusti 2011
Hmm.. Du kör alltså på ett BSR steg3 eller?
Orginal turbo, avgas och mjukvara...?

I så fall är det väl inte kkk24 agg utan 16t som sitter monterat. Har för mig att man brukar montera 18 eller 19t när man sätter större men inte utan att anpassa mjukvaran i så fall!!! Ska du bara byta för att turbon gett upp och inte trimma vidare så montera en ny/begagnad orginal.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

61 Inlägg
27 augusti 2011
Du vet inte vad org turbon heter smile?

Tack för svar!

4 822 Inlägg
27 augusti 2011
Nebula skrev:
Skiljer det inte på viklat och rakt på 98-99 ?

jo, 99 kom vinklat avgashus.

orginal på en S70 T5 (2,3 liter med 240Hk) så sitter det ett 16T agg

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

61 Inlägg
27 augusti 2011
okej och på 2,4T ?
För man kan inte ta T16 på 2,4t utan att mappa?

4 822 Inlägg
27 augusti 2011
Nebula skrev:
okej och på 2,4T ?

satt väll 13G på dom har jag för mig.

mappa är inte nödvändigt om du skaffar programvara (chip) som är anpassad för det istället (billigare än att mappa den).

Mvh Christian

3 860 Inlägg
27 augusti 2011
Nebula skrev:
okej och på 2,4T ?

Om det är till din s60 så bör det sitta samma som i min, alltså en 14t. Och då kan du montera en 16t från de äldre t5 och skaffa mjukvara för det, finns färdiga från bla Autotech.

EDIT: Med äldre t5 menade jag s60/v70 t5 fram tom 2004 så det blir rätt avgashus. 2005 fick nämligen t5 kkk24 precis som R'n har.
Senast redigerat av spokenratt (27 augusti 2011)

Autotech

4 822 Inlägg
27 augusti 2011
spokenratt skrev:
Nebula skrev:
okej och på 2,4T ?

Om det är till din s60 så bör det sitta samma som i min, alltså en 14t. Och då kan du montera en 16t från de äldre t5 och skaffa mjukvara för det, finns färdiga från bla Autotech.

EDIT: Med äldre t5 menade jag s60/v70 t5 fram tom 2004 så det blir rätt avgashus. 2005 fick nämligen t5 kkk24 precis som R'n har.

han sa inte vilken bil det gälde så jag antog att det va S70 han menade då det va den bilen tråden handlade om.
på S60 2,4T sitter det 13T , 14T kom på 2,5T
sitter även 16T med vilklat avgashus på C/S/V70 99->

Mvh Christian

3 860 Inlägg
28 augusti 2011
Christian S skrev:
spokenratt skrev:
Nebula skrev:
okej och på 2,4T ?

han sa inte vilken bil det gälde så jag antog att det va S70 han menade då det va den bilen tråden handlade om.
på S60 2,4T sitter det 13T , 14T kom på 2,5T
sitter även 16T med vilklat avgashus på C/S/V70 99->

Ja förstod att et var s70 du menade wink men jag antog att han menade sin egen s60...

Aha, att 13t var på 2,4 var nytt för mig!! Man lär sig var dag! big_smile och ja, det är mycket riktigt som du skriver vinklat på de senare C/S/V70...
Senast redigerat av spokenratt (28 augusti 2011)

Autotech

61 Inlägg
2 september 2011
Jag menar på S70 2,4T-99a just nu tongue??

Sök