Jag har köpt en t5a med elfel och kan inte komma på vad det är för fel, har kollat spole, fördelare kamaxelgivare mm. Ägaren jag köpte bilen av påstod att det var larmrelät som var trasigt men har bytt det och även byglat förbi det men bilen har fortfarande ingen gnista.
Var inne på volvo och frågade om det var larmrelät, men fick svaret att det inte hade med tänd styrenheten att göra så det borde va gnista.
Spolen får jämn ström genom den röda och blå kabeln till spolen och ger även jämn ström ut ur spolen till fördelaren, ska inte strömmen pulsera i den blå kabeln in i spolen?
Det är inget fel på spolen eftersom jag har prövat med en annan.
Jag har läst att startspärren kan krångla men jag tror inte min bil är utrustad med en startspärr eftersom det inte sitter någon under förarplatsen vid styrstången?
Men hur fungerar startspärren? bryter inte den strömmen till startmotorn? för startmotorn går ju runt.
Jag har snart provat med allt, funderar på om det kan vara fel på Syrboxen?
Har mätt att styboxen får ström.
Har hört att det är något sorts kodlås i styrboxarna på bilarna som är utrustade med startspärr?
men som sagt hittar inte någon startspärr, men är inte alla 850 -96 utrustade med det?
Har felsökt bilen men även det utan något resultat, inga felkoder
Jag vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig!!