4421
Sök

"ljusställar knappen" volvo 740

98 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
är det sant att om man byter till en annan ljusställar knapp/vred (eller va det nu heter) från en annan årsmodell så kommer den inte att fungera korekt?
MVH smile

24 Inlägg
11 augusti 2011
Det är inte sant, har bytt till -98 classicpaneler i min -88 till exempel och det funkar perfekt smile
Bytat ett stort antal paneler mellan olika årsmodeller och har aldrig varit problem smile

98 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
inte panelerna då xD utan just själva elknappen smile

24 Inlägg
11 augusti 2011
Jo de fatta jag tongue Och jag menade att jag ALLTID bytar hela panelen utan att byta ljusvredet mellan dom wink

98 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
då måste jag ha något jordfel på min 88a sad oavsätt hur jag ställer det vredet så lyser halv förfullt sad yikes

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
11 augusti 2011
garagejonte skrev:
då måste jag ha något jordfel på min 88a sad oavsätt hur jag ställer det vredet så lyser halv förfullt sad yikes

Antingen det eller kass kontakt vid ngt av reläna.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

98 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Lonefox skrev:
garagejonte skrev:

njae reläet klickar till när man vrider fast då slocknar/tänds instrumetbelysningen bara..
men får väl ta en titt på dedär imorrn då smile
Senast redigerat av garagejonte (11 augusti 2011)

24 Inlägg
11 augusti 2011
Halvljus även i mittenläget? Det ska det inte vara, men har du automatiskt halvljus så ska det lysa även på "0", ryck säkring 25 för att slippa det. smile

98 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
T414 skrev:
Halvljus även i mittenläget? Det ska det inte vara, men har du automatiskt halvljus så ska det lysa även på "0", ryck säkring 25 för att slippa det. smile

tack ska testa det smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
12 augusti 2011
garagejonte skrev:
Lonefox skrev:
garagejonte skrev:

njae reläet klickar till när man vrider fast då slocknar/tänds instrumetbelysningen bara..
men får väl ta en titt på dedär imorrn då smile

Ärjade, brända kontakter osv påverkar hur bra strömmen överförs.
Releäna kan klicka för det även om det inte leder strömmen bra nog pga kontakterna...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

98 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
nu funkar dt smile tack för svar^^

Sök