2290
Sök

Chrysler 300m - Elfel ?

2 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
Hej

Jag har nyligt skaffat mig en Chrysler 300M -02 18000 mil.
När jag fick bilen så fick jag veta att högra halvljus lampan farit och måste bytas, läste i boken om vilket helvete det var så jag lät det vara över besiktningen och ta det som en tvåa. Körde bilen och tankade på Jet och lampan var fortfarande av. Men när jag kör från Jet till bilprovningen så fungerar den helt plötsligt. Över besiktningen fungerar lampan och fortsätter att fungera i någon dag efteråt men lägger på nytt av, i förrgår började den lysa igen men så la instrumentbelysningen av. Märk noga att klockan ovanför cd spelare lyser och alla varningslampor fungerar. Det är bara belysningen bakom. Men så på morgonen idag så lyser både halvljus och instrument igen. Efter jobbet har dom slocknat igen och jag förstår ingenting.

Bilen har nyligt varit inne på service och datorkoll vilket inte visade något annat än ett känt automatlåde fel som jag visste fanns.

Har ni några tankar om det här ? Jag har kollat säkringar och rotat lite bland relän men utan resultat. Har ni några ideer ?

Mvh / Johan

Forummoderator
17 972 Inlägg
12 augusti 2011
Om du drar på inst.belysning "extra fullt" tänds ju innebelysningen, Gör den det?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
Ja innerbelysningen tänds och om jag släcker den och fortsätter så dimmrar jag cd, klocka, instrumment osv tills den slocknar och det gör den också !

Sök