3196
Sök

Var hittar jag OEM Xenon Ballast till Passat -00?

2 037 Inlägg
15 april 2012
#21
Men om du har multimeter så se om du kan komma åt att mäta spänningen som går in till ballasterna.
Och kan även vara bra att kolla vad för D2S lampor du har.

378 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
#22
MammDiin skrev:
Men om du har multimeter så se om du kan komma åt att mäta spänningen som går in till ballasterna.
Och kan även vara bra att kolla vad för D2S lampor du har.

Ska kolla upp detta. Jag återkommer med resultat (=

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

5 Inlägg
23 februari 2013
#23
Hej, antar att du fått löst ditt problem med tanke på att tråden nästan är ett år :p

MEN! Anledningen till att den dör att för att orginal framlampor (halogen) endast gör ca 9 volt om man inte vrider om vredet med p-ljuset. Först då gör den 12 volt. Och ska balasten orka driva ström fram till lampan behövs 12. 

Om det är ett återkommande problem är enda lösningen att skaffa ett batteri med mer högre amp.  Kollade på din film någon gång, men lyckades inte uppfatta om du startade den eller bar vred om tändningen.

För om man inte startar den klarar den inte av att driva 12 volt fram till lyktorna mer än någon minut (vanligt problem på vw från 96 och frammåt)

Så enda lösningen är att alltid vrida vredet innan du startar samt att inte låta tändningen stå på med ljusen igång. För då tar det ett tag för ballasterna att alstra ström nog smile

Hoppas detta kanske va till någon hjälp smile!


378 Inlägg
23 februari 2013
Trådstartare
#24
Jakobsjo skrev:
Hej, antar att du fått löst ditt problem med tanke på att tråden nästan är ett år :p

MEN! Anledningen till att den dör att för att orginal framlampor (halogen) endast gör ca 9 volt om man inte vrider om vredet med p-ljuset. Först då gör den 12 volt. Och ska balasten orka driva ström fram till lampan behövs 12. 

Om det är ett återkommande problem är enda lösningen att skaffa ett batteri med mer högre amp.  Kollade på din film någon gång, men lyckades inte uppfatta om du startade den eller bar vred om tändningen.

För om man inte startar den klarar den inte av att driva 12 volt fram till lyktorna mer än någon minut (vanligt problem på vw från 96 och frammåt)

Så enda lösningen är att alltid vrida vredet innan du startar samt att inte låta tändningen stå på med ljusen igång. För då tar det ett tag för ballasterna att alstra ström nog smile

Hoppas detta kanske va till någon hjälp smile!

Tack tack (= Jo det är löst. Har gjort exakt så varje gång jag sätter mig i bilen. Vrider alltid på till p-ljus innan jag vrider om tändningen. Har blivit van vid det. Konstigt nog gör jag så i nästan alla bilar jag sätter mig i (= Sitter inpräglat i huvudet. Kanske för att original ballaster inte är så speciallt billiga (= VAG tar 3800kr. STYCK!!!

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.


Sök