3082
Sök

S70 500hk

83 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
Varför ska det vara så svårt att sälja trimmat? Försöker sälja min s70 som är byggd för 500hk men ingen verkar vara intresserad? Bilen finns på min sida

870 Inlägg
14 augusti 2011
Anledningar:
1. Automat
2. Framhjulsdriven
3. 85.000:-
4. 21.000 Mil
5. -97

"Testpiloter m.m och folk som inte vet va trimmat betyder behöver inte höra av sig. Ingen som ringer på bilen behåller jag den har inge bråttom att bli av med den."

Du verkar ju lite desperat eftersom du startar en tråd på garaget.
Den har legat på blocket i 10 dagar...

957 Inlägg
14 augusti 2011
Om den är  FWD   då är det  rätt så svårt för  däck är  rätt så dyra idag  och med de 500hp  är det lite svårt att få grepp det kan vara en av anledingar   det är iallfall vad jag tycker

Rumpmas
3 860 Inlägg
14 augusti 2011
Vad en "vanlig" människa i bilköpartankar antagligen tänker:

1. Visst är det kul med 500 hk, men jag har knappast behov av mer än en 250 hk R för halva priset.

2. Den är 14 år gammal, jag får en 7 år gammal otrimmad för samma pris.

3. Den är knappast lika driftsäker som en otrimmad bil hur seriöst gjort det än är.

4. Det blir ett lotteri att rulla igenom SBP varje år. I värsta fall får man domen "reg.bes återställ till original" och får skrota bilen då Volvo inte hjälper en att plocka fram de intyg som behövs för detta. Förutom risken att åka dit i flygande besiktning med samma resultat.

5. Folk som vill åka trimmat vill trimma själva, det är vägen som är målet för de flesta med det intresset.

6. Det är en sedan, så för många går den bort då de obligatoriska statusvovvarna (inga fördomar mot pitbullägare här inte smile) inte kan åka med.

Sammanfattningsvis har du en väldigt liten målgrupp för din annons. Du kan direkt plocka bort alla som bara vill ha en praktisk bil att transportera sig i, samt de som vill ha en lite fränare bil men hellre vill ha något nyare. Dit hör nog alla som måste lita på att bilen fungerar varje dag för att ta sig till jobbet. Samt givetvis alla som inte kan mecka lite större jobb själva. Sverige är också stort, och glesbefolkat. Någon som bor i Lycksele måste vara bra intresserad för att åka till t ex Malmö för att hämta en trimmad bil. Skulle tro det finns fler trimmad Saab och Volvo på Blocket än det finns köpare.

Kvar har du då främst yngre män med jobb och bilintresse. Som inte har hund. Som hellre köper trimmat än trimmar själva, och som förstår varför din bil bör kosta mer än dubbelt så mycket som orörda av samma årsmodell. Nu efter sommaren då många i denna grupp säkert lagt ut en del pengar på semester och det snart är dags att ställa av en sådan bil för vinterförvaring är det också lite fel årstid att sälja på.

Jag önskar dig lycka till, men marknaden är som sagt ganska liten.

Edit:

7. Missade det där med mongolåda. Vem vill ha en sådan i en "racerbil"?
Senast redigerat av Andromeda (14 augusti 2011)

450 Inlägg
14 augusti 2011
Hej skulle jag leta efter s70 skulle jag nog inte ringa på din, slutar man sin annons enligt följande som du gjort...

"""Testpiloter m.m och folk som inte vet va trimmat betyder behöver inte höra av sig. Ingen som ringer på bilen behåller jag den har inge bråttom att bli av med den.
Provkörning görs med mig brevid och pengar i handen annars kör jag"""

... så får du svårt att hitta köpare, lite otrevlig attityd faktiskt, testa ödmjukhet istället. (bara en tanka)
Senast redigerat av Henrik-N (14 augusti 2011)

8 886 Inlägg
14 augusti 2011
Finns redan en liknande tråd låser och hänvisar till den
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=220310

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök