2739
Sök

Nån snut i garaget?

231 Inlägg
22 augusti 2005
#41
Echelon skrev:
Sagge_AM skrev:
Min kompis går i förstaring och han går i Uniform linjen han ska bli polis och
är helt bil TOKIG han brukar köra runt i sin farsas bil tillräckligt olagligt
för att kunna få böter, fängelse, elle Indraget körkort plus så har han inte ens körkortet än tongue

så ja tror att det SÄKERT finns poliser som är rätt så bil tokiga själva wink
Är inte körkort ett krav för att bli polis?
Hur kan det då finnas poliser utan körkort?

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

1 Inlägg
22 augusti 2005
#42
T/A: Det där stämmer inte alls. En polisman som inte är i tjänst har inte mer befogenheter än någon annan civil person. Man får alltså bara ingripa om brottet är av den karaktär att det leder till fängelse på straffskalan.

Feffy: Förr så var det inget krav på förkort för att bli polis. Idag kommer du inte ens in på PHS utan B-körkort.


Var tvungen att registrera mig för dessa få rader jag bidragit till så nu blir man väl tvungen att fortsätta "hänga" här big_smile

231 Inlägg
22 augusti 2005
#43
Kristian_55 skrev:
Var tvungen att registrera mig för dessa få rader jag bidragit till så nu blir man väl tvungen att fortsätta "hänga" här big_smile
Välkommen! smile

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul

99 Inlägg
22 augusti 2005
#44
Polisförordning (1984:730) - 5 kap. Skyldigheter i anställningen m. m.

7 § - Stycke 3:
Om det är påkallat från allmän synpunkt, får en polisman också i övrigt, vare sig han är ledig eller inte, ingripa utanför polisdistriktet för att trygga allmän ordning och säkerhet eller för att tillförsäkra allmänheten skydd och hjälp.

8 § Även när en polisman är ledig är han skyldig att:
2. självmant ingripa för att trygga den allmänna ordningen och säkerheten inom det polisdistrikt där han är anställd,

... Så ni vet :-)

Did Henry Ford write “You can have any color as long as it’s black.” on his website?

Administratör
11 858 Inlägg
22 augusti 2005
#45
Kristian_55 skrev:
T/A:
Var tvungen att registrera mig för dessa få rader jag bidragit till så nu blir man väl tvungen att fortsätta "hänga" här big_smile
Välkommen wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Driver
2 111 Inlägg
22 augusti 2005
#46
Kristian_55 skrev:
T/A: Det där stämmer inte alls. En polisman som inte är i tjänst har inte mer befogenheter än någon annan civil person. Man får alltså bara ingripa om brottet är av den karaktär att det leder till fängelse på straffskalan.

Feffy: Förr så var det inget krav på förkort för att bli polis. Idag kommer du inte ens in på PHS utan B-körkort.


Var tvungen att registrera mig för dessa få rader jag bidragit till så nu blir man väl tvungen att fortsätta "hänga" här big_smile
så du är utbildad polis? smile Välkommen föresten;)
Senast redigerat av Janken (22 augusti 2005)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
26 augusti 2005
#47
Kristian_55 skrev:
T/A: Det där stämmer inte alls. En polisman som inte är i tjänst har inte mer befogenheter än någon annan civil person. Man får alltså bara ingripa om brottet är av den karaktär att det leder till fängelse på straffskalan.

Feffy: Förr så var det inget krav på förkort för att bli polis. Idag kommer du inte ens in på PHS utan B-körkort.


Var tvungen att registrera mig för dessa få rader jag bidragit till så nu blir man väl tvungen att fortsätta "hänga" här big_smile
Välkommen!

Lägg nu upp din vråltrimmade bil här å berätta om dina höhastighets annekdoter på 70väg smile! Nä välkommen!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

Volvo-Führer
69 Inlägg
31 augusti 2005
#48
carnageman skrev:
Snutar är överallt där dom inte ska va så jag ser inte varför dom inte skulle kunna vara här...

Men men vi kan snacka på om diverse "olagligheter" iallafall utan att vara oroliga.

Appropå det så körde jag ifrån en snutbil vid OK, i farsta i måndags.... smile
Fan va dom försökte gasa efter me sin trötta saab 9-5 automat...
Alltid lika skoj smile
funderat över detdär, dom kan inte sätta dit en om de inte ser föraren va? änen om de har plåtarna..

Jag kräver inte respekt. Jag kräver TOTAL UNDERKASTELSE!
(Jag kör ju faktiskt VOLVO!)

2 Inlägg
1 september 2005
#49
volvo850gle skrev:
funderat över detdär, dom kan inte sätta dit en om de inte ser föraren va? änen om de har plåtarna..
Nej precis, dom måste kunna bevisa vem som har kört bilen.


Volvo-Führer
69 Inlägg
1 september 2005
#50
niice, började just fundera på ett motorlyft... ^^

Jag kräver inte respekt. Jag kräver TOTAL UNDERKASTELSE!
(Jag kör ju faktiskt VOLVO!)

Meister
6 763 Inlägg
4 juni 2006
#51
de e väll bara bra me poliser här.. dom är ju garanterat här på fritiden och då har dom intresse och blundar nog om dom ser en frän bil som burnar eller kör lite för fort


1 414 Inlägg
4 juni 2006
#52
_golf_ skrev:
ok..har kollat noga å d står 2,3T bak på polisens saabar..det är väll iaf en bit över 190 hk?..elr är det ett fall av dekaltrimmning?tongue
2,3 T = 220 Hk fullturbo...

Många av civil bilarna som är Saab'ar är ofta mörkblåa, man ser på line på Saab när det rör sig om en polis bil... och oftast har dom 2,3t eller 2,3T (185 resp 220 hk) men även många går med 260 hästars motorn...
Senast redigerat av Founder (4 juni 2006)

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

145 Inlägg
5 juni 2006
#53
poliserna gör nog som vi alla andra som jobbar (oss flesta iaf)... vi släpper tanken på jobbet när man har slutat, då har man fritid, å då orkar/vill man inte bry sig...tror jue då inte att vi har en/flera poliser som sitter här på garaget på heltid å jobbar ;-)


*ironi* (för er som inte förstod bättre)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
5 juni 2006
#54
alltså dum tråd! varför skulle inte en snut kunna va bil intresserad..


Bmw osv..

Nknn
5 juni 2006
#55
UseDubbelTurbo skrev:
alltså dum tråd! varför skulle inte en snut kunna va bil intresserad..
Nån som påstått nåt annat? Frågan var om det finns nån polis på garaget, men det lär vi nog inte få svar på. Så visst lite dum tråd ändå ur den synvinkeln.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
5 juni 2006
#56
N0kan skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
alltså dum tråd! varför skulle inte en snut kunna va bil intresserad..
Nån som påstått nåt annat? Frågan var om det finns nån polis på garaget, men det lär vi nog inte få svar på. Så visst lite dum tråd ändå ur den synvinkeln.
min teori är "klart som fan de finns" vet x antal snutar som e bilintresserad typ 50% av alla trafiksnutar jag träffat älskar att snacka bilar  ;P


Bmw osv..

SSS -12
3 217 Inlägg
5 juni 2006
#57
Hade faktiskt varit kul att ha en egen "Fråga till Polisen"-tråd här på garaget.org där man kan fråga polisen direkt om saker och ting som är tillåtna eller alternativt icke tillåtna, då det går en hel del spekulationer kring vad man får och inte får göra!

Är det ingenting man kan ta upp?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Bärs!
3 456 Inlägg
5 juni 2006
#58
Fuckface skrev:
Hade faktiskt varit kul att ha en egen "Fråga till Polisen"-tråd här på garaget.org där man kan fråga polisen direkt om saker och ting som är tillåtna eller alternativt icke tillåtna, då det går en hel del spekulationer kring vad man får och inte får göra!

Är det ingenting man kan ta upp?
Tycker det var en bra idé, smart...

Garaget.org peakade 2008.

TIG-svetsare
202 Inlägg
5 juni 2006
#59
tycker också det är en toppenidé, kan man inte typ bjuda in en polis då?

"Spelar det ingen roll så kvittar det.."

2 652 Inlägg
5 juni 2006
#60
ring trafikinspektören Thomas morell i skaraborg "skara" och fråga om han ställer upp ,. han är den värsta snuten här omkring , han älskar att sätta ombes på bilar med avbruten antenn , sänkningssatster , smile
riktigt gris de där


Sök