hej har funderat lite på att på något vis koppla någon form av killer till motorn om oljetrycket blir för lågt men ju mer jag tänker på det låter det mer och mer livsfarligt. 160 på motorväg, trycket sjunker och bilen dör låter inte så bra va? någon som kanske har något annat finurligt som är bättre som jag ser det nu så är en mätare och varningslampa ända rätta eller?
Har tänkt lite på vilka värden som är mest intressanta när man kör också.
vilka vill ni ha i era bilar och vilka hade ni absolut inte kört utan?
de jag tänkt koppla in är:
oljetryck oljetemp laddtryck vattentemp
Behöver man mer för att hålla en hyfsat bra koll?
motivera gärna vilka mätare och varför ni vill ha dom eller i vilket syfte ni känner att ni behöver dom.
Det är min såkallade sommar bil och den är lite trimmad och körs tidvis ganska hårt och vill inte riskera att oljan blir för varm, räcker ju med olje temp och olje tryck men har du även vatten temp så kan du ju se när den börjar bli lite varm och slå på dom mindre fläktarna som jag har på min...
Det är min såkallade sommar bil och den är lite trimmad och körs tidvis ganska hårt och vill inte riskera att oljan blir för varm, räcker ju med olje temp och olje tryck men har du även vatten temp så kan du ju se när den börjar bli lite varm och slå på dom mindre fläktarna som jag har på min...
Införskaffa en ordentlig oljekyl. Sen är det inga problem...
Ok tack för svaren, ja det finns inte många andra alternativ... Ja en ordentlig olje kyl ska på så snart som möjligt nu när jag ska få i annan motor. Någon som vet några billiga kit? Kanske rentav finns några anpassade till s14? borde ju bara vara att klippa och klistra och saken är biff men var brukar folk sätta dom?