3319
Sök

Tips på 325/323 e30's.

135 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
#21
Hm.. vad är det som skiljer 325 och 320 bilen åt i övrigt? Utöver motor och bromsar?

2 652 Inlägg
18 augusti 2006
#22
drivlina och att en del av 325 är med diff andra inte ,

2 123 Inlägg
18 augusti 2006
#23
MaxB skrev:
Journath skrev:
funderade exakt som du föra nån månad sen!  Jag tycker du ska kolla in andra lternativ också så man inte ångrar sig i efter hand..

Har tittat på bilar ett bra tag nu, och Bmw'n är den jag fastnat mest för. Dem flesta andra bilarna i samma prisklass ser ut som skit om du frågar mig.

Har du något tips på andra bilar i sådant fall, om jag kanske missat något? smile

Tänk dig för nu. Att köpa en e30 för 30k är ju att slänga pengarna i sjön enligt mig.
Tycker den har väldigt ful desigen, tungviktare som gör att den blir slö, ofta långmilare, slutkörda, försäkring, skatt och reservdelar är dyrare än genomsnittet.

Skulle satsa på en japansk bil i stället.
Nissan 200sx.
Toyota Celica GTI.
Honda Prelude.
Mazda mx3, mx6.

Finns hur många som helst och alla är snyggare än e30.

135 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
#24
Fredrik.Gustavsson skrev:
MaxB skrev:
Journath skrev:
funderade exakt som du föra nån månad sen!  Jag tycker du ska kolla in andra lternativ också så man inte ångrar sig i efter hand..

Har tittat på bilar ett bra tag nu, och Bmw'n är den jag fastnat mest för. Dem flesta andra bilarna i samma prisklass ser ut som skit om du frågar mig.

Har du något tips på andra bilar i sådant fall, om jag kanske missat något? smile

Tänk dig för nu. Att köpa en e30 för 30k är ju att slänga pengarna i sjön enligt mig.
Tycker den har väldigt ful desigen, tungviktare som gör att den blir slö, ofta långmilare, slutkörda, försäkring, skatt och reservdelar är dyrare än genomsnittet.

Skulle satsa på en japansk bil i stället.
Nissan 200sx.
Toyota Celica GTI.
Honda Prelude.
Mazda mx3, mx6.

Finns hur många som helst och alla är snyggare än e30.

Nä, tyskt stål ska det vara big_smile

2 652 Inlägg
18 augusti 2006
#25
Fredrik.Gustavsson skrev:
MaxB skrev:
Journath skrev:
funderade exakt som du föra nån månad sen!  Jag tycker du ska kolla in andra lternativ också så man inte ångrar sig i efter hand..

Har tittat på bilar ett bra tag nu, och Bmw'n är den jag fastnat mest för. Dem flesta andra bilarna i samma prisklass ser ut som skit om du frågar mig.

Har du något tips på andra bilar i sådant fall, om jag kanske missat något? smile

Tänk dig för nu. Att köpa en e30 för 30k är ju att slänga pengarna i sjön enligt mig.
Tycker den har väldigt ful desigen, tungviktare som gör att den blir slö, ofta långmilare, slutkörda, försäkring, skatt och reservdelar är dyrare än genomsnittet.

Skulle satsa på en japansk bil i stället.
Nissan 200sx.
Toyota Celica GTI.
Honda Prelude.
Mazda mx3, mx6.

Finns hur många som helst och alla är snyggare än e30.

nu måste du ändå vara ute o cyklar ? hur kan en e30 vara tungviktare ?

135 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
#26
Import, är det ens något att tänka på? Hittade den här på mobile.de nämligen,

http://www.mobile.de/SID7EB7ksIE5VJwtyC … 26127&

Fin var den ju, men frågan är vad slutsumman hamnar på om man skall ta in den.. kanske får en fin i Sverige för dem pengarna lika gärna..

JapsRacer!
198 Inlägg
18 augusti 2006
#27
MaxB, jo förfan haha det är alltid jobbigt med bilar wink
en offtopic fråga heter du Max ?

Aja den där importen va ju super het. Man kanske skulle fundera på det.
Ta bara aldrig in en trimmad bil från tyskland, dom går aldrig igenom här !

Läskigt med e30 är att dom flesta är faktiskt buskörda och en sån vill man ju inte ha ..


2 652 Inlägg
18 augusti 2006
#28
SNap3 skrev:
MaxB, jo förfan haha det är alltid jobbigt med bilar wink
en offtopic fråga heter du Max ?

Aja den där importen va ju super het. Man kanske skulle fundera på det.
Ta bara aldrig in en trimmad bil från tyskland, dom går aldrig igenom här !

Läskigt med e30 är att dom flesta är faktiskt buskörda och en sån vill man ju inte ha ..

är inte lönt att importera en e30 nu . dom är så billiga här att du förlorar mkt på reggning \+ alla andra avgifter . transport mm

135 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
#29
SNap3 skrev:
MaxB, jo förfan haha det är alltid jobbigt med bilar wink
en offtopic fråga heter du Max ?

Aja den där importen va ju super het. Man kanske skulle fundera på det.
Ta bara aldrig in en trimmad bil från tyskland, dom går aldrig igenom här !

Läskigt med e30 är att dom flesta är faktiskt buskörda och en sån vill man ju inte ha ..

Ja, importen var riktigt fin! Men precis som Precision säger så blir det nog onödigt dyrt.. jodå, känner man rätt gubbar så går det att få igenom en trimmad bil, allt handlar om kontakter.

Ja, precis.. jag är också rädd för att köpa en som är slutkörd. Helst skulle jag vilja ha med en e30 expert när jag åker runt och tittar -skratt- Då köper man iaf inte fel objekt. ^

Å ja jo, jag heter Max.

Precision, det var precis det jag misstänkte.. nog för att objektet var fint, och billigt. 25' låg det på ungefär, och hade gått 18,000 mil. Såg fräsch ut utvändigt dessutom, väldigt fräscht.

Hursomhelst.. bara att leta vidare..

JapsRacer!
198 Inlägg
18 augusti 2006
#30
Mjo, Men vill man ha en fin Bmw så kanske det är värt att lägga ner lite pengar på import.
Sen kan man väl alltid låna en orginalmotor och skruva på innan besiktningen wink

Okej okej jag heter också max tongue

Du får gärna slänga upp länkar till några fina annonser här om du hittar några !


135 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
#31
Snackade nyss med en polare som importerat en e36 325 i April i år. Hela bilen måste vara original, i form utav kjolar, backspeglar osv när man importerar tydligen :^) Jag är skeptisk till att fallet är så när det gäller den silverfärgade.. ack, jag som var så sugen..

Jaså? Inte varje dag man träffar en annan som heter Max, faktiskt! tongue

Jadå, visst skall jag göra det. Hur stor budget har du ungefär? smile

JapsRacer!
198 Inlägg
18 augusti 2006
#32
Ah shit, då vare ju bara att hoppa över importen då sad

Hehe nej specielt inte som har samma bil val :p

Ungefär samma som din, Helst runt 20. Men kan sträcka sej mot 30 smile


2 652 Inlägg
18 augusti 2006
#33
precis som ni säger så ska bilen vara orginal . de enda som i stort sett får vara ändrat är fälg storlek ,, min var reggad med 17 " fast de ska vara 15 orginal

135 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
#34
Fick ett pm utav en kille på zatzy som vill sälja sin 325 im 87. Bromsarna bak skulle behöva bytas, det var lite rost, uppfattade som om det var i ena framskärmen, parkeringsskada som är gjord för några dagar sedan (på sidan utav bilen, syntes knappt påstod han) sedan någon skavank här eller där.

I övrigt så var bilen riktigt fin i lacken sa han, sänkt, och nybesiktigad. Den hade fått en anmärkning vid besiktning på rost i golvet, men det hade han fixat påstod han också.

Jag uppfattade det som om ett par 16'' Alpina fälgar skulle följa med vid eventuellt köp.
Det var lilla m-paketet som satt på, dvs framkjolen och bakjolen ifrån m, dock ej sidorkjolar.

För bilen i dagsläget ville han ha 18-19 sa han. Skulle han fixa allt så pratade han om 27' ungefär.
Justja! Bilen var svensksåld och hade haft 9 ägare, på 18000 mil. Den här killen hade dock endast haft den i ett par veckor. Då han inte har råd att ha två bilar skrivna på sig själv var han tvungen att sälja, tydligen..

Tänkte att jag skulle åka å kika på den på söndag.. kan det vara något att ha kanske?

2 652 Inlägg
18 augusti 2006
#35
MaxB skrev:
Fick ett pm utav en kille på zatzy som vill sälja sin 325 im 87. Bromsarna bak skulle behöva bytas, det var lite rost, uppfattade som om det var i ena framskärmen, parkeringsskada som är gjord för några dagar sedan (på sidan utav bilen, syntes knappt påstod han) sedan någon skavank här eller där.

I övrigt så var bilen riktigt fin i lacken sa han, sänkt, och nybesiktigad. Den hade fått en anmärkning vid besiktning på rost i golvet, men det hade han fixat påstod han också.

Jag uppfattade det som om ett par 16'' Alpina fälgar skulle följa med vid eventuellt köp.
Det var lilla m-paketet som satt på, dvs framkjolen och bakjolen ifrån m, dock ej sidorkjolar.

För bilen i dagsläget ville han ha 18-19 sa han. Skulle han fixa allt så pratade han om 27' ungefär.
Justja! Bilen var svensksåld och hade haft 9 ägare, på 18000 mil. Den här killen hade dock endast haft den i ett par veckor. Då han inte har råd att ha två bilar skrivna på sig själv var han tvungen att sälja, tydligen..

Tänkte att jag skulle åka å kika på den på söndag.. kan det vara något att ha kanske?

ja lite småfix kan man räkna med ,. de kan vara så att han är ärlig o säger vad som ska \bör bytas . till skillnad från vissa andra.

att bilen är svensksåld är ett stort + .

sen får man ju tänka på att det inte är någon ny bil man köper för 19 000kr  ,sen går de kanske få ner mer .

alltid vart o kolla , förlorar ju inegt på de .

135 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
#36
Det sitter röda sparco stolar i fram på den, dessutom. Såg det nyss, fick ett par bilder på den, dock inte dem bästa.

Då jag inte har körkort ännu så har jag ingen möjlighet att bestämma något möte, men nu är det så att en kompis ville följa med å kolla på den så vi ska iväg å kolla lite på den ikväll, jag frågade om lite bättre bilder på bilen och då erbjöd han sig att möta oss någonstans smile

Vad tror du det kan kosta att fixa lite rost, byta 'kransen' till startmotorn och byta skivor bak? Då jag inte har gjort sånt här förr så vet jag inte om jag vågar ge mig in på det, känns lite som om jag har tummen mitt i handen när det gäller sånt här.. har dock en del vänner som är desto duktigare på att meka, vet dock ej om dem kan fixa rost osv.. hmn.

2 652 Inlägg
18 augusti 2006
#37
MaxB skrev:
Det sitter röda sparco stolar i fram på den, dessutom. Såg det nyss, fick ett par bilder på den, dock inte dem bästa.

Då jag inte har körkort ännu så har jag ingen möjlighet att bestämma något möte, men nu är det så att en kompis ville följa med å kolla på den så vi ska iväg å kolla lite på den ikväll, jag frågade om lite bättre bilder på bilen och då erbjöd han sig att möta oss någonstans smile

Vad tror du det kan kosta att fixa lite rost, byta 'kransen' till startmotorn och byta skivor bak? Då jag inte har gjort sånt här förr så vet jag inte om jag vågar ge mig in på det, känns lite som om jag har tummen mitt i handen när det gäller sånt här.. har dock en del vänner som är desto duktigare på att meka, vet dock ej om dem kan fixa rost osv.. hmn.

ang rosten så får du se hur mkt rost det är , är det hål i skärmen så byt den ,, finns ganska billiga på tex autopower.se\skroten .

byt hela startmotorn , kostar inte mer än 300-400kr .
är ingen svårt att byta , om du skulle köpa bilen sen så kan jag skicka en "Gör Det själv"guide som du kan läsa .

likadant med bakbromsarna ,. bara fälla bak bromsOket skruva loss en skruv "10ANS " blocknyckel . på med nya skivan sen smörja upp Oket lite , sen är de bara montera ihop de igen .
KLART big_smile

135 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
#38
Vad tror du hela kalaset skulle kunna gå loss på? Om man införskaffar delarna å gör det själv.

2 652 Inlägg
18 augusti 2006
#39
MaxB skrev:
Vad tror du hela kalaset skulle kunna gå loss på? Om man införskaffar delarna å gör det själv.

kollade på mekonomens priser

1 bromsskiva 408kr
de blir 816
+ belägg 247
startmotor säg 400kr .

sen beror de på om du har någon polare som vill \kan lacka .

vet inet vart du bor men jag kan hjälpa dej o byta bromsar \startmotor .

135 Inlägg
18 augusti 2006
Trådstartare
#40
Har nu varit å kollat på bilen. Den var sliten, rejält sliten, så den slopar jag på en gång. Bara att fortsätta jaga.


Sök