3107
Sök

Hur man får en bra sladd

151 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
tja, undrar hur man får till en bra sladd utan att varv mätarn skjuter i taket smile tack på förhand!

515 Inlägg
18 augusti 2011
dieselsprut på dina blanka bakdäck så ska vi se till att det går gött

§9 Annonsering gäller även signaturen!

151 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
NSS207 skrev:
dieselsprut på dina blanka bakdäck så ska vi se till att det går gött

har inga blanka bakdäck

151 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
ska kanske tilläga att det är en 744 GL

tratt
353 Inlägg
18 augusti 2011
MCB1189 skrev:

när snön  faller så får du sladd utan varvmätarn i taket, grus går också bra, samt ishockeyrink och i förenta Arabemiraten.

151 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
Slaylix skrev:
MCB1189 skrev:

när snön  faller så får du sladd utan varvmätarn i taket, grus går också bra, samt ishockeyrink och i förenta Arabemiraten.

långt kvar till snön och grus hittar jag bara på uppfarten just nu eftersom jag inte får åka längre än ner till ängen ( är 15 ) men sladdar jag på uppfarten så får jag skäll så de e gräs de handlar om

tratt
353 Inlägg
18 augusti 2011
MCB1189 skrev:
Slaylix skrev:
MCB1189 skrev:

långt kvar till snön och grus hittar jag bara på uppfarten just nu eftersom jag inte får åka längre än ner till ängen ( är 15 ) men sladdar jag på uppfarten så får jag skäll så de e gräs de handlar om

haha fett smile ja bara ner och spruta upp gräs, gärna när det är lite fuktigt då glider man bra!

Large Cap
1 816 Inlägg
18 augusti 2011
Det är väl bara att stumma ner till ängen o träna de! Finns ingen exakt guide hur du lär dig sladda, utan det lär du dig bäst själv. Träning ger färdighet! Det du kan börja med att göra är att köra rakt fram, svänga åt något håll och sedan gasa på (gärna på 2a växeln) och utgå från det läget... Dock lär du dig extremt mycket när det är vinterunderlag, men ängen får duga tills det vita guldet kommer...

Edit: http://www.garaget.org/video/100771 Bry dig inte om varvtalet, en 740 ska man varva!!
Senast redigerat av Westergren (18 augusti 2011)

43 Inlägg
18 augusti 2011
den sista idioten var tydligen inte född..

grön aktivist
846 Inlägg
18 augusti 2011
Faktiskt, att lära sig sladda (eller rättare sagt, häva sladden) är bland det bästa du kan lära dig.
Däremot så kan det vara en ide att lära sig att köra ordentligt först...
Och om du inte får sladda på gruset så tror jag inte att folk blir gladare av att du gräver upp deras äng wink.

151 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
Confide skrev:
Faktiskt, att lära sig sladda (eller rättare sagt, häva sladden) är bland det bästa du kan lära dig.
Däremot så kan det vara en ide att lära sig att köra ordentligt först...
Och om du inte får sladda på gruset så tror jag inte att folk blir gladare av att du gräver upp deras äng wink.

jodå jah har frågat han som äger ängen och de gick bra att åka där eftersom den ändå skulle plöjas tongue

1 215 Inlägg
18 augusti 2011
dåså! ut & öva wink

151 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
Pavva skrev:
dåså! ut & öva wink

haha får väl ut och gö de då så jag kan hänga med dom andra på isen i vinter big_smile

Tvivlare
2 266 Inlägg
18 augusti 2011
man svänger o sen gasar man järnet. gärna i tvåan, till att börja med. smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

grön aktivist
846 Inlägg
18 augusti 2011
Bara akta bilen för om det är en massa håligheter så kommer du knäcka bilen till slut wink.

Och om du ska sladda så försök att hålla stället alternativt att räta ut det, du kommer tacka dig själv till vintern...
Senast redigerat av Confide (18 augusti 2011)

151 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
Confide skrev:
Bara akta bilen för om det är en massa håligheter så kommer du knäcka bilen till slut wink.

Och om du ska sladda så försök att hålla stället alternativt att räta ut det, du kommer tacka dig själv till vintern...

okej tack för tipset big_smile

519 Inlägg
18 augusti 2011
Nu kanske jag är lite tråkig, men förstår inte hur en del tänker när de uppmuntrar en femtonåring att "åka ut och sladda". Grabben är inte ens gammal nog att övningsköra?!

151 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
Larschan skrev:
Nu kanske jag är lite tråkig, men förstår inte hur en del tänker när de uppmuntrar en femtonåring att "åka ut och sladda". Grabben är inte ens gammal nog att övningsköra?!

jag bor väldigt avsides och ängen är omgiven av tät skog så de e ingen risk att nån ser mig
Senast redigerat av MCB1189 (18 augusti 2011)

Evildan
18 augusti 2011
Jag föreslår att du kör några varv sakta runt på gärdet kanske utmed kanterna så plattar du ned gräset, då får du en bana att åka på och du hittar förhoppningsvis några hål eller bulor att undvika.
Sen är det bara att köra varv på varv och träna på att kontrollera bilen.
Ta med ett stoppur så märker du vilket körsätt som tar dig fortast runt banan och du kan på så vis finslipa din teknik och bli en säkrare förare. framförallt har du lekt av dig en hel del till den dag du får körkort dessutom skaffat dig en del rutin i sladdhävning.

519 Inlägg
18 augusti 2011
MCB1189 skrev:
Larschan skrev:

jag bor väldigt avsides och ängen är omgiven av tät skog så de e inte lätt att nån ser mig

Blir det mindre olagligt för det? roll

Sök