Välkommen hit dårå!
Bilen det gäller är min älskade Nissan Skyline R33 Gts-t -96a Spec 2, långt namn jag vet!
Jag valde själv ut henne i England och två månader senare stod hon körklar för upphämtning i Götelaborg!
Hämtade henne den 28e Maj, så inte haft den speciellt länge.
Under denna tiden har det varit klydd, klydd och klydd. Det ena efter det andra, och man blir så trött!
Men, det är ju trots allt en skyline! Bara det är en bra motivationkälla!
Skam den som ger sig!
Körde på Sturup Raceway lördagen den 13e aug och råkade ut för en incident.
Bilen klyddade hela förmiddagen, fick bara kört ett 20min pass innan jag sköt en tryckslang.
Sen var det problem och problem, till lunch lirade allting igen!
Dock så hade det börjat duggregna, och en ivrig liten pojke (jag) ville ut och ta igen all förlorad körtid.
Åker ett varv i relativt högt tempo (ska tilläggas att det var första gången jag åkte bana).
Andra varvet kommer jag runt en kurva som övergår i en nedförsbacke, med ett litet krön på mitten.
Så bilen hoppar till, bakhjulen (som för övrigt är 275or) sätter sprätt på raksträcka, vrider bilen lite och siktar rakt ut i gräset. Och där stod jag parkerad lite snyggt i en däckvall.
Har ikväll spenderat hela natten i garaget och börjat riva ner henne i smulor.
Jag kommer självklart att göra allting, eller så mycket som möjligt, själv.
Orkar dock inte ladda upp några bilder ikväll, utan det kommer imorgon.
Som ni säkert förstår så kommer detta bli ett långtidsprojekt, och målet är att hon kommer ut till våren.
Bättre, snyggare, grymare, och förhoppningsvis även snabbare!
Det är inte Så himla mycket att göra, men känner ändå inte för att stressa ihop bilen för att få köra lite till detta året. Så det är mer en fråga om pengar då försäkringsbolaget såklart inte ville vara med.
Kolla gärna in bilderna på min sida så ni vet vad det handlar om, står även en up-to-date uppdaterat speclista för motor och kaross. Kommer in här också de kommande dagarna, även min önskelista börjar bli färdig!
Ha det gott!