2466
Sök

HJÄLP! Bilen är låst och går inte att öppna. E39 540 touring -00

2 035 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
Hej!

Bilen har stått över en vecka nu eftersom kylaren är trasig.

Skulle fixa med bilen och trycker på nyckeln för att öppna. inget händer.
Jaha tänkte jag, inga problem är ju bara att vrida om vid dörren då med nyckeln. nehe det funkade inte heller.

Allt är låst även huven som jag har haft öppen men nu var stängd. retligt.
Bagageluckan har inget nyckelhål, det är ju bara förarsidan.

Kan jag på nåt sätt "pöta" i 12 volt och på så sätt kunna öppna bilen sen?

HUR ska jag göra?

Biljudsveteran sen 1984!

Drifttekniker Fastigheter
6 Inlägg
21 augusti 2011
Under bilen kommer du åt startmotorn. Där har du tillgång till en kraftig pluspol. Minus kan du hämta i chassiet.

2 035 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
Pärlan skrev:
Under bilen kommer du åt startmotorn. Där har du tillgång till en kraftig pluspol. Minus kan du hämta i chassiet.

Ja jag är precis och bökar under bilen och försöker att koppla på startmotorn å sen jord, men det verkar inte fungera. jag sätter plus på en bult på startmotorn och sen jord, men det bara flimrar i laddaren (ctek).

ska gå ut igen och testa. =O/

Biljudsveteran sen 1984!

2 656 Inlägg
21 augusti 2011
bosabengt skrev:
Pärlan skrev:

Ja jag är precis och bökar under bilen och försöker att koppla på startmotorn å sen jord, men det verkar inte fungera. jag sätter plus på en bult på startmotorn och sen jord, men det bara flimrar i laddaren (ctek).

ytorna måster vara rena för att laddningen ska funka

2 035 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
ekelund88 skrev:
bosabengt skrev:
Pärlan skrev:

Ja jag funderade på om det var bulten till startmotorn som är boven i dramat, för det är svart så om det kan vara någon beläggning där. Jorda det gjorde jag på alla möjliga bultar mm, men inget funkade.

MEN jag kom in i bilen, utan att bryta mig in men kom in på ett sätt. Så nu laddar jag batteriet.

Men det verkar som att hela bilen är totaldöd. Inget lyser inne, det går inte att vrida om nyckeln och se instrumentbel och det går inte att öppna dörrarna. INGET funkar.

Ska fortsätta imorgon.

Biljudsveteran sen 1984!

2 656 Inlägg
22 augusti 2011
bosabengt skrev:
ekelund88 skrev:
bosabengt skrev:

Ja jag funderade på om det var bulten till startmotorn som är boven i dramat, för det är svart så om det kan vara någon beläggning där. Jorda det gjorde jag på alla möjliga bultar mm, men inget funkade.

MEN jag kom in i bilen, utan att bryta mig in men kom in på ett sätt. Så nu laddar jag batteriet.

Men det verkar som att hela bilen är totaldöd. Inget lyser inne, det går inte att vrida om nyckeln och se instrumentbel och det går inte att öppna dörrarna. INGET funkar.

Ska fortsätta imorgon.

dessa bilar e väldigt väldigt känsliga med strömmen ett halvdåligt batteri är inte bra nog de behövs mycket ström och ett mycket bra batteri

2 035 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
ekelund88 skrev:
bosabengt skrev:
ekelund88 skrev:

Ska fortsätta imorgon.

dessa bilar e väldigt väldigt känsliga med strömmen ett halvdåligt batteri är inte bra nog de behövs mycket ström och ett mycket bra batteri

Ja okej det verkar ju skumt eftersom INGET fungerade, inte ens en lampa. Batteriet är ett ganska nytt tudor 95ah. Jag har laddat batteriet i snart 24h så ska gå ut sen å testa.

Men hörde talas om nåt "deadlock", ett visst sätt att kunna öppna dörren med nyckel. Ska testa det också.

Biljudsveteran sen 1984!

1 Inlägg
17 november 2011
Lyckades med samma sak. Har varit utomlands i 2 månader och nu när jag kom hem fungerade inget, kommer inte in i bilen..båda nycklarna är döda.

Hur gjorde du för att komma in i bilen? Funderar på att lyfta upp den imorrn och försöka ladda den.
Bilen är en Bmw 330d e46 -03

Tacktack

2 035 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
strohm skrev:
Lyckades med samma sak. Har varit utomlands i 2 månader och nu när jag kom hem fungerade inget, kommer inte in i bilen..båda nycklarna är döda.

Hur gjorde du för att komma in i bilen? Funderar på att lyfta upp den imorrn och försöka ladda den.
Bilen är en Bmw 330d e46 -03

Tacktack

Finns ett såkallat deadlock tror jag det heter. Du vrider bara nyckeln till kvart över istället för normalt tio över. ´hajar du?

Innan jag visste det så hade jag redan kommit in men på ett annat finurligt sätt.

Biljudsveteran sen 1984!

Sök