3155
Sök

Ger en sportkatalysator mer hästar?

187 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
I och med att min katalysator på Civicen har pajat så lär jag köpa en ny. Men undrar om det är värt och göra det. Får jag ut nå mer av att köpa en sportkatalysator eller vad det heter än vad och köpa en orginal?

4 005 Inlägg
23 augusti 2011
Absolut, men inget i några siffror som kommer ge mer effekt och resultat fysiskt, dock en hel del psykiskt. Go for it.

311 Inlägg
23 augusti 2011
linuslinje skrev:
Absolut, men inget i några siffror som kommer ge mer effekt och resultat fysiskt, dock en hel del psykiskt. Go for it.

Du menar att han kommer att uppleva en så kallad "placebo" ? tongue Förstod inte din mening där riktigt.

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

187 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Så det ger ingen effekt på pappret ?

4 005 Inlägg
23 augusti 2011
BillyBooy skrev:
linuslinje skrev:

Du menar att han kommer att uppleva en så kallad "placebo" ? tongue Förstod inte din mening där riktigt.

Jo exakt. smile

Om man själv upplever en högre effekt så har man väl åstadkommit det man ville nå?
Sen om den är verklig i form av att bilen går snabbare eller att den "känns" snabbare är väl irrelevant.

4 005 Inlägg
23 augusti 2011
baluba skrev:
Så det ger ingen effekt på pappret ?

om din motor ger så pass mycket effekt, att din katalysator förhindrar flödet så kan du få en fördel att byta katalysator.

666 Inlägg
23 augusti 2011
en race katt har mindre motstånd än en vanlig, minskat motstånd i avgaset på en sugmotor ger inte någon nämnvärd effekt... har du turbo på bilen och trimmar mycket kommer orginal katten förr eller senare vara en flaskhals i effekt uttagandet och behöva bytas

så kör du bilen orginal så spara pengarna och köp en vanlig katt smile

Ubåtsingenjör
7 350 Inlägg
23 augusti 2011
vet att på vissa bilar gör det väldigt mycket, speciellt på bilar då det var ganska nytt med katt, bla så ska tex corvetten ge en massa mer om man plockar bort dessa och kör rakt rör till ljuddämparen.

Om detta stämmer eller ej säger jag inget om men tycker det låter vettigt då en katt inte är mer än en broms som sitter där för miljöns skull

4 693 Inlägg
24 augusti 2011
Här är en billig racekatt åt dig. Billigare än orginal smile
Själv jäkligt sugen på den

http://www.exd.se/shop/index.php?page=s … p;Itemid=1

Booyakasha!

187 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Joo men frågan är ju om det ger nån effekt:p

4 693 Inlägg
24 augusti 2011
Inte om bilen är hyffsat orginal så lär det inte göra det. Men det låter fränare smile

Booyakasha!

187 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Okej smile har bytt topp på den så den är ca 30 hästar starkare om de spelar nån roll

Ubåtsingenjör
7 350 Inlägg
24 augusti 2011
baluba skrev:
Okej smile har bytt topp på den så den är ca 30 hästar starkare om de spelar nån roll

raka rör och öppna spjäll är det som gäller har jag hört någonstans roll

nej men det är väl bara och testa smile är inga jätte summor vi pratar om

Evo raggare
386 Inlägg
25 augusti 2011
Softis skrev:

Det där kan då inte vara nån racekatt? Race är 100 cells, det där måste vara något mellanting mellan en race och sport kisse haha big_smile

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

4 693 Inlägg
25 augusti 2011
EvoTre skrev:
Softis skrev:

Det där kan då inte vara nån racekatt? Race är 100 cells, det där måste vara något mellanting mellan en race och sport kisse haha big_smile

Kanske finns 200 cells också?
Jag har inte en aning, billig är den iaf och lär låta finare än orginal om det inte finns något bakom den wink

Förövrigt så är det där samma som Biltema säljer för 2500 roll
Senast redigerat av Softis (25 augusti 2011)

Booyakasha!

Evo raggare
386 Inlägg
25 augusti 2011
Softis skrev:
EvoTre skrev:
Softis skrev:

Jag har inte en aning, billig är den iaf och lär låta finare än orginal om det inte finns något bakom den wink

Hmm knappast 200 cells, då är det mer sport i min mening! smile

Rekommenderar annars starkt klracing's racingkatalysatorer, bra kvalitét samt bra priser wink
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/avg … index.html

Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

4 693 Inlägg
25 augusti 2011
EvoTre skrev:
Softis skrev:
EvoTre skrev:

Rekommenderar annars starkt klracing's racingkatalysatorer, bra kvalitét samt bra priser wink

Den längst upp för 995 kr, går bilen igenom besiktningen med den på?
Det måste väl vara ett krav? Iaf för mig

Booyakasha!

2 230 Inlägg
25 augusti 2011
kl racing fungerar fint ja. alla kattar är ju mer eller mindre godkända fast inte alltid för SBF å denna godkänning behövs ju bara om du tävlar så..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

33 Inlägg
25 augusti 2011
min bil gick igenom med 100 cells racekatt

Evo raggare
386 Inlägg
25 augusti 2011
Softis skrev:
EvoTre skrev:
Softis skrev:

Den längst upp för 995 kr, går bilen igenom besiktningen med den på?
Det måste väl vara ett krav? Iaf för mig

Sålänge katten är väll uppvärmd innan besiktningen så ska det inte vara några problem smile

Sök