I och med att min katalysator på Civicen har pajat så lär jag köpa en ny. Men undrar om det är värt och göra det. Får jag ut nå mer av att köpa en sportkatalysator eller vad det heter än vad och köpa en orginal?
Absolut, men inget i några siffror som kommer ge mer effekt och resultat fysiskt, dock en hel del psykiskt. Go for it.
Du menar att han kommer att uppleva en så kallad "placebo" ? Förstod inte din mening där riktigt.
Jo exakt.
Om man själv upplever en högre effekt så har man väl åstadkommit det man ville nå? Sen om den är verklig i form av att bilen går snabbare eller att den "känns" snabbare är väl irrelevant.
en race katt har mindre motstånd än en vanlig, minskat motstånd i avgaset på en sugmotor ger inte någon nämnvärd effekt... har du turbo på bilen och trimmar mycket kommer orginal katten förr eller senare vara en flaskhals i effekt uttagandet och behöva bytas
så kör du bilen orginal så spara pengarna och köp en vanlig katt
vet att på vissa bilar gör det väldigt mycket, speciellt på bilar då det var ganska nytt med katt, bla så ska tex corvetten ge en massa mer om man plockar bort dessa och kör rakt rör till ljuddämparen.
Om detta stämmer eller ej säger jag inget om men tycker det låter vettigt då en katt inte är mer än en broms som sitter där för miljöns skull