Det här är ju ett helt sanslöst projekt! Ja, i positiv mening alltså! Inte många som har ett så bra utgångsmaterial!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Haha! Det är helt rätt! Dubbla kompressorer också? Nej det var samma ur olika vinklar. Har en likadan nämligen.
Samma årsmodell också? Detta är en BIAB från 1967, jag har haft lite strul med backventilen i tanken + lite andra småsaker som irriterar. Jag funderar på att byta ut den, har fått ett bra pris på en skruvkompressor från Atlas Copco, GA 7 så jag slår nog till på den.
Tack för tipset, Ljungby verkar ligga närmast mig. Om det inte finns original så borde det ju finnas standard backventiler som man borde kunna få att passa med lite modifiering.
Haha! Det är helt rätt! Dubbla kompressorer också? Nej det var samma ur olika vinklar. Har en likadan nämligen.
Samma årsmodell också? Detta är en BIAB från 1967, jag har haft lite strul med backventilen i tanken + lite andra småsaker som irriterar. Jag funderar på att byta ut den, har fått ett bra pris på en skruvkompressor från Atlas Copco, GA 7 så jag slår nog till på den.
Ok, min är en atlas copco,2-stegare, men blocket var likt iallafall. Jag fick byta övertrycksventilen på min. ja en skruv är ju helt klart flott! Är det ditt garage annars? Har du eget företag?
Ok, min är en atlas copco,2-stegare, men blocket var likt iallafall. Jag fick byta övertrycksventilen på min. ja en skruv är ju helt klart flott! Är det ditt garage annars? Har du eget företag?
En skruv är ju betydligt tystare också, det är ett jävla oväsen på den jag har nu! Ja det är mitt garage, används bara för hobbybruk inget annat, däremot har ägaren innan mig drivit en bilverkstad i 11 år där innan jag köpte huset.
Herregud! Här sitter man en måndag och har lite dåligt och göra, så hittar man ett sådanthär projekt!? Jag är helt målös, detta tar verkligen orginal renoveringar till en ny nivå. Jag är mäkta imponerad av all tid och kärlek du lagt i Duetten. Den blir ju verkligen hur läcker som helst!
Som du säkert förstår har du en ny prenumerant på din tråd, måste följas till slutet!
Jag måste bara fråga dig en sak! var ärlig nu, hur många skruv har gått av när du lossat dem på denna underbart fina duett? det kan verkligen inte vara mer än du har fingrar på händerna?! helt sjukt fin bil!
Jag måste bara fråga dig en sak! var ärlig nu, hur många skruv har gått av när du lossat dem på denna underbart fina duett? det kan verkligen inte vara mer än du har fingrar på händerna?! helt sjukt fin bil!
Inte kan det vara många skruvar som gått av!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Suktar verkligen efter en update i denna tråden nu! Tror aldrig att jag läst någon så spännande och framförallt inspirerande projekttråd här på garaget någon gång, jag kikar igenom den nästan varje dag