3799
Sök

Renovering av en Volvo Duett -61

Renovering Volvo P210 1961

1 373 051 Visningar
Uppdaterades senast 10 augusti 2014
969 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
Några bilder på ramen.

http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=395571.jpg
http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=395569.jpg
http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=395570.jpg
http://www.minhembio.com/bilder/hq/?pic_id=395576.jpg

1 213 Inlägg
11 september 2011
Ramen ser fin ut, skönt slippa rostlagning. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
11 september 2011
Lina- skrev:

Det här är ju ett helt sanslöst projekt! Ja, i positiv mening alltså! Inte många som har ett så bra utgångsmaterial!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Med lem
768 Inlägg
11 september 2011
miper skrev:
Vettemannen skrev:

Vilket härligt garage du har!! smile

/Benny

Tack! Det är större än huset, 270m2 smile

Haha! Det är helt rätt! Dubbla kompressorer också? Nej det var samma ur olika vinklar. Har en likadan nämligen.
Senast redigerat av robininfOCUS (11 september 2011)

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

969 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
Lina- skrev:

Ja det är riktigt skönt att slippa laga massa rost (för en gångs skull)

969 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
robininfOCUS skrev:
miper skrev:
Vettemannen skrev:

Vilket härligt garage du har!! smile

/Benny

Haha! Det är helt rätt! Dubbla kompressorer också? Nej det var samma ur olika vinklar. Har en likadan nämligen.

Samma årsmodell också? Detta är en BIAB från 1967, jag har haft lite strul med backventilen i tanken + lite andra småsaker som irriterar. Jag funderar på att byta ut den, har fått ett bra pris på en skruvkompressor från Atlas Copco, GA 7 så jag slår nog till på den.

969 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
Jag behöver byta backventilen på trycktanken så om någon har en länk till var man kan hitta en sån så vore jag tacksam.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
11 september 2011
Fin projekt detta. Har följt i smyg.

http://www.biab-tryckluft.se/servicepartners/sverige  < - - Kolla där efter återförsäljare.

Lev livet, det kan ta slut fort

969 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
darkwizard skrev:
Fin projekt detta. Har följt i smyg.

http://www.biab-tryckluft.se/servicepartners/sverige  < - - Kolla där efter återförsäljare.

Tack för tipset, Ljungby verkar ligga närmast mig. Om det inte finns original så borde det ju finnas
standard  backventiler som man borde kunna få att passa med lite modifiering.

Med lem
768 Inlägg
12 september 2011
miper skrev:
robininfOCUS skrev:
miper skrev:

Samma årsmodell också? Detta är en BIAB från 1967, jag har haft lite strul med backventilen i tanken + lite andra småsaker som irriterar. Jag funderar på att byta ut den, har fått ett bra pris på en skruvkompressor från Atlas Copco, GA 7 så jag slår nog till på den.

Ok, min är en atlas copco,2-stegare, men blocket var likt iallafall. Jag fick byta övertrycksventilen på min. ja en skruv är ju helt klart flott! Är det ditt garage annars? Har du eget företag?

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

969 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
robininfOCUS skrev:
miper skrev:
robininfOCUS skrev:

Ok, min är en atlas copco,2-stegare, men blocket var likt iallafall. Jag fick byta övertrycksventilen på min. ja en skruv är ju helt klart flott! Är det ditt garage annars? Har du eget företag?

En skruv är ju betydligt tystare också, det är ett jävla oväsen på den jag har nu!
Ja det är mitt garage, används bara för hobbybruk inget annat, däremot har ägaren innan mig drivit en bilverkstad i 11 år där innan jag köpte huset.

969 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
fiXarn skrev:
Verkligen bra jobbat!

Tack så mycket!

329 Inlägg
12 september 2011
Herregud!
Här sitter man en måndag och har lite dåligt och göra, så hittar man ett sådanthär projekt!?
Jag är helt målös, detta tar verkligen orginal renoveringar till en ny nivå. Jag är mäkta imponerad av all tid och kärlek du lagt i Duetten.
Den blir ju verkligen hur läcker som helst!

Som du säkert förstår har du en ny prenumerant på din tråd,  måste följas till slutet!

Skrap
2 098 Inlägg
12 september 2011
du jobbar på bra smile gillas !

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

490 Inlägg
13 september 2011
Jag måste bara fråga dig en sak! var ärlig nu, hur många skruv har gått av när du lossat dem på denna underbart fina duett? det kan verkligen inte vara mer än du har fingrar på händerna?! helt sjukt fin bil!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
13 september 2011
UniCross skrev:
Jag måste bara fråga dig en sak! var ärlig nu, hur många skruv har gått av när du lossat dem på denna underbart fina duett? det kan verkligen inte vara mer än du har fingrar på händerna?! helt sjukt fin bil!

Inte kan det vara många skruvar som gått av!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

2 788 Inlägg
15 september 2011
Suktar verkligen efter en update i denna tråden nu! big_smile Tror aldrig att jag läst någon så spännande och framförallt inspirerande projekttråd här på garaget någon gång, jag kikar igenom den nästan varje dag tongue

30 Inlägg
16 september 2011
Jag håller med _Fredrik, det måste uppdateras i denna tråden nu. Har gått alldeles för lång tid utan bilder på ett sjukt fint arbete nu big_smile

MVH Jim

Maserati
483 Inlägg
17 september 2011
Kul tråd. Min dröm din verklighet!

Jag älskar jordguppar !

Sök