TBOC_Razor skrev:
henke_92 skrev:
TBOC_Razor skrev:
Du vet att du precis gjorde bort dig rejält va ??
Kedjan sträcks för att den blir sliten och spännaren går då ut mer och mer efterhand *och kan inte gå tillbaka* eftersom det sitter tänder på spännarens tunga som låser den. Att stoppa i en ny spännare gör ingen nytta utan den hoppar ju bara ut i sitt ändläge direkt eftersom kedjan redan är sträckt och kedjan förblir lika slapp som den var innan med den gamla spännaren.
Enda sättet att fixa en slapp kedja är att byta den.
På en T7-motor är det förresten rekommenderat att byta kamkedjan när sträckaren har gått ut 17mm även om man kan köra ner till 15mm om man är modig.
var exakt gjorde jag bort mig rejält? det ända som inte stämde va att jag trodde den slets så man kunde byta till fräsch..? läs igen
Att du hävdar att du *vet* att det går att spänna kamkedjan för att din polare gjorde det klassar jag som en riktig tavla...
Två gånger sa du att man kan spänna kedjan och fortsatte att hävda att den gick att spänna fast att folk sa att det inte gick. Först gjorde du alltså en tabbe genom att säga att den gick att spänna och sen gjorde du bort dig ännu mer genom att fortsätta hävda att det gick fast att du blev tillsagd att det inte gick.
Hängde du med eller ska jag ta det igen ??
Men skit i det här nu, TS har fått sin hjälp han ville ha och han köpte bilen. Slutet gott, allting gott
ska vi klyva hårstårn också?
jag sa man kunde spänna den, tydligen hade jag fel...end of story kioskmongo?
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D