3711
Sök

Göra egna kjolar

79 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
Hej!
Jag har funderat på att göra egna kjolar till min Ford Fiesta 1.1 trend -87:a och då undrar jag om det går att få tag i någon sorts mall/mallar för sidokjolar, Bak o. framre kjolar ? eller hänger det på att laminera egna kjolar så bra som möjligt utan ?

Porsche 944 Turbo
54 Inlägg
26 augusti 2011
Tjena...jag såg när Leif Garvin (han som gjort blandannat Batmobilen, och Eleanormustangen och Eleanorsmarten) gjorde kjolar på en mustang. Det såg rätt simpelt ut...

Bilen stod på marken, på de hjul han skulle använda, så rätt höjd och stuk fanns...han hade satt gladpack eller liknande på bilen för att inte "söla" på den. Efter det la han ut lite klossar, och en lång remsa masonit, eller annat slätt träskive-material på klossarna, när han kommit tillräckligt högt upp mot bilens trösklar. När detta var klart sprutade han byggskum och byggde sig en plugg mellan bilen och den utlagda masoniten. Efter att det fått torka klart, kunde han lätt skära i skummet. När han grovskulpterat fram svängningen la han på plast utanpå skummet, och nu började det likna en sidokjol. Efter en del slipande och spacklande, hade han en plugg, att gjuta av, och sedan ha som gjutform.

Lätt som en plätt!

Porsche 944 Turbo - Svensksåld och snart med svensk motor.

79 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
Oh yeah ! Detta var ett svar som heter duga! big_smile tackar smile
Senast redigerat av MekarVikke (26 augusti 2011)

Sök